روایت زندگی شهید کاملی در هجدهمین شماره از نیمه پنهان ماه

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران: شماره هجدهم از مجموعه کتاب های نیمه پنهان ماه با تمرکز بر زندگی شهید ناصر کاملی توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسید.

روایت زندگی شهید کاملی در هجدهمین شماره از نیمه پنهان ماه

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، کتاب کاملی به روایت همسر شهید شماره هجدهم از مجموعه کتاب های نیمه پنهان ماه است. این اثر با تحقیق آذردخت داوری و قلم رخساره ثابتی، زندگی شهید ناصر کاملی را از نگاه همسرش فاطمه دنیا باقری بازگو می نماید.

فاطمه دنیا باقری در چهارم اسفند ماه سال 1359 با ناصر کاملی ازداواج کرد و ثمره ازدواج آنها داشتن دو دختر به نام های سمیه و سمانه شد. ماجرای کتاب کاملی به روایت همسر شهید از روز های نخست زندگی مشترک آن ها شروع می گردد و با لحظات شیرین و دلتنگی های پی در پی فاطمه دنیا باقری که در کتاب اکرم خطاب می گردد، ادامه می یابد.

آنچه در این کتاب پیش روی مخاطب قرار می گیرد، نوع نگاه و تفکر شهید کاملی به زندگی است که در قالب گفت وگو با همسرش به تصویر کشیده می گردد. ساده زیستی، دوری از تجمل، علاقه او به همسر و فرزندانش و احترام به پدر و مادر بعضی از نکات برجسته در خاطرات نقل شده این کتاب است. ماجرا ها و خاطرات کتاب بیشتر با دلتنگی های اکرم و حضور ناصر کاملی در جبهه ادامه می یابد و خواننده اثر با مسائل اکرم دنیا باقری در دوران نبود همسرش آشنا می گردد.

در صفحه 59 کتاب همسر شهید خاطره ای را تعریف می نماید که بی ارتباط با شهادت ناصر کاملی نیست. در این صفحه آمده است:بی هوا گفتم: ناصر، بهم قول می دی رفتی بهشت شفاعت من را هم بکنی؟ یک لحظه سکوت کرد. چشم از چشمم بر نمی داشت. گفت: اونی که باید شفاعت بکنه تویی نه من. ته ماجرا اینه که من می رم یه تیر می خورم و خلاص. بعدش به م می گن شهید؛ ولی تو باید حالا حالاها بمونی بدون من بالا سر سمیه تو مسولیت یکی دیگه دستته اکرم. عظیم کردن سمیه رو دست کم گرفتی. آن قدر جدی این جمله های آخر را گفت که باورم شد تر و خشک کردن سمیه از جبهه رفتن او هم مهمتر است. داشتم به حرفاهاش فکر می کردم که چهار زانو نشست روبه روم. دست هام رو گرفت و سرش رو انداخت پایین. جون ناصر، اگه نیومدم، دنبال جنازه ام نگرد.

ناصر کاملی در دوم دی ماه سال 1332 در شهر ری به دنیا آمد. وی پس از گذراندن تحصیلات خود و انتها خدمت سربازی وارد فعالیت های انقلابی شد. بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه های دفاع مقدس رفت. چهارم اسفند سال 1362 در عملیات خیبر و در حالی که جانشینی فرماندهی گردان حضرت حمزه سیدالشهدا را بر عهده داشت در منطقه پل طلاییه به شهادت رسید و پیکرش در سال 1373 پیدا شد.

در انتها کتاب علاوه بر فهرست اعلام، 10 تصویر از شهید ناصر کاملی آمده است. نیمه پنهان ماه: کاملی به روایت همسر شهید در قطع پالتویی و 72 صفحه با شمارگان 3300 نسخه و بهای 22 هزار ریال از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 209

به "روایت زندگی شهید کاملی در هجدهمین شماره از نیمه پنهان ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت زندگی شهید کاملی در هجدهمین شماره از نیمه پنهان ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید