تور فرانسه: فرانسه مقامات لندن را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد

به گزارش دوست داشتنی ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، پس از آنکه مقامات انگلیس ده ها نامه درخواست ماهیگیران فرانسوی برای صدور مجوز تردد در مناطقی همانند آب های جزیره جرسی را رد کردند، مقامات فرانسوی در خصوص اقدام تلافی جویانه احتمالی به انگلیس هشدار دادند.

تور فرانسه: فرانسه مقامات لندن را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

پاریس در حالی به لندن این هشدار را می دهد که روابط دو کشور پیش از این بر سر امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان واشنگتن- لندن- کانبرا (آکوس) و محروم شدن فرانسه از توافق ده ها میلیارد دلاری اش با استرالیا برای ساخت زیردریایی های متعارف، رو به تیرگی گذاشت.

لازم به ذکر است، مقامات جزیره جرسی روز چهارشنبه خاطرنشان کردند که درخواست صدور مجوز ماهیگیری برای 75 فروند کشتی فرانسوی را رد نموده و تنها برای 64 قایق ماهیگیری این مجوز صادر شده و بعلاوه 31 مجوز مشروط هم اعطا شده که تا ماه ژانویه معتبر خواهد بود.

طبق این تصمیم، تمام قایق های فاقد مجوز موظف خواهند بود که ماهیگیری در آب های اطراف این جزیره را ظرف سی روز آینده متوقف نمایند.

روز گذشته، وزارت محیط زیست و امور غذا و کشاورزی انگلیس خاطرنشان کرد که مجوزهای ماهیگیری را تنها به 12 قایق اروپایی از مجموع 47 متقاضی این مجوز برای فعالیت در منطقه انحصاری مالی و آب های سرزمینی خواهد داد.

مقامات انگلیس این تصمیم را منطقی و مستدل خوانده و می گویند که کاملاً در چارچوب تعهدات لندن ذیل توافق برگزیت با اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

در مقابل، وزیر دریای فرانسه از این اقدام لندن به مثابه یک سیلی به صورت انتقاد کرد و آن را خودداری تازه انگلیس از اجرای شروط توافقنامه برگزیت خواند و تأکید کرد که حق ماهیگیری فرانسه نباید از سوی انگلیس و برای اهداف سیاسی به گروگان گرفته گردد.

وزیر امور اروپایی فرانسه هم هشدار داد که پاریس در واکنش به این اقدام لندن در پیگیری یک اقدام تلافی جویانه تأمل نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1053

به "تور فرانسه: فرانسه مقامات لندن را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: فرانسه مقامات لندن را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید