هشدار نسبت به پیامهای جعلی پرداخت وجه در قبال تایید اکانت شاد

به گزارش دوست داشتنی ها، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش نسبت به پیغام هایی که در شبکه شاد برای بعضی اولیاء ارسال و در آن خواسته شده وجهی برای تایید اکانت شاد پرداخت گردد، هشدار داد و خواست که خانواده ها به هیچ عنوان توجهی به این گونه پیغام ها نداشته باشند.

هشدار نسبت به پیامهای جعلی پرداخت وجه در قبال تایید اکانت شاد

محمود حبیبی در گفت وگو با خبرنگاران، در این باره اظهار کرد: قبلا هم در قالب اطلاعیه هایی در این باره هشدار داده بودیم. خانواده ها نباید به این پیغام ها اعتنا نمایند.

وی اضافه نمود: شاد یک بستر پیغام رسان است و در بستر یک پیغام رسان ممکن است از این سوء استفاده ها رخ دهد. ما نمی توانیم فرایند را متوقف کنیم؛ پیغام می آید ولی مخاطب باید خودش هوشیار باشد و بداند که هر پیغامی از سوی آموزش و پرورش نیست. استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان رایگان است و وجهی بابت تایید اکانت و یا دیگر موارد دریافت نمی گردد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سعی کردیم تا حدی که می توانیم این افراد را شناسایی نموده و جلوی انتشار چنین پیغام هایی را بگیریم گفت: اما به هرحال تعداد پیغام ها زیاد است و ممکن است از این دست پیغام ها هم رد و بدل گردد. مخاطب باید مطلع باشد؛ ما سعی می کنیم هشدار های لازم را بدهیم.

حبیبی درباره مسائل اخیر شبکه شاد و کاهش سرعت آن در بعضی ساعات نیز اظهار کرد: مقداری از مسائل کاهش یافته ولی هنوز کامل حل نشده است. مشکل زیرساخت فنی شاد را داشتیم که باید ارتقاء یابد. تعداد سرورها افزایش یافته و مشغول کار هستیم؛ امید است تا انتها هفته به نتایج خوبی برسیم. ارتقای زیرساخت ها را در دست پیگیری داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 592

به "هشدار نسبت به پیامهای جعلی پرداخت وجه در قبال تایید اکانت شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به پیامهای جعلی پرداخت وجه در قبال تایید اکانت شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید