صدور و تمدید بیش از 600 مجوز صنایع دستی در قزوین

به گزارش دوست داشتنی ها، معاون صنایع دستی و هنر های سنتی استان قزوین از صدور و تمدید 619 فقره مجوز صنایع دستی در سال 98 اطلاع داد.

صدور و تمدید بیش از 600 مجوز صنایع دستی در قزوین

به گزارش از ، سید میثم حصاری معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گفت: پارسال 619 مجوز در حوزه معاونت صنایع دستی استان صادر و تمدید شد که از این تعداد 425 فقره به پروانه فراوری انفرادی، 15 فقره به پروانه فراوری کارگاهی و 179 فقره به کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی اختصاص دارد.

حصاری درباره نحوه صدور پروانه فراوری انفرادی اظهار کرد: عدم اشتغال و بیمه در دستگاه های دولتی و خصوصی، مهارت و فعالیت مستمر و مداوم در رشته مورد تایید صنایع دستی و شرایط استاندارد کارگاه از مهمترین شرایط دریافت پروانه فراوری انفرادی است.

او افزود: در صورت عدم مهارت، متقاضیان پس از گذراندن دوره های آموزشی و کسب مهارت های لازم تحت نظارت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان پیروز به دریافت این مجوز می شوند.

او افزود: پروانه فراوری کارگاهی صنایع دستی برای متقاضیان دارای نیروی کار، تخصص، تجربه و آشنایی به فرایند فراوری و توانایی ساخت محصول، صادر می گردد و لازم است که فضای کارگاه خارج از محل سکونت باشند. هنرمندان دارای پروانه های فراوری انفرادی و کارگاهی می توانند از مزایایی، چون بیمه، شرکت در نمایشگاه ها و جشنواره ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره های آموزشی و مهارتی بهره مند شوند.

حصاری با بیان اینکه کارت شناسایی به منزله شناسنامه و مدرک هویتی هنرمندان به شمار می رود، یادآور شد: کارت شناسایی صنعتگران با چهار کد مجزا در بخش های مختلف شامل پیشکسوتان صنایع دستی، فعالان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و شاغلان فعال در کارگاه های فراوریی صادر می گردد و دارندگان مهارت در فراوری صنایع دستی می توانند با نمونه ای از آثار خود به حوزه معاونت صنایع دستی استان مراجعه و برای دریافت کارت شناسایی خود اقدام نمایند.

معاون صنایع دستی و هنر های سنتی قزوین اعلام کرد: مجوز های حوزه صنایع دستی در سال 98 پس از کسب مهارت و قبولی متقاضیان در آزمون مربوطه و انجام بازدید های کارگاهی صادر شده است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 179

به "صدور و تمدید بیش از 600 مجوز صنایع دستی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور و تمدید بیش از 600 مجوز صنایع دستی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید