زمینه همکاری تجاری ایران و بنگلادش در حوزه مواد معدنی و میوه مهیاست

به گزارش دوست داشتنی ها، رئیس اتاق بوشهر از آمادگی منطقه آزاد و ویژه بوشهر جهت حضور سرمایه گذاران بنگلادشی و آمادگی جهت صادرات محصولات معدنی و تهاتر خرما با میوه های گرمسیری به این کشور اطلاع داد.

زمینه همکاری تجاری ایران و بنگلادش در حوزه مواد معدنی و میوه مهیاست

خورشید گزدرازی جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق در ملاقات با خانم جولیا تعیین، رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران، درباره توانمندی های استان در جهت مراوده تجاری بوشهر با بنگلادش به گفتگو پرداختند.

در این نشست خانم دکتر جولیا تعیین به تشریح ظرفیت های کشور بنگلادش در حوزه فراوری پوشاک پرداخت و از آمادگی این کشور جهت انتقال تکنولوژی مربوط به این صنعت به دیگر کشورها از جمله ایران اطلاع داد.

وی بعلاوه آمادگی کشورش را جهت جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی و نیز تهاتر میوه های گرمسیری با خرما اظهار داشت.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران با اشاره به بعضی ویژگی ها و امتیازات کشور بنگلادش از جمله وجود منطقه ها تجاری مخصوص دیگر کشورها در این کشور گفت: برقراری تعرفه های ترجیحی با کشورهای اروپایی و کشور چین و وجود حدود صد منطقه ویژه مالی از ویژگی های این کشور است.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر به بیان ظرفیت های استان بوشهر در حوزه های مختلف از جمله وجود منطقه آزاد و منطقه ویژه مالی در این استان پرداخت و با اشاره به احتیاج کشور بنگلادش به کلینکر و قیر، از امکان صادرات این محصولات با استفاده از ظرفیت بنادر استان بوشهر اطلاع داد.

خورشید گزدرازی گفت: پیرو مکاتبه استاندار بوشهر با وزارت صنعت پیرو بخشنامه مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات و واردات موز، استان بوشهر برای صادرات خرما و فرآورده های خرمایی به کشور بنگلادش و تأمین احتیاج این کشور در ماه مبارک رمضان و واردات میوه های گرمسیری آمادگی دارد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1250

به "زمینه همکاری تجاری ایران و بنگلادش در حوزه مواد معدنی و میوه مهیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه همکاری تجاری ایران و بنگلادش در حوزه مواد معدنی و میوه مهیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید