معاملات مسکن در آمریکا رکورد زد؛ فروش باز هم کاهش می یابد؟

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران: به دنبال شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد، میزان معاملات مسکن در آمریکا در سه ماه اخیر فرایند نزولی داشته است.

معاملات مسکن در آمریکا رکورد زد؛ فروش باز هم کاهش می یابد؟

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، با توجه به شرایط کرونایی، فروش مسکن در آمریکا در ماه مه (خرداد) به پایین ترین سطح در یک دهه اخیر رسیده است و انتظار می رود که فرایند کاهش در سه ماهه دوم نیز ادامه داشته باشد.

اتحادیه معاملات ملکی آمریکا روز دوشنبه بیان کرد: فروش مسکن در ماه مه 9.7درصد کاهش یافته است که پایین ترین سطح از اکتبر (مهر) سال 2010 به حساب می آید.

کاهش بی سابقه معاملات مسکن در آمریکا در حالی رخ می دهد که پیش از این کارشناسان اقتصادی پیش بینی نموده بودند به علت کرونا انتظار می رود فروش مسکن در ماه مه با کاهش 3 درصدی همراه باشد اما آمار بازار حقیقی چیزی فراتر از پیش بینی ها می باشد.

یکی از عمده ترین دلایل این کاهش ناتوانی بانک ها در دادن وام به خریداران است، بانک ها در مدت زمان شیوع ویروس کرونا با خسارت اقتصادی بزرگی روبه رو شده اند.

تا به امروز 9 میلیون و 67 هزار و 824 نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده اند که آمریکا با 2 میلیون و 356 هزار و 715 نفر همچنان در صدر این فهرست قرار گرفته است. در مجموع 471 هزار و 40 نفر در سراسر دنیا براثر ابتلا به کووید - 19 جان باخته و چهار میلیون و 850 هزار و 718 نفر بهبود یافته اند.

ویروس کرونا موسوم به کووید - 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

مدیرکل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه 21 اسفند ماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 261

به "معاملات مسکن در آمریکا رکورد زد؛ فروش باز هم کاهش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاملات مسکن در آمریکا رکورد زد؛ فروش باز هم کاهش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید