طرز تهیه مارمالاد سیب به روش خانگی با عکس مرحله به مرحله

به گزارش دوست داشتنی ها، مارمالاد در واقع نوعی مربای پوره شده است که در آن تکه های میوه وجود ندارد. مارمالاد سیب یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین مارمالادها در سراسر جهان است. این مارمالاد را هم در وعده صبحانه و به همراه نان تست میتوانید میل کنید و هم میتوان از آن برای شیرینی مربایی و داخل انواع کیک ها بهره ببرید. این مارمالاد بسیار خوش طعم و خوشمزه است و می توانید در مدت زمان کمی آن را در منزل تهیه کنید و به مدت طولانی نگهداری کنید.

طرز تهیه مارمالاد سیب به روش خانگی با عکس مرحله به مرحله

برای طرز تهیه مارمالاد سیب با ما در خبرنگاران بلاگ همراه شوید.

مواد لازم مارمالاد سیب:
سیب درسته1 کیلو
شکر400 الی 700 گرم بسته به ذائقه
آبیک و نیم پیمانه
زعفران دم نموده (اختیاری)1 قاشق مرباخوری
یا رنگ خوراکیچند قطره
آبِ لیموی تازه1 قاشق غذا خوری
ورق ژلاتین (اختیاری)1 ورق

1- برای تهیه مارمالاد ابتدا سیب ها رو به خوبی بشورین و بعد پوست بگیرین و به صورت نگینی خرد کنید و داخل قابلمه بریزین و آب رو به سیب ها اضافه کنید.

2- و روی حرارت کم قرار بدین و در قابلمه رو بذارین و اجازه بدین سیب ها کاملا بپزن و هر از گاهی در قابلمه رو بردارین و مواد رو هم بزنید.

وقتی سیب ها کاملا پخته شدن، حرارت رو خاموش کنید و اجازه بدین کمی از دما بیفتن و اون رو به همراه آب باقی مونده داخل مخلوط کن بریزین و پوره کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مارمالاد آلبالو

به جای مخلوط کن میتونید از گوشت کوب برقی هم برای پوره کردن میوه ها بهره ببرید. یا اینکه میوه ها رو با گوشت کوب معمولی له کنید تا در نهایت کاملا پوره بشه نیازی نیست حتما دستگاه برقی داشته باشین.

3- پوره سیب رو مجددا داخل قابلمه برگردونید و روی حرارت قرار بدین و شکر رو بهش اضافه و مخلوط کنید.

4- اندازه استفاده از شکر بسته به نوع سیب و ذائقه شما اختیاری هست میتونید شکر رو کم کم اضافه و مخلوط کنید و مواد رو بچشین تا شیرینیش میزان باشه اجازه بدین شکر کاملا حل بشه و بعد حرارت رو کمی بالا ببرین تا آغاز به جوشیدن کنه و مارمالاد سیب کاملا به قوام و غلظت لازم برسه.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی

برای اینکه مواد به اطراف نپاشه میتونید در قابلمه رو بذارین و گاهی در قابلمه رو بردارین و مواد رو هم بزنید تا ته نگیره و غلظت مواد رو چک کنید (مارمالاد بعد از اینکه شکر داخل مواد کاملا حل شد باید آغاز به جوشیدن کنن وگرنه مارمالاد شکرک میزنه).

توجه کنید که غلظت مارمالاد سیب بعد از خنک شدن بیشتر میشه.

5- وقتی مواد به غلظت لازم رسید برای اینکه رنگ بهتری داشته باشه کمی زعفران بهش اضافه کنید تا خوش رنگ بشه اما اندازه زعفران نباید زیاد باشه که طعمش کاملا غالب بشه و طعم سیب حس نشه بعلاوه به جای زعفران از رنگ خوراکی میتوانید برای خوش رنگ تر شدن مارمالاد بهره ببرید

آب لیموی تازه رو به مارمالاد اضافه و مخلوط کنید.

اگه آب لیمو نداشتین از جوهر لیمو هم میتونید به میزان نوک قاشق چای خوری بهره ببرید.

از چند دقیقه قبل ورق ژلاتین رو با آب سرد خیس کنید تا نرم بشه و بعد اون رو از آب خارج کنید و کمی نگه دارین تا آب اضافیش کاملا خارج بشه و بعد ورق ژلاتین نرم شده رو داخل مارمالاد بندازین و هم بزنید تا کاملا مخلوط بشه و حرارت رو خاموش کنید.

استفاده از ورق ژلاتین در این مارمالاد اختیاری هست و باعث میشه مارمالاد حالت ژله ای داشته باشه و غلظتش بیشتر باشه اما اگه در دسترس نبود قابل حذفه در صورتی که از ورق ژلاتین استفاده نمی کنید مارمالاد رو کمی غلیظ تر بردارین.

اجازه بدین مارمالاد خنک بشه و بعد داخل ظرف مناسب بریزین و در یخچال نگهداری کنید.

نکات تهیه مارمالاد سیب:

  • وقتی مارملاد در حال جوشیدن هست به هیچ وجه روی دیواره های قابلمه قاشق نکشید و موقع ریختن مارمالاد داخل شیشه کناره ها رو نتراشید چون باعث شکرک زدن مارمالاد میشه.
  • مارمالاد سیب به تنهایی رنگ خوبی نداره بهتره برای رنگ گرفتن مارمالاد از رنگ خوراکی یا زعفران استفاده بشه.
  • این مادمالاد داخل فریزر هم تا یکسال قابل نگهداری هست.
  • چون ترکیب طعم دارچین و سیب با هم بسیار عالی و پرطرفدار هست میتونید داخل مارمالاد از دارچین هم بهره ببرید به این صورت که موقع پختن سیب با آب دو یا سه عدد چوب دارچین داخل مواد بریزین و اجازه بدین سیب ها به همراه دارچین بپزن و بعد از پخت چوب دارچین رو بردارین و مواد رو پوره کنید البته استفاده از چوب دارچین ممکنه باعث بشه مارمالاد کمی حالت کدر رنگ داشته باشه.
  • در این مارمالاد به علت اینکه سیب دارای پکتین هست استفاده از ورق ژلاتین اختیاری هست چون پکتین باعث میشه مارمالاد حالت ژله ای داشته باشه.
  • برای پخت مارمالاد پودر ژلاتین رو با ورق ژلاتین جایگزین نکنید چون استفاده از پودر ژلاتین باعث میشه مارمالاد کدر بشه و شفافیت لازم رو نداشته باشه.
  • سیب حتما باید در مرحله اول با آب کاملا بپزه چون اضافه کردن شکر باعث سفت شدن میوه میشه و بعد از اون امکان پخت میوه وجود نداره
  • هیچ وقت مارمالاد رو به صورت گرم داخل ظرف نریزین اجازه بدین کاملا خنک بشه بعد داخل ظرف دلخواه بریزین.
  • مارمالاد سیب برای شیرینی مربایی بسیار عالی و قابل استفاده است پس از استفاده از مارمالاد روی شیرینی مربایی اون رو داخل ظرف در بسته قرار بدین و اجازه بدین یک شب بمونه تا رطوبت مارمالاد جذب شیرینی بشه و شیرینی کاملا نرم و مرطوب بشه و مارمالاد بین شیرینی سفت و ژله ای بشه و شیرینی خوشمزه تر بشه.
  • استفاده از قابلمه مسی باعث ایجاد رنگ زیباتری در مارمالاد می گردد اگر قابلمه مسی ندارین میتونید از قابلمه لعابی هم برای پخت مارمالاد بهره ببرید.
  • برای خوش رنگ و خوشمزه تر شدن مارمالاد سیب میتونید اون رو همراه با میوه یا صیفی جات دیگه ای مثل هویج یا پرتقال یا توت فرنگی تهیه کنید این میوه ها طعم و رنگ متفاوتی به مارمالاد میدن.
  • در صورتی که برای اولین بار میخواهید مارمالاد سیب درست کنید میتوانید آن را به صورت نصف مواد درست کنید تا اندازه آن کمتر باشد و با اطمینان بیشتری آن را بپزید.
  • هرگز مارمالاد رو داخل شیشه خیس یا مرطوب نریزین و یا قاشق خیس رو داخل مارمالاد نزنید چون باعث کپک زدن مارمالاد میشه.
  • توجه کنید که مارمالاد بعد از خنک شدن غلیظ تر میشه پس مارمالاد رو بیش از حد لازم روی حرارت نگه ندارید چون باعث شکرک زدن مارمالاد یا ایجاد حالت کشسانی در مارمالاد میشه.

امیدوارم از طرز تهیه مارمالاد سیب خوشتان آمده باشد. برای طرز تهیه دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1197

به "طرز تهیه مارمالاد سیب به روش خانگی با عکس مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مارمالاد سیب به روش خانگی با عکس مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید