خبرنگاران جزییات محدودیت های جدید کرونا در یزد اعلام شد

به گزارش دوست داشتنی ها، یزد - خبرنگاران - استاندار یزد با اشاره به اعلام محدودیت های جدید برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا گفت: با توجه به اینکه شرایط استان از قرمز به نارنجی تغییر پیدا نموده است، گشایش هایی را از هفته آینده در فعالیت اصناف شاهد هستیم.

خبرنگاران جزییات محدودیت های جدید کرونا در یزد اعلام شد

محمدعلی طالبی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران و قدردانی از همکاری مردم، اصناف و کسبه اضافه کرد: اصناف و مشاغل ضروری شامل نانوایی، لبنیاتی، مواد پروتئینی، برنج فروشی و مراکز عرضه حبوبات، میوه و تره بار، عطاری ، خواربار، تجهیزات پزشکی، فروشگاه های عظیم و زنجیره ای فقط بخش ارزاق عمومی، رستوران ها و فست فودها به صورت بیرون بر تا ساعت 20:30 دقیقه شب مجاز به فعالیت است.

رییس ستاد پیشگیری از مقابله با کرونا دریزد ادامه داد: مسوولان سایر اصناف تا ساعت 16:30 دقیقه مجاز به فعالیت هستند و پس از این ساعت باید مراکز کسب و کار خود را تعطیل نمایند.

طالبی از تعطیلی سایر مشاغل گروه سه و چهار در استان اطلاع داد و خاطرنشان کرد: قهوه خانه ها، چایخانه ها، بوستان ها و مراکز تفریحی، رستوران ها به صورت حضوری تعطیل است، آموزش حضوری مدارس، دانشگاه ها، آکادمی های خصوصی، موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه نیز همچنان تعطیل است.

استاندار یزد با اشاره به تغییر رویکرد در اداره ها گفت: اداره های ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه های مرتبط با ماموریت های اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی می تواند نسبت به کاهش حضور یک سوم از نیروها اقدام و فعالیت خود را با حضور دو سوم نیروها ادامه دهد.

وی اضافه کرد: فعالیت در سایر اداره ها و دستگاه ها باید با حضور یک دوم نیروها با تشخیص مدیریت استانی انجام گردد.

طالبی ادامه داد: برگزاری جلسه های ادارای تا سقف 20 نفر با رعایت فاصله و دستورالعمل ها، تعطیلی مراسم های مذهبی نظیر نماز آدینه و جماعت و ممنوعیت تجمع های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از دیگر مصوبات به شمار می آید.

استاندار یزد از تداوم طرح محدودیت ترافیکی اطلاع داد و گفت: ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان همچنان ادامه دارد و مشمول جریمه 500 هزار تومانی است و تردد شبانه خودروها از ساعت 21 تا چهار بامداد روز بعد ممنون است.

رییس ستاد پیشگیری از مقابله با کرونا در یزد یادآور شد: آمار ابتلا به ویروس کرونا در پرتو رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هفته های گذشته توسط مردم کاهش قابل ملاحظه ای داشته است و اوج بستری بیماران در سه هفته پیش به هزار و 200نفر رسید، ولی هم اکنون به 530 نفر رسیده است که کاهش 55 درصدی را نشان می دهد.

استاندار یزد با اشاره به کاهش آمار مرگ و میر بیماران کووید 19 گفت: این به معنای برطرف مشکل نیست و هر زمانی که مسایل بهداشتی را رعایت نکنیم، شرایط بار دیگر برایمان سخت می گردد.

طالبی از مراجعه روزانه بیش از 100 فرد مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی به عنوان زنگ خطر در استان یاد کرد و ادامه داد: از مردم خواهش می کنم در هفته های آینده نیز دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت نمایند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(پنجشنبه) خاطرنشان کرد که تا به امروز یک میلیون و سه هزار بیمار قطعی مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شده اند که با فوت 358 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی این بیماری در ایران به 49 هزار و 348 نفر رسید.

سیما سادات لاری اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 13 آذر 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 922 بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد هزار و 921 نفر احتیاج به بستری در بیمارستان داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 699 هزار و 315 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و پنج هزار و 824 نفر از افراد تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز 6 میلیون و 256 هزار آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور صورت گرفته است.

لاری اضافه کرد: در حال حاضر 64 شهرستان از لحاظ شیوع کرونا در شرایط قرمز، 278 شهرستان در شرایط نارنجی و 106 شهرستان هم در شرایط زرد قرار گرفته است، در مناطق زرد چهار نفر بستری به ازای 100 هزار نفر، در شهرستان های نارنجی 6 نفر بستری به ازای 100 هزار نفر و در شهرستان های قرمز نیز 10 نفر بستری به ازای 100 هزار نفر در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: فرایند کاهش موارد مرگ کووید 19 نشان دهنده عزم ملی برای شکست این بیماری است که علاوه بر رعایت دقیق پروتکل ها احتیاجمند همکاری مداوم مردم و دستگاه های اجرایی است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه دنیا منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت دنیای در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تأیید کرد.

کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطره های تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با شرایط قرمز، 208 شهر با شرایط نارنجی و 80 شهر با شرایط زرد به مدت دو هفته اجرا می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 597

به "خبرنگاران جزییات محدودیت های جدید کرونا در یزد اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جزییات محدودیت های جدید کرونا در یزد اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید