رتبه بندی کودکستان ها بر اساس کیفیت و خدمات آن ها

به گزارش دوست داشتنی ها، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: مواردی که در کیفیت و ارتقای کودکستان ها تاثیر گذار باشند، باعث افزایش شهریه خواهند شد.

رتبه بندی کودکستان ها بر اساس کیفیت و خدمات آن ها

مجتبی همتی فر گفت: در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و برای کودکستان ها و مهد های کودک هنوز رتبه بندی را اعمال ننموده ایم. البته بنا بر اساسنامه هم مربیان و هم کودکستان ها باید بر اساس امکاناتی که دارند و کیفیت خدماتی که ارائه می نمایند، رتبه بندی شوند و طبیعتا به همین علت هزینه ها نیز افزایش پیدا می نمایند و این موضوعی است که در مورد مدارس غیر دولتی نیز وجود دارد.

او گفت: حدنصاب کیفیت را همه مراکز باید داشته باشند و موضوع، خدمات اضافه ای است که برخی مراکز ارائه می دهند.

او ادامه داد: در کودکستان هایی که با استاندارد های ما مشغول به فعالیت هستند، تعداد مشخصی از کودک به یک مربی تخصیص داده می گردد؛ اما مرکزی در کنار مربی، مشاوری نیز برای بچه ها پیش بینی می نماید و یا از یاری مربی استفاده می نماید و یا از تجهیزات اضافه مانند اتاق بازی و چیز های دیگر استفاده می نماید. این ها مواردی هستند که در کیفیت مجموعه ها اثرگذارند و طبیعتا شهریه چنین مجموعه ای بیشتر است.

او ادامه داد: با این وجود ما ضابطه مند کردن و تاکید بر این که هزینه با حاشیه سود درستی باشد را در آئین نامه خود پیش بینی نموده ایم و حتما ابلاغ خواهیم کرد. از این جنبه رتبه بندی کودکستان ها بر اساس کیفیت است. در واقع با توجه به ضوابطی که داریم کودکستان خوب و خوب تر را به والدین معرفی می کنیم.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1396

به "رتبه بندی کودکستان ها بر اساس کیفیت و خدمات آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه بندی کودکستان ها بر اساس کیفیت و خدمات آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید