پوستی درخشان می خواهید؟ عصاره گل رز درست کنید

به گزارش دوست داشتنی ها، عصاره این گل خوشبو و باطراوت که بعضی آن را با نام آب رز یا رز وادر می شناسند، به یکی از محبوب ترین ها در مراقبت های پوستی تبدیل شده است و بسیاری از برندهای بزرگ جهان، در فرمولاسیون بخشی از محصولات خود، از آب رز به اسم ماده اصلی استفاده می نمایند. اگر پوستی ملتهب دارید، شفای آن در دستان گل رز است. رطوبت رسانی و تنظیم pH پوست هم از دیگر رازهای جادویی استفاده از آب رز است. علاوه بر این که از این محصول برای برطرف گرغتگی های عضلانی و تنفسی و آرامش بخشی جسمی و روحی هم استفاده می گردد.

پوستی درخشان می خواهید؟ عصاره گل رز درست کنید

حالا باید از یک راز شگفت انگیز پرده برداری گردد، شما می توانید به راحتی عصاره یا آب رز را در خانه بدون هیچ گونه تجهیزات و لوازم خاصی درست کنید. پس همین حالا دست به کار شوید. به حدود 10 گل رز در هر رنگی که خودتان تمایل دارید احتیاج داریم. شفای واقعی در گل های ارگانیک است پس در صورت امکان، رز ارگانیک تهیه کنید.

گلبرگ ها را بشویید: گلبرگ ها را از گل ها جدا کنید و آنها را با آب سرد بشویید. به یاد داشته باشید که نباید از مواد شوینده برای شست و شوی آن بهره ببرید. گلبرگ ها را در سبدی قرار دهید تا آب کاملا خارج گردد.

درون یک قابلمه بریزید: از یک قابلمه نسبتا بزرگ برای جوشاندن گلبرگ ها بهره ببرید. یک بشقاب میوه خوری را به شکل برعکس، کف قابلمه قرار دهید و بر روی آن یک کاسه میانه با دهانه 10 تا 15 سانتی متری قرار دهید. کاسه و بشقاب را به شکلی روی هم قرار دهید که با هم چفت شوند چرا که با به جوش آمدن آب و در اثر حرکت، کاسه از روی بشقاب نیفتد.

آنها را بجوشانید: گلبرگ ها را دور تا دور کاسه پر کنید. به نسبت گلبرگ ها، بین دو تا سه لیوان آب جوشیده شده سرد بریزید. در قابلمه را برعکس ببندید و حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه به آن اجازه دهید تا با حرارت ملایم روی شعله بماند. نکته بسیار مهم این است که حتما باید در قابلمه را به شکل برعکس روی قابلمه قرار دهید چرا که قرار است آب تقطیر شده از گلبرگ های رز، بر روی در قابلمه جمع شوند و به آرامی داخل کاسه بچکند.

در این زمینه بخوانید:

به راحتی در خانه صابون طبیعی بسازیم

اسلایم؛ خمیر بازی محبوب کودک تان را درست کنید

از محصول ارگانیک خود لذت ببرید: بعد از گذشت زمان معین شده، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا قطرات روی در داخل کاسه بریزد. پس از آن، کاسه را به آرامی بیرون بیاورید. داخل کاسه آبی زلال انباشته شده که از آن به شکل جداگانه می توانید به اسم تونر پوست بهره ببرید. حالا محتویات داخل قابلمه را از آبکش و بعد صافی عبور دهید تا آبی شفاف و سرخ رنگ به دست آید. آب رز شما آماده است. می توانید از آن بر روی پوست صورت و بدن تان اسپری کنید، به موهایتان بزنید و وان حمام را با کمی عصاره رز خوشبو کنید یا همراه روغن های ماساژ به اسم آرام بخش بهره ببرید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1065

به "پوستی درخشان می خواهید؟ عصاره گل رز درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوستی درخشان می خواهید؟ عصاره گل رز درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید