مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا

به گزارش دوست داشتنی ها، صومعه سن فرانسیسکو در شهر لیما واقع در کشور پرو زیبایی و شکوه خاصی به پایتخت بخشیده است. ساخت مجموعه در سال 1774 به سرانجام رسید و اما وقوع یک زمین لرزه در سال 1970 باعث نابودی بخشی از آن شد اما هنوز آثاری از دوران شکوه و ابهت آن بر جا مانده است. معماری آن به سبک باروک اسپانیایی اجرا شده و برای ورودی اش سنگ های گرانیت دست گند بکار رفته است و به نحوی است که سایر بناهای منطقه را تحت تاثیر خودش قرار می دهد.

مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا

ساختمانی کاملا منظم و خط کشی شده که هر دیوار خارجی 45 متری مربع اش به 9 قسمت تقسیم شده است. زیبایی طراحی این سازه در آن است که در عین سادگی زیبایی و جذابیت های خاص خود را دارد. جالب است بدانید که 137 میلیون اثر مختلف شامل کتاب ها، انواع سی دی و فیلم آموزشی صوتی و تصویری و …. نگهداری می گردد. برای ترغیب بیشتر نوجوانان عضویت افراد زیر 18 سال در کتابخانه کاملا رایگان است.

کتابخانه ملی سجونگ در کره جنوبی با معماری شبیه به برگه های کتاب در صندلی پنجم معروف ترین کتابخانه های جهان قرار گرفته است. هر ببیننده خارجی که به ساختمان نگاه می نماید متوجه می گردد این جا محلی برای علاقه مندان به مطالعه است. کتابخانه دارای بخش های سنتی و مدرن است. در مجموعه آنلاین (e-brary) بیش از 3 میلیون جلد کتاب قابل دسترسی هستند. داخل مجموعه سالن کنفرانس، برگزاری سمینار، غذاخوری و محلی برای تبادل اطلاعات نیز قرار گرفته است.

منبع مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا

انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1074

به "مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید