طرز تهیه سوپ ماهی زعفرانی

به گزارش دوست داشتنی ها، سوپ ماهی زعفرانی یکی از خوش طعم ترین سوپ ها به شمار می آید. در ادامه با طرز تهیه سوپ ماهی زعفرانی همراه ما باشید.

طرز تهیه سوپ ماهی زعفرانی

خبرنگاران | سرویس آشپزی - سوپ ماهی یک غذای بسیار خوشمزه است و پیش غذای مناسبی برای مهمانی های شب هنگام به حساب می آید. برای سهولت در کار می توانید مایه معطر شده زعفرانی را از قبل آماده کنید و ماهی را در لحظات آخر اضافه نمایید.

مواد لازم برای تهیه سوپ ماهی زعفرانی

کره 2 قاشق چایخوری
پیاز ریز خرد شده 1 عدد
تره فرنگی نازک حلقه شده 1 عدد
هویج نازک حلقه شده 1 عدد
برنج سفید 4 قاشق غذاخوری
زعفران به مقدار لازم
آب انگور سفید 125 میلی لیتر
فیله ماهی پوست کنده 350 گرم
گوجه فرنگی 4 عدد
پیاز کوهی تازه و خرد شده 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
عصاره گوشت ماهی 3/4 1 پیمانه
خامه پرچرب 125 میلی لیتر

طرز تهیه سوپ ماهی زعفرانی

کره را در یک قابلمه بریزید، روی حرارت متوسط گرم نموده، سپس پیاز، تره فرنگی و هویج را به آن اضافه کنید. این ترکیبات را به مدت 3 تا 4 دقیقه بپزید و مرتب هم بزنید تا پیازها نرم شوند.

مطالب مرتبط: طرز تهیه سوپ ماهی با طعم سیر

برنج، زعفران، آب انگور و عصاره ماهی را به ظرف اضافه نموده و بعد از حوش آمدن حرارت را کم کنید. نمک و فلفل را به غذا اضافه کنید. درب ظرف را ببندید و بگذارید 20 دقیقه تا زمانی که برنج و سبزیجات نرم شده و سوپ جا بیفتد، به آرامی بجوشد.

سوپ را داخل مخلوط کن ریخته و آن را پوره کنید تا صاف و نرم گردد. اگر از غذاساز استفاده می کنید آب سوپ را صاف کنید و کنار بگذارید. مواد سفت و عظیم سوپ را با مقدار کافی از آب سوپ برای نرم کردن آن ها داخل دستگاه بریزید و پوره کنید. سپس با به جامانده سوپ مخلوط نمائید.

سوپ را به قابلمه برگردانده و خامه را به آن بیفزایید و بر روی حرارت کم برای چند دقیقه آرام به هم بزنید تا گرم گردد.

ماهی را پوست کنده و به قطعات باریک یک سانتیمتری به شکل مکعب خرد نموده و به آن ادویه بزنید و به همراه گوجه فرنگی پوست کنده شده و خرد شده به سوپ در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 3 تا 5 دقیقه تا زمانیکه ماهی ماهی فقط نرم شوند، سوپ بپزد.

بیشتر پیازهای کوهی خرد شده را به سوپ ماهی زعفرانی اضافه کنید. سوپ را بچشید و اگر ضروری است چاشنی آن را اندازه کنید و سوپ را با ملاقه داخل کاسه های گرم نیمه گود بریزید و با بقیه پیازهای کوهی آن را تزئین نموده و سرو نمائید.

منبع: setare.com
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 684

به "طرز تهیه سوپ ماهی زعفرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ ماهی زعفرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید