ضوابط زیست محیطی در فعالیت های معدنی کشور به دقت رعایت می شود

به گزارش دوست داشتنی ها، مدیرکل دفتر اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که در فعالیت های اکتشافی و استخراجی در بخش معدن ضوابط زیست محیطی به دقت بررسی و رعایت می شود.

ضوابط زیست محیطی در فعالیت های معدنی کشور به دقت رعایت می شود

به گزارش ایرنا، ابراهیم علی مولا بیگی در دیدار با استاندار اردبیل اعلام نمود: ما اجازه نداریم به هر قیمت ممکن و با تخریب منابع طبیعی و محیط زیست عملکرد خود را بالا برده و حقوق دیگران را تضییع کنیم.

وی از تفویض بیشتر اختیارات به استان ها در بخش معدن خبر داد و اعلام نمود: تمرکززدایی و واگذاری امور به استان ها باعث پیشرفت سریع کارها و نتیجه دهی متناسب با نیاز مناطق می شود.

او افزود: طبق نتایج حاصله از تفویض اختیارات به استان ها، تصمیم بر این شده که مسائل و مسائل موجود در بحث معادن در مرکز استان ها با اختیاراتی که به سازمان های صنعت، معدن و تجارت داده شده حل شود.

نتایج امیدوار کننده در 20 منطقه معدنی استان اردبیل

استاندار اردبیل هم گفت: از چند سال پیش عملیات اکتشاف در پنج پهنه معدنی در استان شروع شده و فعالیت ها در 20 منطقه از این پهنه ها امید بخش اعلام شده است.

اکبر بهنامجو افزود: اردبیل از لحاظ معدن و ذخایر فلزات معدنی یکی از مناطق بکر و منحصر بفرد بوده و می بایست با سرمایه گذاری کلان جهت بهره برداری و ایجاد اشتغال در این بخش اقدام شود.

به گفته وی، در سال جهش تولید و در شرایط حاکم اقتصادی فعال سازی و استفاده از معادن با ارزش با اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم می توان از بحران پیش آمده عبور کرد و از ظرفیت های موجود در استان برای توسعه و پیشرفت آن بهره برد.

استاندار اردبیل تشریح کرد: با پیگیری های انجام شده، قول مساعد مسوولان و جذب سرمایه گذاران برای افزایش فعالیت ها در اکتشافات منابع موجود و ایجاد صنایع تبدیلی، انقلاب معدنی در استان ایجاد خواهد شد.

بهنامجو بر ضرورت حفظ و صیانت از منابع طبیعی نیز تاکید کرد و افزود: وظیفه ما علیرغم رسیدن به یک نتیجه مطلوب در بحث تولید صیانت از منابع طبیعی و ملی است و نباید به بهانه فعالیت های معدنی، اراضی ملی، جنگل ها و محیط زیست را تخریب و به حال خود رها کنیم بلکه کارهای اکتشاف همراه با بازسازی و احیای منابع طبیعی هم راستا با یکدیگر پیش رود.

وی گفت: هر قدر واگذاری امور به استان ها بیشتر باشد جهت روان تر و دولت و مردم ذینفع خواهند بود، با تفویض اختیار به استان ها و با کاهش بروکراسی اداری به سرعت تصمیم گیری می شود.

او با اشاره به اکتشاف معادن سنگ ها و فلزات گرانبها در استان گفت: سرمایه گذار برای پروژه اکتشاف عقیق در استان انتخاب شده که ظرف 2 هفته آینده برنامه اجرایی خود را ارائه می دهد و در صورت راه اندازی این پروژه، استان رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده و بیش از 300 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد خواهد شد.

رامین صادقی ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز از احصای معادن راکد در استان اردبیل خبر داد و گفت: معادن راکد شناسایی و مشخص شده و پس از رفع معارض، در قالب نامه ای به استان ها اطلاع رسانی شده که آماده واگذاری به سرمایه گذاران در راستای استخراج معادن منجمد است.

وی اعلام نمود: 210 پروانه بهره برداری در بخش معدن استان اردبیل صادر شده که از این تعداد 120 مورد معدن فعال بوده و تعدادی نیز در مرحله برگزاری مزایده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 509

به "ضوابط زیست محیطی در فعالیت های معدنی کشور به دقت رعایت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضوابط زیست محیطی در فعالیت های معدنی کشور به دقت رعایت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید