قسمتی از کولوسئوم باستانی رم بازسازی خواهد شد

به گزارش دوست داشتنی ها، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، قسمتی از کولوسئوم باستانی رم بازسازی خواهد شد.

قسمتی از کولوسئوم باستانی رم بازسازی خواهد شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وزارت فرهنگ ایتالیا گفت میخواهد میدان نبرد بنای تاریخی کولوسئوم را با یاری فناوری پیشرفته به شکوه پیشین بازگرداند.

براساس پروژه بازسازی این بنا، یک شرکت معماری مسئولیت ساخت طبقه تازهی به اسم میدان مبارزه را برعهده خواهد داشت. انتظار می رود این پروژه تا دو سال دیگر به انتها برسد.

تماشاخانه کولوسئوم که در سال 80 میلادی ساخته شده است زمانی میدان نبرد چوبی داشت که کف آن با شن پوشانده شده بود. در زیر این بخش چوبی اتاقک هایی واقع شده است که گلادیاتورها و حیوانات پیش از ورود به میدان در آن جا منتظر می ماندند.

در حوالی 1800 میلادی، باستان شناسانی که کاوش در بخش زیرین این بنا را شروع نموده بودند این میدان نبرد چوبی را برداشتند. درحال حاضر با توجه به نبودن این طبقه چوبی، بازدیدنمایندگان می توانند از بخش های بالایی این بنا که زمانی صندلی تماشاگران بوده اند نمایی از بخش زیرین این تماشاخانه را مشاهده نمایند.

اما میدان نبرد تازه کولوسئوم که با یاری فناوری پیشرفته ساخته خواهد شد این قابلیت را خواهد داشت که به سرعت بخش زیرین بنا را بپوشاند یا امکان تابش نور و تهویه هوا را برای اتاقک های زیرین فراهم کند؛ چراکه این طبقه تازه از چندین قطعه متصل به یکدیگر ساخته خواهد شد که قابلیت حرکت کردن را خواهند داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1003

به "قسمتی از کولوسئوم باستانی رم بازسازی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قسمتی از کولوسئوم باستانی رم بازسازی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید