طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه و آسان ترین روش ممکن

به گزارش دوست داشتنی ها، رولت خامه ای به شکل ها و طعم های متفاوتی در ویترین شیرینی فروشی ها وجود دارند. طعم و عطر این شیرینی خوشمزه آن را مناسب سرو برای هر مجلس و میهمانی می نماید. در مطالب قبلی طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی را آنالیز نموده ایم حال طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه را برایتان می گوییم. این دستور پخت را با میزان گیری پیمانه برنج و به سادگی در منزل می توانید انجام دهید.

طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه و آسان ترین روش ممکن

مواد لازم برای تهیه رولت خامه ای با پیمانه

  • زرده تخم مرغ سه عدد
  • شکر یک چهارم پیمانه
  • روغن گیاهی یک چهارم پیمانه معادل 30 گرم
  • شیر کم تر از یک چهارم پیمانه معادل 30 میلی لیتر
  • وانیل یک دوم قاشق چای خوری
  • آرد کیک الک شده یک دوم پیمانه
  • سفیده تخم مرغ سه عدد
  • کرم تارتار یک چهارم قاشق چای خوری
  • شکر کمتر از یک دوم پیمانه معادل 30 گرم
  • خامه فرم گرفته نصف پیمانه
  • پور قند یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه

1. زرده و سفیده را جدا کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه احتیاج است که یک سینی فر 33 در 23 سانتی متری یا چیزی معادل (13 در 9 اینچی) را انتخاب نموده و داخل آن کاغذ روغنی بیاندازید. تخم مرغ ها را چند ساعت قبل از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. سپس آن ها را شکسته تا زرده و سفیده آن ها را جدا کنید. دقت داشته باشید کاسه سفیده ها خشک، تمیز و عاری از ذره ای زرده باشد.

2. زرده تخم مرغ را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه زرده های تخم مرغ را با اندازه شکر گفته شده معادل 30 گرم مخلوط نموده و هم بزنید. در ادامه روغن، شیر و وانیل را هم اضافه کنید و مجدد هم بزنید. وجود روغن به رطوبت و انعطاف پذیری رولت یاری می نماید. فقط مراقب باشید بیش از اندازه گفته شده استفاده نکنید. حال تا زرده های هم زده عمل بیایند می توانید فر را با دمای 191 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم گردد. طرز تهیه رولت انار برای شب یلدا را هم با این دستور می توانید امتحان کنید.

3. آرد را اضافه کنید

حال در سومین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه نوبت به الک کردن آرد می رسد. برای منسجم تر شدن رولت بهتر است آن را سه بار الک و سپس به ظرف زرده تخم مرغ اضافه کنید. مخلوط را با یاری هم زن تا جایی بزنید که دیگر گلوله ای باقی نماند.

4. سفیده را هم بزنید

در این مرحله از تهیه رولت خامه ای، سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه هم زن ریخته و با سرعت آهسته آن ها را هم بزنید. هنگامی که سفیده تخم مرغ آغاز به حباب زدن کرد، کرم تارتار را به آن اضافه و دوباره هم بزنید. در صورت نداشتن کرم تارتار آب لیمو یا سرکه را جایگزین کنید. کرم تارتار به تثبیت سفیده بسیار یاری می نماید. حال سرعت هم زن را کم کم زیاد نموده و شکر را به آن اضافه کنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که سفیده پف نموده و براق گردد. در این حالت سفیده در انتهای هم زن به شکل یک دُم خمیده در می آید.

5. سفیده را به زرده اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای با یاری یک لیسک حدود یک سوم از سفیده ها را داخل ظرف زرده تخم مرغ بریزید. با این کار ابتدا مخلوط زرده تان کمی شل می گردد که جای نگرانی نیست. ادامه سفیده تخم مرغ را هم به مخلوط زرده اضافه نموده و به هم زدن ادامه دهید. هم زدن را آن قدر ادامه دهید تا تمام سفیده با زرده تخم مرغ مخلوط گردد. مراقب باشید که سفیده حین هم زدن خیلی تا نگردد که در اصطلاح سفیده تخم مرغ خالی می نماید. طرز تهیه نون خامه ای شکلاتی را هم حتما امتحان کنید.

6. خمیر را داخل فر بگذارید

حال خمیر آماده شده را به روی سینی فری که با کاغذ روغنی پوشانده اید پهن کنید. در ادامه سینی را چندبار به یک سطح صاف بزنید تا حباب های اضافی آن گرفته گردد. حال سینی را به مدت 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 191 درجه سانتی گراد بگذارید تا به رنگ قهوه ای طلایی دربیاید. توجه داشته باشید که بعد از پخته شدن کیک وقتی با نوک انگشت کمی آن را فشار می دهید باید به عقب برگردد. رولت را بیرون آورده و تا حدود یک سانتی متر از آن را برش دهید تا کیک تان جمع نگردد. تا خنک شدن کیک به سراغ آماده کردن خامه رولت بروید.

7. خامه را آماده کنید

برای آماده کردن خامه رولت، کاسه ای مناسب انتخاب نموده و آن را برای خنک شدن چند ساعتی در یخچال بگذارید. خامه غلیظ را در آن کاسه سرد شده بریزید و پودر قند را هم به آن اضافه کنید با لیسک یا هم زن آن قدر هم بزنید تا خامه سفت گردد. مراقب باشید خامه را زیاد هم، هم نزنید که تبدیل به کره گردد. برای تهیه خامه می توانید مطلب طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه را هم در کتاب کاله بخوانید.

8. خامه را روی کیک بمالید

در ادامه طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه کیک که کمی گرما دارد را روی یک کاغذ روغنی بزرگ پهن کنید. خامه فرم گرفته را روی سطح کیک بریزید. برای پخش کردن خامه روی سطح کیک از کف گیر هم می توانید یاری بگیرید. با یاری دستان خود قسمت بالایی آن را به سمت پایین آورده و رول کنید. برای رول کردن حتما از کاغذ روغنی بهره ببرید تا آن را راحت تر بپیچانید. حال با یاری کاغذ روغنی رول را فشار دهید تا کامل سفت گردد. انتهای کاغذ روغنی را ببندید. البته قبل از بستن، از پایین بودن درز کاغذ روغنی در قسمت پایینی آن مطمئن شوید.

9. کیک را برش دهید

کیک را با همان سینی و کاغذروغنی به مدت شش ساعت در یخچال بگذارید تا کامل خنک و سفت گردد. سپس با یاری یک چاقوی دندانه دار انتهای آن را برش دهید. سعی کنید برش های ضخیمی داشته باشید. برای آن که راحت تر کیک را برش دهید چاقو را هربار قبل از برش با یک حوله مرطوب و گرم پاک کنید. با این مواد نون خامه ای را هم به راحتی در منزل می توانید درست کنید. رولت های خامه تان آماده هستند، نوش جان!

رولت خامه ای را به راحتی با پیمانه و با آسان ترین دستور در منزل تهیه کنید.

نکات تکمیلی برای پخت بهتر رولت خامه ای

شاید با شنیدن طرز تهیه رولت خامه ای گمان برید که کار سخت و پیچیده ای است اما با رعایت پیمانه های گفته شده و نکات زیر به راحتی از پس آن برخواهید آمد. در ادامه نکاتی را در قالب پرسش و پاسخ هایی کوتاه مطرح نموده ایم که می توانید آن را در آشپزی تان به کار بگیرید.

چرا ظرف سفیده باید تمیز باشد؟

در طرز تهیه روت خامه ای باید به این نکته توجه داشته باشید که ظرف سفیده تخم مرغ تان حتما عاری از هرگونه روغن و چربی باشد. چرا که چربی داخل ظرف مانع از هم زدن سفیده تخم مرغ می گردد. برای این کار قبل از اضافه کردن سفیده تخم مرغ به کاسه، آن را با دستمال کاغذی و کمی آب لیمو تمیز کنید.

نحوه سرو رولت به چه صورت است؟

بعد از برش رولت ها و چیدن شان در ظرف موردنظر، روی آن ها را با سس شکلاتی، میوه های خردشده، پودر پسته و پودر نارگیل تزئین کنید. طرز تهیه سس شکلاتی برای روی کیک به خوبی در کتاب کاله شرح داده شده است.

آیا این شیرینی را می توان در یخچال نگه داری کرد؟

با قرار دادن این شیرینی خوشمزه در ظرف دربسته تا چهار روز در یخچال می توانید نگه داری کنید. اگر فیلینگی غیر از خامه برای آن استفاده کردید با گذاشتن در یک ظرف دربسته، آن را برای دو روز در دمای محیط می توانید قرار دهید. برای گذاشتن در فریزر هریک از برش ها را به صورت جداگانه بسته بندی کنید. با این کار نگه داری آن ها تا سه ماه امکان پذیر است. برای سرو شیرینی های نگه داشته شده در فریزر تنها کافی است آن ها را 15 دقیقه قبل در دمای محیط قرار دهید.

چرا روی شیرینی ترک می خورد؟

مهم ترین علت آن زیادی هم زدن سفیده تخم مرغ می تواند باشد. نکته دیگر آن که رولت شما بیشتر از زمان گفته شده پخته است. در حالی که تنها روی آن باید خشک و فنری باشد. پس دقت داشته باشید که سطح کیک تان خشک باشد و در صورت فشار کمی به عقب برگردد. شما می توانید طرز تهیه رولت خامه ای گفته شده در کتاب کاله را هم امتحان کنید.

آیا می توان آن را جور دیگری رول کرد؟

بله. این به خود شما بستگی دارد که چگونه راحت هستید. شما می توانید آن را از سمت طول هم بچرخانید یا حتی لایه قهوه ای آن به سمت داخل باشد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1518

به "طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه و آسان ترین روش ممکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه و آسان ترین روش ممکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید