کدام کشورهای اروپا بیشترین وابستگی را به صنعت گردشگری دارند؟

به گزارش دوست داشتنی ها، محدودیت های سفر به دلیل شیوع کرونا صنعت توریسم بیشتر کشورها را تحت تأثیر قرار داده است. فصل اوج گردشگری در نیمکره شمالی تا دو ماه دیگر شروع می گردد ولی شرکت ها و مناطق وابسته به صنعت گردشگری هنوز هیچ پیش بینی از آینده ندارند و برای آنها لغو فصل سفر در این تابستان یک فاجعه است.

کدام کشورهای اروپا بیشترین وابستگی را به صنعت گردشگری دارند؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خبرنگاران - بر اساس مطالعه جدید بانک دویچه کشورهایی را که در آن جهانگردی بیشترین سهم فراوری ناخالص داخلی را در زیر می توانید ببینید.

1- یونان

پیشرو کشورهای وابسته به جهانگردی، یونان است که دارای 6000 جزیره است. در سال 3018، جهانگردی به میزان 20.6 درصد از فراوری ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده و گفته می گردد که در آن سال 30 میلیون جهانگرد از این کشور بازدید نموده اند. جهانگردی نقش مهمی در راه خروج یونان از بحران مالی داشت. مقاصد تفریحی مشهور مانند میکونوس، سانتورینی، کرت و کورفو در یونان قرار دارند که مقاومت در برابر سفر به آنها سخت است. به طور متوسط، هر بازدید کننده در تعطیلات خود در یونان 607 یورو خرج می نماید.

2- پرتغال

با فاصله کم، پرتغال در رده دوم واقع شده است. در پرتغال، حدود 19 درصد فراوری ناخالص داخلی توسط سفر و جهانگردی فراوری می گردد. گشت و گذارها، گروت ها و عشایر، پرتغال را به یکی از جالب ترین مقاصد سفر در اروپا در سالهای اخیر تبدیل نموده اند. اقامت شبانه در لیسبون و پورتو در دو سال گذشته به طور قابل توجهی گران تر شده است، به طوری که هر جهانگرد در پرتغال در طول اقامت به طور متوسط 1261 یورو هزینه می نماید.

3- اتریش

کشوری که سومین سهم فراوری ناخالص داخلی را به وسیله جهانگردی و مسافرت دارد، اتریش است. در جمهوری آلپ، سهم جهانگردی از فراوری ناخالص داخلی حدود 15.5 درصد است که احتمالاً سال جاری به این موضوع به یک مشکل تبدیل خواهد شد. دولت فدرال اتریش میخواهد به جهانگردان آلمانی در ماه های تابستان اجازه ورود دهد. 37 درصد از رزروهای مربوط به تعطیلات در اتریش مربوط به آلمانی ها است.

4- اسپانیا

در اسپانیا، 14.6 درصد از بازده مالی توسط جهانگردی فراوری می گردد. بحران کرونا به سختی این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. محبوب ترین منطقه برای گردشگر ها، کاتالونیا است، اما جزایر قناری نیز دارای یک جریان ثابت از جهانگرد است. تقریبا 25 درصد از بازدید کنندگان کشور فلامنکو و تاپاس، از انگلیس هستند.

5- ایتالیا

ایتالیا کشور دیگری است که به جهانگردی وابسته است. 13 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور در سال 2018 توسط این صنعت فراوری شده است. در سال 2020 این سهم احتمالاً بسیار کمتر خواهد بود. در سال 2018 آلپ، سواحل زیبا و اماکن تاریخی ایتالیا در مجموع 62 میلیون گردشگر را به ایتالیا آورده است.

منبع : tourism-review

منبع: چمدان
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 216

به "کدام کشورهای اروپا بیشترین وابستگی را به صنعت گردشگری دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورهای اروپا بیشترین وابستگی را به صنعت گردشگری دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید