کاشمر دارای بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی کشور است

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: کاشمر دارای بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی در کشور است و تا به امروز در تمام بازدیدهایی که از منطقه ها مختلف داشتم، هنوز مانند آن را در هیچ کجای کشور ندیده ام.

کاشمر دارای بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی کشور است

اصغر نورالله زاده در بازدید از کارخانه گیاهان دارویی پردیس عصاره ترشیز کاشمر افزود: پالایشگاه گیاهان دارویی کاشمر که در آن اسانس، عصاره و ... فراوری می گردد، فوق العاده ارزشمند است.

وی با بیان اینکه مانند این پالایشگاه در هیچ کجای کشور نیست، توضیح داد: برای یاری به این مجموعه حاضر هستیم 60 میلیارد تومان اعتبار با نرخ 4 درصد تعریف کنیم. البته 30 میلیارد تومان هم باید آورده مدیران کارخانه باشد که البته این آورده به صورت ودیعه خواهد بود و تا زمانی که اقساط تسهیلات به خاتمه نرسد، آزاد نخواهد شد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید اسم کرد: با توجه به فعالیت چنین پالایشگاهی در کاشمر از این به بعد در صورتی به متقاضیان این حوزه تسهیلات خواهیم داد که کسب و کارهای مرتبط با این کار را راه اندازی نمایند؛ آن موقع ما هم شرایط را برای شان مهیا می کنیم.

در این بازدید محمد شاکری، رئیس هیات مدیره کارخانه گیاهان دارویی پردیس عصاره ترشیز، با اشاره به اینکه این کارخانه پکیج کاملی از کاشت گیاهان دارویی تا تبدیل آن به محصولات دیگری مانند اسانس، عصاره و... است، افزود: در حال حاضر به وسیله خود ما گیاهان مختلف دارویی از جمله ترخون، نعناع فلفلی و... کاشت می گردد.

وی افزود: با یاری جهاد کشاورزی کشاورزان به کشت این نوع محصولات ترغیب می شوند. از سویی ما هم قرارداد تضمینی برای خرید محصولات با کشاورزان منعقد می کنیم. اگر این مجموعه به بهره برداری برسد، ظرفیت سالانه ماده اولیه آن بالغ بر 2500 تن است. اگر چه سال قبل 40 میلیارد تومان ماده اولیه از نقاط مختلف کشور خریداری شده اما اگر شرایط مهیا گردد، می توان حداقل 50 درصد این رقم را از استان خراسان رضوی تهیه کرد.

شاکری با بیان اینکه کوشش می گردد این کارخانه گواهینامه GMP دارو بگیرد، مقدار سرمایه گذاری که تا به امروز در این کارخانه اجرا شده را 250 میلیارد تومان گفت و گفت: از این مبلغ حدود 15 میلیارد تومان فقط تسهیلات بانکی بوده است. در این کارخانه میوه های مخصوص شهرستان کاشمر از جمله انگور، انار و طالبی به صورت کنستانتره و پوره فراوری می گردد که سال جاری بخشی از آن به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور در سفر یک روزه خود به منطقه ترشیز از واحدهای فراوری مستقر در شهرستان های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد هم بازدید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1051

به "کاشمر دارای بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشمر دارای بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید