دستورهای غذایی سالم جهت طبخ مرغ برای بچه ها

به گزارش دوست داشتنی ها، مرغ همواره مورد علاقه بچه ها بوده است. این غذا آسان و سریع درست می شود و سالم و به اندازه کافی اشتها برانگیز می باشد که شکم های آنها را پر کرده بدون نگرانی از اینکه در اواسط غذا آن را ترک کنند.

دستورهای غذایی سالم جهت طبخ مرغ برای بچه ها

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

مرغ همیشه مورد علاقه بچه ها بوده است. این غذا آسان و سریع درست می شود و سالم و به میزان کافی اشتها برانگیز می باشد که شکم های آنها را پر کرده بدون نگرانی از اینکه در اواسط غذا آن را ترک کنند.

غذا همیشه برای بسیاری از بچه ها مسئله ساز بوده است. در حالی که بعضی به راحتی غذای خود را می خورند، اما بیشتر آنها در طول خوردن وعده غذایی خود، پدر و مادر را به ستوه می آورند. با وجود اسنک یا خوراکی های سرپایی که به نام یک وعده کامل در نظر گرفته می شوند، نظارت و اطمینان از مصرف یک خوراکی خوب و سالم برای بچه ها کار بسیار دشواری است.

بچه ها نیاز به چیزی نو دارند، چیزی که نظر آنها را به خود جلب کند و این واقعیت هنگامی که موضوع عادات غذایی آنها به میان می آید بسیار درست می باشد. در حالی که یافتن تمام وقت چیزی نو و استادانه ممکن است کار دشواری باشد، اما ترفندهای ساده ای جهت کار بر روی عادات غذایی بچه ها وجود دارد. در این بخش چند دستور پخت آسان را آورده ایم که بچه ها با خوردن آنها تقاضای سهم بیشتری خواهند کرد.

کتلت مرغ با پوششی از گردو

مواد اولیه:

تکه ای از سینه مرغ (به صورت نازک برش خورده)، یک و نیم پوند (454 گرم)

سفیده تخم مرغ بزرگ، 1 عدد

گردو (برشته شده)، ½ فنجان

برگ جعفری تازه، ¼ فنجان

پودر فلفل قرمز، ⅛ قاشق چایخوری.

آرد سوخاری، نیم فنجان

خردل دیژان، 1 قاشق چایخوری.

کمی نمک و فلفل،

اسپری آشپزی

در یک کاسه بزرگ، به سلیقه خود آرد سوخاری، پودر فلفل قرمز و نمک و فلفل را مخلوط نمایید. گردوی برشته شده و جعفری را در یک مولینکس خرد کرده و سپس آنها را کاملا با مخلوط آرد سوخاری مخلوط نمایید. در یک کاسه کوچک دیگر، سفیده تخم مرغ را با خردل دیژان همزده تا زمانی که کاملاً یکدست شوند. هر یک از برش های مرغ را یکی یکی درون سفیده تخم مرغ فرو کرده و سپس درون مخلوط گردو گذاشته تا بخوبی از این مخلوط پوشیده شود، و آن را در یک ماهیتابه آغشته به روغن قرار داده و با اسپری آشپزی میزانی روی آن بپاشید. مرغ را در فِر از پیش گرم شده با درجه حرارت 450 درجه فارنهایت و یا 232 درجه سانتیگراد قرار داده تا لایه بالایی آن به رنگ طلایی قهوه ای در آمده و مرغ پخته شود. آنگاه آن را با نان دلخواه خود سِرو نمایید.

تورتلینی مرغ و گوجه فرنگی

مواد اولیه:

سینه مرغ بدون پوست دو نیم شده، 2 قطعه

زیتون رسیده (خرد شده)، ½ قوطی

ادویه خشک شده ایتالیایی، ½ قاشق چایخوری.

پنیر تورتلینی، 1 بسته

گوجه فرنگی آب گیری نشده، خرد شده با ریحان، سیر، و آویشن، 1 قوطی

سینه مرغ را به دو نیم کرده و آن را در وسط یک فویل آلومینیومی 18×12اینچی قرار دهید. ادویه یا چاشنی خشک شده ایتالیایی را روی آن بپاشید و تورتلینی را اطراف مرغ قرار دهید. روی آن را با گوجه فرنگی و زیتون بپوشانید. اطراف فویل را تا کرده به گونه ای که مرغ درون این پاکت قرار گیرد و آن را در فر از پیش گرم شده با درجه حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 176 درجه سانتیگراد قرار داده تا زمانی که پخته شود.

کاسرول مرغ و برنج

مواد اولیه:

گوشت سینه مرغ (پخته شده و خرد شده)، یک و نیم فنجان

برنج (پخته شده)، 2 فنجان

پنیر (رنده شده)، 2 فنجان

شیر تغلیظ شده، 1 قوطی

تخم مرغ (به آرامی همزده شده)، 2 عدد

پیاز قرمز (خرد شده)، ½ فنجان

گشنیز تازه (ریز خرد شده)، ¼ فنجان

کره (ذوب شده)، 2 قاشق غذاخوری.

در یک دیزی بزرگ یا دو دیزی میانه، برنج، مرغ، پنیر، شیر تغلیظ شده، تخم مرغ، پیاز، گشنیز، و کره را با یکدیگر ترکیب می کنیم. و به خوبی بهم می زنیم. ترکیب را در فر از پیش گرم شده با درجه حرارت 350 درجه فارنهایت قرار داده تا زمانی که بپزد، نحوه اطمینان از پخت آن به گونه ای است که چاقویی را درون آن کرده و چنانچه تمیز بیرون آید، آنگاه مرغ پخته شده است.

سوپ نودل مرغ

مواد اولیه:

آبگوشت مرغ، 4 فنجان

نودل تخم مرغ (نیمه پخته شده)، 2 اونس

پیاز (خرد شده)، ¾ فنجان

کرفس (خرد شده)، ¾ فنجان

برگ ترخون تازه (ریز خرد شده)، ½ قاشق چایخوری.

برگ جعفری تازه (ریز خرد شده)، 2 قاشق چایخوری.

سیر (خرد شده)، 1 قاشق غذاخوری.

آب لیمو، 2 قاشق چایخوری (اختیاری)

در یک قابلمه بزرگ، آب گوشت یا استاک مرغ را جوشانده و پیاز، کرفس و سیر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط با حرارت کم به مدت 2 دقیقه بجوشد. نودل یا رشته فرنگی را به آن اضافه کرده تا نرم شود. قابلمه را از روی حرارت برداشته و به آن چاشنی زده و سبزیهای خرد شده را به آن بیافزایید. اگر دوست دارید آب لیمو را درون آن بریزید. و گرم سِرو کنید.

یکی از بهترین دلایل استفاده از مرغ این است که با هر طعم و مزه ای می آمیزد و در عین حال خوشمزگی خود را حفظ می کند. می توانید سبزیجات چاشنی آن را تغییر دهید و یا گونه های مختلفی از سبزیجات را در دستور پختهایی که در بالا آورده شد، بکار برید.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1066

به "دستورهای غذایی سالم جهت طبخ مرغ برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورهای غذایی سالم جهت طبخ مرغ برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید