کنسرسیوم بانکی برای اعطای اعتبارات به طرح های توسعه ای ایجاد شود

به گزارش دوست داشتنی ها، تهران (پانا) - وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست با استاندار و مسئولان خراسان جنوبی با اشاره به سفر معاونین ، روسای سازمان ها و مدیران عامل بانک های زیر مجموعه این وزارتخانه به استان از اولویت بندی،تکمیل پروژه های نیمه تمام و پایه گذاری طرح های مهم برای آینده خبر داد.

کنسرسیوم بانکی برای اعطای اعتبارات به طرح های توسعه ای ایجاد شود

به گزارش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در این نشست که به منظور پیگری مصوبات سفر مدیران این وزارتخانه به خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار امیدواری کرد: تصمیمات این نشست به اجرای هرچه سریعتر طرح ها و پروژه ها منجر شود.

وی بر ریل گذاری مناسب طرح ها، برنامه ها و ضرورت همراهی بانک ها ، سازمان های وابسته در اجرای برنامه های توسعه ای استان های کمتر برخوردار تاکید کرد و گفت: کنسرسیوم بانکی برای اعطای اعتبارات، تسهیلات و استفاده از اعتبارات و ظرفیت های سایر دستگاه ها برای اجرای برنامه ها را می توان تشکیل داد، علاوه بر این طرح های جاری ، توسعه ای، تکمیل کارهای نیمه تمام و پایه گذاری طرح های مهم در آینده نیز می تواند عملیاتی شود.

وی افزود: برخی طرح ها و پروژه های فعال از جمله سیمان قائن، شرکت زغال سنگ طبس ، ساخت دو بیمارستان و هتل ایرانگردی از جمله سرمایه گذاری های این وزارتخانه در استان خراسان جنوبی است.

شریعتمداری با بیان اینکه استان خراسان جنوبی، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه دارد، بیان داشت: این استان در تولید محصولات کشاورزی نظیر زرشک، زعفران و عناب از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و با سرمایه گذاری و افزایش تولید این گونه محصولات ،بازده مطلوبی به همراه خواهد داشت.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شرح داد: علاوه بر این سرمایه گذاری برای مدرن سازی و تجاری سازی این محصولات به کاهش بیکاری منجر خواهد شد.

وی تولید زغال سنگ را از دیگر ظرفیت های این استان برشمرد و گفت: سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری تاریخی، طبیعی، کشاورزی و بوم گردی نیز می تواند موجب توسعه استان شود.

شریعتمداری افزود: ارتقای بهره وری، توسعه کشت گلخانه ای، تولیدات کشاورزی و تغییر الگوی کشت در برخی مناطق از دیگر ظرفیت های موجود در استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به مزیت های استان در حوزه بهره برداری از معادن در شرق کشور نیز اشاره کرد و گفت : مناطق استان سرشار از معادن متنوع است که باید در توسعه استان لحاظ شود.

حجت میرزایی، معاون امور اقتصادی نیز در ادامه شرحاتی را درباره ظرفیت های استان ارائه کرد و گفت: با توجه به نشست هایی که مدیران وزارتخانه با مسئولان مربوطه در استانداری داشته اند ، پروژه های مختلفی برای اجرا تعریف شده است .

ثبت 3 هزار طرح با اشتغال 7200 نفر در خراسان جنوبی

در ادامه عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی نیز در خصوص اجرای طرح اشتغال روستایی گفت: از زمان اجرای طرح اشتغال روستایی در استان خراسان جنوبی 3 هزار طرح با اشتغال 7200 نفر ثبت شده است.

به گفته وی، 380 میلیارد تومان تسهیلات نیز تا به امروز به استان پرداخت شده و در حوزه کارورزی و مشوق های بیمه ای نیز خراسان جنوبی مشمول این طرح ها بوده است .

منصوری آمادگی خود را برای حمایت از طرح های توسعه ای به ویژه در حوزه سنگ های قیمتی و معدنی استان اعلام و راه اندازی مرکز توسعه سنگ های قیمتی و معدنی را با اهمیت ارزیابی کرد.

حجت الله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون از آمادگی این بانک برای اجرای 15 طرح توسعه ای در خراسان جنوبی خبر داد.

در ادامه محمد رضوانی فر به طرح ها، سرمایه گذاری ها، برنامه ها و پروژه های شستا برای توسعه استان خراسان جنوبی از جمله توسعه زغال پرورده طبس، معادن استان و ... اشاره کرد.

علی شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز شرحاتی پیرامون بیمه شدگان صندوق و نحوه افزایش سهمیه بیمه شدگان این استان ارائه کرد.

اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز از نحوه مشارکت در اجرای طرح ها و سرمایه گذاری های صندوق بازنشستگی گزارشی ارائه کرد.

در ادامه اسماعیل لله گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز درباره نحوه تسهیلات و سرمایه گذاری های این بانک برای توسعه استان خراسان جنوبی گفت : برای تولید تایر های تمام سیمی باری از سوی کویرتایر حدود 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی و سه هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی در مجموع به ارزش 5 هزار میلیارد ریال در دست بررسی است.

به گفته وی پروژه آب رسانی به مجتمع های روستایی و عشایری توسط شرکت آبفای خراسان جنوبی با اعتبار حدود 3 هزار میلیارد ریال به صورت کنسرسیوم، تکمیل و توسعه خوابگاه های دانشجویی ، احداث مجتمع های اقامتی از دیگر برنامه های بانک رفاه کارگران در استان خراسان جنوبی است.

لله گانی شرح داد: در بحث ریل نیز در حال مذاکره با راه آهن هستیم که در این بخش سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت.

استاندارخراسان جنوبی نیز با قدردانی از اجرای الگوی سفر استانی مدیران وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برای توسعه استان گفت : استان ظرفیت ها و منابع و ثروت های عظیمی دارد به گونه ای که 75 درصد معادن زغال سنگ کشور متعلق به این استان است.

حمید ملانوری شرح داد: استان خراسان جنوبی پایتخت بنتونیت کشور و در تولید منیزیم بی نظیر است. معادن مس و طلا، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خوبی در استان وجود دارد و با 151 هزار کیلومتر وسعت، سومین استان پهناور کشور و دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی است.

وی شرح داد: در حوزه کشاورزی هم اکنون 22 هزار تن زرشک ، 67 تن زعفران، 7 هزار تن عناب ، 50 هزار تن انار ، بیش از 110 هزار تن پسته ، .... تولید می شود.

ملانوری به موضوع فرآوری، بسته بندی و مسائل این بخش هم اشاره کرد و گفت : از مجموع 22 هزار تن زرشک تولیدی فقط 8 درصد فرآوری و بسته بندی می شود .

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 807

به "کنسرسیوم بانکی برای اعطای اعتبارات به طرح های توسعه ای ایجاد شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسرسیوم بانکی برای اعطای اعتبارات به طرح های توسعه ای ایجاد شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید