خبرنگاران 117 هکتار از اراضی ملی شهرستان جهرم رفع تصرف شد

به گزارش دوست داشتنی ها، شیراز-خبرنگاران- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم گفت: 117 هکتار از اراضی ملی این شهرستان در 6 ماه نخست سال 99 از دست متصرفان آزاد و به بیت المال بازگردانده شد.

خبرنگاران 117 هکتار از اراضی ملی شهرستان جهرم رفع تصرف شد

مسعود طاهری قیری، پنجشنبه با بیان اینکه برای خلع ید از این میزان اراضی ملی، 72 فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: این اقدام به استناد تبصره 1 ماده 56 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و حراست از عرصه های منابع طبیعی انجام شد و متخلفان شناسایی، دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

وی، با اشاره به همکاری های خوب دستگاه قضایی برای اجرای احکام خلع ید و رفع تصرف از اراضی ملی شهرستان جهرم، خواستار ادامه این همکاری ها شد و اضافه کرد: با هم افزایی خوب مجموعه قضایی با منابع طبیعی، شاهد کاهش آمار وقوع تخلفات در این عرصه ها هستیم.

طاهری قیری خاطرنشان کرد: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با رویکرد پیشگیرانه از اولویت های اصلی ما در منابع طبیعی است و در این مورد با متخلفان و متصرفان بدون هیچ اغماضی برخورد می شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم اضافه کرد: فرهنگسازی در جامعه یکی دیگر از نیازهای اساسی در حفظ و پایداری منابع طبیعی است که این امر با مشارکت رسانه های گروهی میسر می شود.

وی، همچنین با هشدار به متعرضان به اراضی ملی از مردم طبیعت دوست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه تخریب، تصرف اراضی ملی، بوته کنی و قطع درختان جنگلی مراتب را با شماره تلفن 1504 یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 493

به "خبرنگاران 117 هکتار از اراضی ملی شهرستان جهرم رفع تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 117 هکتار از اراضی ملی شهرستان جهرم رفع تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید