خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده است

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با برنامه های دولت در سال های گذشته استان خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده و در حوزه صنایع، معدن، گردشگری و مبادلات مرزی اقدامات خوبی انجام شده و در حوزه توسعه ای ظرفیت مطلوبی داریم.

خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده است

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

حمید ملانوری، شامگاه چهارشنبه 11 فروردین در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که با حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان مرزی زیرکوه برگزار گردید، اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه های ورزشی استان صورت گرفته و 11 پروژه هم با اعتبار بیش از 35 میلیارد تومان در این سفر کلنگ زنی می گردد که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در سفر وزیر ورزش 55 پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار 54 میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره برداری می رسد، اضافه نمود: در سایه وحدت و همراهی مسئولان و مردم اقدامات جهش وار در منطقه شکل می گیرد و با توجه به اینکه خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر وسعت سومین استان پهناور کشور و بیست و هشتمین استان از نظر جمعیت است برای پوشش جمعیت پراکنده خدمات رسانی سخت تر از دیگر استان ها است.

به گزارش خبرنگاران، استاندار خراسان جنوبی توضیح داد: با برنامه های دولت در سال های گذشته استان خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده و در حوزه صنایع، معدن، گردشگری و مبادلات مرزی اقدامات خوبی انجام شده و در حوزه توسعه ای ظرفیت خوبی داریم.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی از نظر ذخایر معدنی نظیر سنگ آهن، سنگ گرانیت، سرب و روی غنی است و محصولات خاص کشاورزی شامل زرشک، زعفران و عناب در این استان فراوری می گردد و توسعه کشت گلخانه ای هم در دستور کار است.

استاندار خراسان جنوبی اضافه نمود: ظرفیت مطلوب گردشگری با چهار اثر ثبت جهانی و بیش از 900 اثر ثبت ملی این منطقه را به خاستگاه گردشگری تبدیل نموده و 2 کریدور که خراسان جنوبی را به استان های دیگر وصل می نماید می تواند نقش مهمی را در صنعت گردشگری استان ایفا نماید.

وی گفت: در حوزه منابع انسانی هفت پدر علم ایران، دانشگاه ها، مراکز رشد و نخبگان و علوم مختلف نشان از ظرفیت توسعه ای در این استان است اما با وجود این ثروت ها از کمبودهایی هم رنج می بریم.

ملانوری اعلام کرد: در بخش جاده ای، ارتباطات و فرآوری محصولات کشاورزی مسائل خاص داریم و از معادن استان بهره برداری لازم انجام نمی گردد با این وجود فعالیت های خوبی در این حوزه شکل گرفته و ستاد توسعه خاوران سال گذشته شروع به کار کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای مصوبات تیر سال گذشته 31 پروژه با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر تعیین استان در اقتصاد مقاومتی مصوب شد و درخصوص پروژه های جهش فراوری هم 75 پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم نواقص موجود در بعضی پروژه ها برطرف گردد که اگر این پروژه ها به نتیجه برسد بخشی از مسائل توسعه ای در استان مرتفع می گردد.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی خواهان بازگشایی پایانه مرزی گمرک یزدان هستیم تا یکی از موانع فراوری برطرف گردد.

وی اضافه نمود: راه آهن تربت جام، سنگان، خواف به سمت زیرکوه، یزدان و افغانستان نیز می تواند اتفاق بسیار خوبی برای استان باشد.

وی همچنین خواهان در نظر دریافت زیرکوه در بحث انتقال آب از خلیج فارس یا دریای عمان شد و گفت:

در حوزه آب با بحران جدی روبرو هستیم و امروز خبر خوشی از استاندار خراسان جنوبی درخصوص احیا و استقرار قرارگاه آب استان شنیدم که نشان می دهد از امروز مدبرانه در این راستا برنامه ریزی می گردد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد توسعه خاوران را استاندار خراسان جنوبی به محض ورود به استان راه اندازی کرد که باید قدردان ایشان باشید.

وی اضافه نمود: بروکراسی های اداری در صنعت، معادن و توسعه استان خراسان جنوبی دست و پاگیر شده است که باید برطرف گردد.

برطرف مشکل نهاده های دامی و احداث سالن ورزشی در شهرستان زیرکوه از دیگر خواسته های اسحاقی در این نشست بود.

مسعود سلطانی فر که وزیر تعیین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی است پس از ورود به بیرجند راهی شهرستان زیرکوه شد تا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان شرکت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 830

به "خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید