دریاچه لخ نس کجاست؟

به گزارش دوست داشتنی ها، آیا دریاچه لخ نس یا لاک نس را می شناسید؟ آیا می دانستید که شاهدانی ادعا نموده اند که در این دریاچه یک هیولا وجود دارد؟ برای آشنایی با دریاچه لخ نس در این مقاله از کجاست با خبرنگاران همراه باشید.

دریاچه لخ نس کجاست؟

دریاچه لخ نس (Loch Ness) عمیق ترین دریاچه اسکاتلند با آبی شیرین است که افسانه های زیادی را در خود جای دادهد است. امروزه این دریاچه به یک جاذبه گردشگری محبوب بین مردم جهان تبدیل شده و منبع عایدی خوبی برای اقتصاد منطقه است.

معرفی

دریاچه لخ نس دریاچه ای بزرگ و عمیق با آبی شیرین واقع در اسکاتلند کوهستانی (منطقه تاریخی اسکاتلند) است. طول این دریاچه به 37 کیلومتر می رسد و تا جنوب غرب شهر اینورنس کشیده شده است. سطح آب دریاچه 16 متر بالای سطح دریا است. دریاچه لخ نس به خاطر وجود هیولای دریاچه یا نسی (Nessie) معروفیت جهانی دارد. این دریاچه به وسیله یک رودخانه و کانال به دریاچه اویچ (Oich) می ریزد.

لخ نس بعد از دریاچه لوموند دومین دریاچه بزرگ اسکاتلند به شمار می رود اما به علت عمق زیاد پرحجم ترین دریاچه محسوب می گردد. عمیق ترین نقطه آن 230 متر است که بعد از دریاچه مورار عمیق ترین دریاچه اسکاتلند نامیده می گردد. طبق تحقیقاتی که در سال 2016 انجام گرفت چنین ادعا شد که در کف دریاچه شکافی کشف شده که عمق آن به 271 متر می رسد. اما طبق آنالیز های بعدی معلوم شد که آن شکاف چیزی جز اشتباه دستگاه کاشف زیردریایی نبوده است.

این دریاچه بیش ترین حجم آب شیرین در بین دیگر دریاچه های انگلیس و ولز را دارد.

بیش تر بخوانید:

هیولا

این عکس از هیولای دریاچه مربوط به سال 1934 است که بعدها معین شد این شی جعلی است

به عقیده بعضی افراد دریاچه لخ نس منزلگاه هیولای لخ نس است. این هیولای غول پیکر را نسی نیز می نامند. این هیولا نیز مانند هیولاهای دیگر دریاچه های اسکاتلند است با این تفاوت که توصیف نسی از دهان افراد مختلف فرق دارد. علایق و عقاید درباره این موجود از همان ابتدای دیده شدن یعنی سال 1993 متفاوت بوده و هستند.

بعضی اعتقاد دارند نسی نوعی داناسور است که 205 میلیون سال پیش روی زمین زندگی می کرد. از سال 1934 تا کنون افراد زیادی عمر خود را صرف تحقیق و اثبات وجود این موجود بزرگ و نامعین نموده اند اما هیچ مدرکی مبنی بر اثبات نسی در دست نیست.

بیش تر بخوانید:

گونه های ماهی در نخ لس

گونه های آبزی در این دریاچه عبارتند از مارماهی اروپایی، اردک ماهی، تاس ماهی بالتیکی، آبنوس سه خاره، مکنده ماهی، کپورهای قناتی، آزادماهی اطلس، قزل آلای خال سرخ، و قزل آلای آلپ .

جزیره

لخ نس تنها دارای یک جزیره به نام چری آیلند (Cherry Island) بوده که در انتهای جنوب غربی دریاچه قرار گرفته است. در واقع این جزیره یک جزیره مصنوعی در نزدیکی کرنگ (Crannog) است که احتمالا در عصر آهن ساخته شده است.

قبلا جزیره دیگری نیز وجود داشته است که به علت بالا آمدن سطح آب طی ساختن کانال کالدونیان از بین رفت.

هر ساله نیم میلیون نفر از سراسر جهان برای تماشا لخ نس به این منطقه می آیند و از این ملاقات 25 میلیون پوند نصیب اقتصاد محلی می گردد.

آدرس

موقعیت دریاچه لخ نس روی نقشه

بیش تر بخوانید:

راستا دستیابی

تورهای یک روزه بسیاری گردشگران را از نقاط مختلف نزدیک به گردش های دریایی به این منطقه می آورند. برای راحتی بیش تر با این تورها همراه شوید.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1263

به "دریاچه لخ نس کجاست؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "دریاچه لخ نس کجاست؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه لخ نس کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید