مادرید، تنها پایتخت بدون رود اروپا

به گزارش دوست داشتنی ها، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

مادرید، تنها پایتخت بدون رود اروپا

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می شود که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط توریستان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای توریستی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون توریست برای تماشای جاذبه های توریستی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

مادرید پهناورترین شهر در کشور اسپانیا و چهارمین شهر در اتحادیه اروپا از نظر وسعت است. شور و هیجان حاکم بر این شهر دیدنی و جاذبه های توریستی چشم نواز آن از اصلی ترین دلایل سفر توریستان به مادرید به شمار می رود. شاید باورتان نشود اما مادرید سرزنده ترین شهر در میان شهرهای اسپانیا محسوب می شود. امکان ندارد که به این منطقه سفری داشته باشید و از سفر خود ناراضی باشید. حتی مطمئن باشید که بعد از برگشت به ایران نیز مدام در فکر سفری مجدد به این شهر تاریخی و بازدید هر چه بیشتر جاذبه های آن خواهید بود. وجود پادشاهانی خوش ذوق و اهل هنر در شهر مادرید موجب هر چه بیشتر شناساندن هنر و هنرمندان آن به مردم جهان شد. وجود انواع گالری های هنری، موزه ها و بناهای عظیم و قدیمی تاریخی تنها نمونه هایی از این آثار هنری موجود در مادرید به شمار می فرایند. گالری های هنری مادرید مکان های فوق العاده شگفت انگیز و حیرت آوری هستند که آثار عظیمانی همچون میرو، دالی و پیکاسو دیوارهای آنها را تزیین نموده اند.

از دیگر دلایل شهرت و محبوبیت مادرید در میان توریستان تور اسپانیا، می توان به غذاهای محلی فوق العاده خوشمزه آن اشاره نمود در واقع این شهر از غنی ترین پایتخت های اروپایی برای توریستی غذا محسوب می شود. نوآوری و خلاقیت در آشپزی به سبک اسپانیایی را می توان در رستوران های مادرید دید. تجربه بهترین غذاهای اسپانیایی در رستوران های این شهر با دیوارها و سقف های بسیار زیبا و تزئین شده یکی از خاطره انگیزترین بخش های سفر به این شهر است. علی رغم مدرن بودن مادرید، هنوز هم شماری از خیابان ها و محله های قدیمی آن بافت سابق خود را دارند و آثار و جاذبه های فراوانی را در دل خود جای داده اند. در این مقاله، اطلاعاتی در رابطه با شهر مادرید این شهر دارای سابقه تاریخی غنی و پربار و پر از شگفتی را در اختیارتان قرار می دهیم.

از غنی ترین پایتخت های اروپایی برای توریستی غذا محسوب می شود.

سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

تاریخچه

آب و هوا

جاذبه های توریستی و توریستی مادرید

بارسلونا، زیباترین شهر اسپانیا

والنسیا، سومین مقصد توریستی اسپانیا

تاریخچه

اولین اطلاعات تاریخی که از این شهر زیبای به دست آمده است به قرن 9 میلادی برمی شود. دلیل در دسترس نبودن اطلاعاتی از دوران و اعصار قبل در مادرید جذاب نبودن این شهر برای دو قوم ویزیگویت ها و رومی ها و همینطور قرار نداشتن مادرید در راستا شهرهای اصلی و بندرها و دریا بوده است. در قرن 9 میلادی مورهای مسلمان کشور اسپانیا بخش زیادی از شبه جزیره ایبری را به تصرف خود درآوردند و امیر عرب شهر اندلس یعنی محمد اول قرطبه، کاخی به نام المدینه که البته در نزد مورها به نام میرا مشهور بود را در شهر مادرید بنا کرد. نام مادرید از نام میرا گرفته شده است.

آب و هوا

آب و هوای شهر مادرید در کل طول سال معتدل است. در صورت تمایل به بازدید از این شهر در هوای سرد و فرار از انبوه جمعیت توریستان، توصیه می کنیم که زمستان را جهت داشتن سفری لذت بخش به مادرید برگزینید. البته در مجموع آب و هوای زمستان در شهر مادرید معتدل است. اما با این حال، انتظار روزهای بسیار سرد و برفی را نیز داشته باشید. در رابطه با فصل تابستان نیز باید گفت که این زمان از سال رطوبت هوا پایین است و هوا در طول چند هفته پیاپی واقعاً گرم است. نکته جالب اینکه، اهالی شهر مادرید در فصل تابستان معمولاً در تعطیلات هستند و مغازه های بیشتر ساکنین بسته است. پاییز این شهر نیز با هوایی معتدل همراه است. در مجموع اگر قصد سفر به مادرید را دارید بهتر است که یکی از دو فصل پاییز و بهار را برای سفر انتخاب کنید.

جاذبه های توریستی و توریستی مادرید

در این بخش از نوشته حاضر، به ذکر شماری از جذاب ترین و دیدنی ترین آثار و جاذبه های توریستی در شهر مادرید برای شما عزیزان علاقمند می پردازیم.

موزه دل پرادو مادرید

موزه دل پرادو از بهترین و شاخص ترین موزه ها در جهان به شمار می آید که هنر اروپایی از سده 12 تا شروع سده نوزدهم را به تصویر می کشد. در این موزه، آثار نفیس و ارزشمندی همچون 1000 سکه، دو هزار اثر تاریخی تزیینی، 2000 تصویر چاپ شده و بالغ بر پنج هزار تابلوی نقاشی نگهداری می شود.

کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید به امر شاه فیلیپ پنجم در قرن هجدهم میلادی احداث گشت. اما پس از وی این کاخ به شخص شاه فیلیپ ششم و خانواده وی رسید. البته شاه فیلیپ ششم هرگز در کاخ سلطنتی مادرید اقامت نگزید و قصر دیگری را جهت زندگی انتخاب کرد. کاخ سلطنتی مادرید عظیم ترین و زیباترین قصر پادشاهی در اروپا به شمار می رود. کاخی متشکل از یک زیرزمین سنگی دو طبقه و ستون هایی ساخته شده به سبک توسکانی که در احداث نمای داخلی آن از مواد باکیفیت و بسیار مرغوبی استفاده شده است. تزئینات فوق العاده زیبای در و پنجره ها و گچ بری های ظریف و هنرمندانه نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نمایند. تخت شاه عظیم ترین و زیباترین اتاقی است که در کاخ سلطنتی مادرید وجود دارد. اتاقی که در آن نقاشی های زیبا و مسحورنماینده پتپولو، لوازمی قیمتی و آینه ها که به دوران پادشاهی چارلز سوم مربوط می شود.

میدان پوئرتا دل سل

میدان پوئرتا دل سل میدان عمومی در مادرید زیبا و شگفت انگیز است که در ردیف محبوب ترین و شلوغ ترین جاذبه های توریستی مادرید و تور اسپانیا به شمار می رود. این میدان در قرن پانزدهم از جمله دروازه های شهر مادرید به شمار می آمده است. علاوه بر این، در طول قرون 17 الی 18 میلادی از این مکان جهت برگزاری دیدار ها و گردهمایی ها استفاده می شده است. در حال حاضر، مراسم سال نو در این مکان برگزار می شود.

میدان سیبلس مادرید

به نظر بسیاری از افراد و توریستان میدان سیبلس زیباترین و دیدنی ترین میدان شهر مادرید است. میدانی که به سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شده است و وجود نمایی از جنس سنگ مرمر در وسط آن زیبایی خاصی به آن بخشیده است. در اطراف میدان سیبلس کاخ لینارس، بانک اسپانیا، کاخ بوئنا و ساختمان شهرداری شهر قرار گرفته است.

نماد شهر مادرید در اسپانیا

مجسمه خرس و درخت توت فرنگی نماد رسمی شهر مادرید در اسپانیا به شمار می رود. مجسمه ای واقع در میدان معروف پوئرتا دل سل که واقعاً زیباست. اما متأسفانه کمتر شخصی در جریان این موضوع قرار گرفته است که چرا این مجسمه نماد مهم شهر مادرید است. مجسمه خرس و درخت توت فرنگی وزنی برابر با 20 تن دارد و در سال 1967 میلادی وسیله مجسمه سازی مشهور درست شده است.

منبع: ققنوس
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 557

به "مادرید، تنها پایتخت بدون رود اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادرید، تنها پایتخت بدون رود اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید