چه خانه ای مناسب من است؟

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران برای پاسخ به این سوال، شما را به تقسیم بندی معیارها و اولیت هایتان تشویق می نماید.

چه خانه ای مناسب من است؟

برای خریدن یک خانه می توان نکاتی را به این شکل تعیین کرد:

بودجه، اندازه، محل، سلیقه انتخاب، همسایگی، دسترسی، پارکینگ و انبار، امکانات داخلی، نور و…

بودجه: قبل از هر چیز باید بودجه خود را ارزیابی کنیم و براساس آن دست به انتخاب بزنیم. برای آنکه بدانید چه جورخانه ای در چه محله ای با پول شما همخوانی دارد، از خبرنگاران یاری بگیرید. در خبرنگاران می توانید علاوه بر تعیین کردنِ بودجه خود، متراژ و محله را نیز تعیین کنید.

محله: قبل از یافتن خانه از خود بپرسید در کدام محله ها می خواهید خانه داشته باشید. بسیاری از افراد بنا بر شغل و موقعیت شان نقاط تعیینی از یک شهر را برای یافتن خانه انتخاب می نمایند. در خبرنگاران به راحتی می توانید شهر و محله مورد نظرتان را قبل از آغاز جستجو انتخاب کنید.

اندازه و تعداد اتاق: متراژ خانه معمولاً با تعداد افراد خانوار و نیز شغلشان رابطه مستقیم دارد، لذا هنگام چرخ زدن برای یافتن خانه تازه حداقل هایی را برای متراژ و تعداد اتاق ها در نظر بگیرید.

سلیقه : این بخش شاید کمی پیچیده و شخصی باشد. اما به جای آنکه آن را شرح بدهیم بگذارید مثالی بزنیم! ممکن است یک زوج جوان هنرمند به راحتی خانه های قدیمیِ چند ده ساله را برای سکونت انتخاب نمایند و اصلاً عاشق آن خانه ها باشند، اما یک زن و مرد میانسال به دلایل مختلف به هیچ عنوان سراغ اینجور خانه ها نروند.

پس یادتان باشد قبل از بازدید از هر خانه ای مطمئن باشید که با سلیقه شما جور است و توی ذوقتان نمی زند.

دسترسی: اندازه نزدیکی به سرویس های حمل و نقل عمومی و خصوصی، خیابان های اصلی و راه های ارتباطی را به هیچ عنوان دست کم نگیرید.

پارکینگ و انباری: اگر ماشین دارید یا احتیاج زیادی به انباری دارید خب تردید نکنید! خانه ای را انتخاب کنید که پارکینگ و انباری دارد. اگر هم وسایل بی استفاده زیاد دارید و دلتان نمی آید رهایشان کنید، آنها را به وسیله خبرنگاران بفروشید.

همسایگی: اینکه اطراف شما چه کسانی زندگی می نمایند ربط مستقیم به زندگی شما خواهد داشت. از همین رو اگر جایی را پسند کردید یک تحقیق کوتاه محلی انجام بدهید.

امکانات: اینکه خانه شما سرایدار، چه نوع سیستم تهویه مطبوع، آسانسور، آشپزخانه اُپن و… داشته باشد بستگی به شرایط و اولویت های شما دارد، پس امکانات خانه را در نیز به خاطر داشته باشید.

نور: برای بسیاری افراد کم یا زیاد بودنِ نور خانه نکته بسیار مهمی محسوب می گردد. شما از کدام دسته هستید؟

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1346

به "چه خانه ای مناسب من است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه خانه ای مناسب من است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید