معاون وزیر راه: هرکس بسازد می تواند وام مسکن بگیرد

به گزارش دوست داشتنی ها، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی کسانی که قصد ساخت وساز دارند یا پروژه شان نیمه کاره مانده می توانند از سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده نمایند و از شرط فرم ج و دیگر شروط چهارگانه معاف هستند.

معاون وزیر راه: هرکس بسازد می تواند وام مسکن بگیرد

به گزارش ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: تسهیلات نهضت ملی مسکن علاوه بر سازندگان و گروه های ساخت، به خودمالکین نیز پرداخت می گردد. به این ترتیب تمامی کسانی که قصد ساخت و ساز دارند می توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده نمایند و احتیاجی به سبز بودن فرم ج و شروط چهارگانه نیست. تسهیلات در منطقه ها شهری و بعلاوه بافت های فرسوده با همان سقفی که برای متقاضیان خانه اولی پرداخت می گردد عینا به خودمالکین نیز تعلق می گیرد.

محمودزاده تاکید نمود: کسانی که به صورت حرفه ای اقدام به ساخت و سازمی نمایند، کسانی که به صورت شخصی می سازند، یا کسانی که پروژه شان نیمه کاره مانده و احتیاج به منابع اقتصادی برای تکمیل آن دارند می توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده نمایند.

مبلغ وام 250 تا 450 میلیون تومان است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهر تهران 450 میلیون تومان است گفت: برای کلان شهر های بالای یک میلیون نفر 400 میلیون تومان، مراکز استان ها 350 میلیون، سایر شهر های کشور 300 میلیون و روستا ها 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در تشریح اقساط وام نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تسهیلاتی که پرداخت می گردد به هیچ عنوان احتیاج به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد. موضوع دیگر مربوط به اقساط تسهیلات است که برای گروه های مختلف، متفاوت خواهد بود. ملاک توانمندی خانوار است که بر اساس دهک های درآمدی محاسبه می گردد. بخشی از سود تسهیلات بانکی 18 درصد خواهد بود، اما برای دهک هایی که از توانایی کمتری برخوردارند، بخشی از سود تسهیلات به وسیله دولت و به وسیله صندوق ملی مسکن تامین می گردد؛ بنابراین مبلغ اقساط برای گروه های حمایتی به مراتب کمتر از دیگر گروه ها است.

رسیدن 760 هزار واحد به مرحله اجرا

محمودزاده در پاسخ به این سوال که پروژه نهضت ملی مسکن در چه مرحله ای واقع شده است گفت: با توجه به ادغام طرح اقدام ملی مسکن با نهضت ملی، تعدادی از پروژه ها از قبل در جریان است. مجموعا 760 هزار واحد تامین زمین شده و در واقع به مرحله اجرا رسیده که در مراحل مختلف است. ممکن است کلنگ زنی نشده باشد، ولی آماده کار است. از تعداد مذکور 210 هزار واحد یا کلنگ زنی شده یا آماده کلنگ زنی است. برای 550 هزار واحد نیز زمین تامین شده که همکاران ما در استان های مختلف در حال فراهم کردن اقدامات آغاز به کار پروژه ها هستند.

ثبت نام 25 ساله های مجرد به زودی آغاز می گردد

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره احتمال تمدید زمان ثبت نام متقاضیان اعلام کرد: برنامه ریزی نموده ایم تا به زودی امکان ثبت نام برای افراد مجرد بالای 25 سال فراهم گردد؛ بنابراین مرحله اول فراخوان برای دیگر گروه ها را به خاتمه می رسانیم و ثبت نام مجرد ها را آغاز می کنیم. مهلت ثبت نام برای متاهلین در سامانه نهضت ملی مسکن روز 15 دی ماه به خاتمه می رسد.

وی تاکید نمود: با توجه به اینکه فراخوان از 28 مهرماه آغاز شده بود خانوار ها به مقدار کافی زمان داشتند و بعد از 15 دی ماه احتیاجی به تمدید نیست. البته قطعا در صورت وجود تقاضا در مراحل بعدی نیز ثبت نام خواهیم داشت. اما در حال حاضر اگر بعد خانوار را 3.3 در نظر بگیریم پالایش متقاضیان بر اساس استعلام تمام افراد خانوار، انرژی و زمان زیادی می برد؛ بنابراین باید ثبت نام را به خاتمه برسانیم و جامعه مخاطب را نهایی کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1224

به "معاون وزیر راه: هرکس بسازد می تواند وام مسکن بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر راه: هرکس بسازد می تواند وام مسکن بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید