خبرنگاران از کشف 3 هزار و 500 کیلوگرم مرغ احتکار شده تا اجرای طرح صاعقه پایتخت

به گزارش دوست داشتنی ها، تهران - خبرنگاران - پلیس پایتخت امروز (چهارشنبه) از کشف سه هزار و 500 کیلوگرم مرغ احتکار شده، دستگیری همراه با تیراندازی سارقان، دستگیری اعضای یک شرکت هرمی و اجرای هفتمین مرحله از طرح صاعقه گزارش داد.

خبرنگاران از کشف 3 هزار و 500 کیلوگرم مرغ احتکار شده تا اجرای طرح صاعقه پایتخت

به گزارش خبرنگاران از روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، معاون نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ گفت: به دنبال دریافت گزارش هایی در خصوص دپوی مقادیر زیادی مرغ تکه شده اعم از بال و کتف مرغ در یک سردخانه در حوالی تهرانسر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت قرار گرفت.

سرهنگ نادر مرادی گفت: پس از انجام تحقیقات تکمیلی و اخذ دستور قضایی در روز گذشته ماموران این معاونت به همراه یک تیم از تعزیرات به آدرس مذکور مراجعه و در بازرسی از این سردخانه سه هزار و 500 کیلوگرم بال و کتف مرغ احتکار شده کشف کردند.

وی با بیان اینکه برابر دستور قضایی و تا اعلام نتیجه سردخانه پلمب شد، گفت: متصدی این سردخانه نیز پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی گشت.

به گفته مرادی، کارشناسان تعزیرات ارزش ریالی کالاهای کشف شده را یک میلیارد و صد میلیون ریال برآورد کرده اند.

دستگیری 381 سارق در هفتمین مرحله از طرح صاعقه

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در اجرای هفتمین مرحله از طرح صاعقه، 345 سارق و 36 قاپ زن و زورگیر دستگیر شدند.

سردار حسین رحیمی با اشاره به کشف و جمع آوری 457 قبضه سلاح سرد نامتعارف از قبیل قمه، شمشیر و اسلحه شکاری غیرمجاز اضافه نمود: در این طرح 17 نفر از اراذل و اوباش و حاملان سلاح سرد و گرم نیز دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف 26 دستگاه خودرو مسروقه، گفت: در اجرای این طرح 32 دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت در رابطه با توزیع کنندگان مواد مخدر نیز اظهارداشت: در این طرح 115 نفر دستگیر و از این خرده فروشان مواد مخدر 3 کیلو و 742 گرم مواد مخدر کشف شد.

دستگیری سارقان موبایل قاپ با شلیک دقیق پلیس در شمال پایتخت

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بیان داشت: عوامل تجسس کلانتری 101 تجریش در راستای ارتقای امنیت و مبارزه با سرقت به شیوه موبایل قاپی گشت های پلیسی را در سطح محدوده استحفاظی خود به صورت ویژه آغاز کرده اند.

سرهنگ محمد کالوسی اضافه نمود: ماموران در حین گشت زنی در بلوار اندرزگو، مقابل یکی از بانک ها دو دستگاه موتور را که قصد سرقت موبایل یکی از شهروندان را داشتند، مشاهده کردند که یکی از سارقان به محض مشاهده ماموران به سرعت از محل سرقت فرار می کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران به تعقیب دیگر سارقان که سوار بر موتور پالس سعی بر فرار داشتند رفتند و آن ها بدون توجه به دستور ایست پلیس با سرعت و حرکات مارپیچ به جهت ادامه دادند که پلیس با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک پنج تیرهوایی می کند؛ سارقان همچنان در حال فرار بودند که در این مرحله ماموران یکی از سارقان را از ناحیه پای چپ هدف تیر قرار دادند.

وی گفت: با زمین گیر شدن متهمان، ماموران پیروز به دستگیری دو سارق شدند که یکی از متهمان که از ناحیه پای چپ هدف گلوله قرار گرفته بود برای درمان به بیمارستان تجریش منتقل شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران خاطدنشان کرد: از متهمان دستگیر شده هفت دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد؛ همچنین یکی از متهمان به 35 فقره موبایل قاپی در مناطق شمالی تهران اعتراف کرد و تحقیقات پلیسی برای دستگیری متهمان فراری در دستور کار ماموران قرار گرفته و تحقیقات برای شناسایی سرقت های این باند ادامه دارد.

دستگیری 9 عضو یک شرکت هرمی در نبرد

رئیس کلانتری 132 نبرد گفت: به دنبال دریافت گزارش هایی مبنی بر فعالیت افرادی در قالب یک شرکت هرمی، پیگیری موضوع در دستور کار تیم عملیات این کلانتری قرار گرفت.

سرهنگ جهانشاه تیموری اضافه نمود: در بررسی های تکمیلی ماموران تعیین شد که اعضای باند با اجاره یک واحد مسکونی اقدام به عضوگیری و گسترش شرکت مذکور می کنند.

وی گفت: ماموران پس از شناسایی محل فعالیت شرکت، با هماهنگی با مرجع قضایی به محل مذکور اعزام و پیروز به دستگیری 9 نفر از اعضای باند شده و در بازرسی از محل تعدادی جزوات آموزشی مربوط به شرکت های هرمی و دو دستگاه رایانه کشف شد.

وی گفت: متهمان پس از انتقال به کلانتری به جرم خود مبنی بر فعالیت و عضویت در شرکت هرمی اعتراف کرده و اذعان داشتند که از مناطق مختلف به این محله آمده و اعضا با سرمایه گذاری 15 میلیون تومان در شرکت هرمی، اقدام به عضوگیری و گسترش فعالیت های خود می کنند؛ متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری سارقان سماورهای قدیمی

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: یازدهم فروردین ماه پرونده ای با موضوع سرقت مغازه سمساری در کلانتری سیدخندان تشکیل و با هماهنگی با مرجع قضائی برای رسیدگی تخصصی به این پایگاه ارجاع شد.

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی گفت: شاکی در تحقیقات گفت، نهم فروردین ماه مغازه سمساری ام مورد سرقت قرار گرفته و سارقان با هوا برش قفل مغازه را بریده و پیروز به سرقت تعدادی سماور ذغالی روسی قدیمس به ارزش 500 میلیون تومان شده اند.

وی ابراز داشت: پس از انجام تحقیق از شاکی و تهیه فیلم ضبط شده دوربین های مداربسته تصاویری از لحظه سرقت و سارقان به دست آمد و ادله به دست آمده برای شناسایی سارقان در اختیار همکاران و تیم های عملیاتی سرکلانتری چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی شرح داد: یک هفته بعد از سرقت مغازه در هجدهم فروردین ماه پرونده ای همراه با دستگیری یک نفر به نام حبیب مظنون به سرقت اماکن خصوصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد که گزارش ماموران دستگیرکننده حاکی از آن بود متهم که شباهت زیادی به تصویر سارق سمساری داشته در آدرس وحیدیه مشاهده و پس از متوقف کردن تحت اتهام ولگردی و مظنون به سرقت اماکن دستگیر و در اختیار پلیس آگاهی قرار می گیرد.

وی گفت: پس از تحویل متهم به پلیس آگاهی و با توجه به اینکه فیلم های دوربین مدار بسته مغازه سمساری در حال بررسی بودند لذا تعیینات حبیب با تصویر یکی از سارقان موجود در فیلم و عکس سرقت مغازه مطابقت داشت که از متهم پیرامون موضوع تحقیق و در مواجهه با ادله بدست آمده به جرم سرقت اعتراف می کند، حبیب در بازپرسی تکمیلی گفت، سرقت را با همدستی سه تن از دوستانم به نام های سیامک، امیر و نازنین انجام دادم که چهار سماور را من بردم و به شخصی به نام کامران ضایعاتی به فروش رساندم و الباقی سماورها را نیز آن سه نفر برده اند.

مجیدی اضافه نمود: با انجام تحقیقات و هماهنگی با مرجع قضایی در گام بعدی کامران در منزلش واقع در میدان تسلیحات دستگیر و دو سماور روسی قدیمی از منزل متهم کشف شد که در بازپرسی گفت سه عدد سماور را از حبیب به مبلغ شش میلیون تومان خریده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: طی هماهنگی لازم و در یک عملیات ضربتی توسط اکیپی از کارآگاهان یکی دیگر از اعضای باند به نام سیامک مورد شناسایی و دستگیر شد که پس از انتقال او به پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کرد که با انجام تحقیقات هر سه متهم از سوی شعبه دهم دادیاری روانه زندان شدند و اقدامات برای شناسایی و دستگیری سایر سارقان و کشف اموال ادامه دارد.

دستگیری سارقان کابل های برق لواسان

سرهنگ سید امین موسوی، رئیس کلانتری 166 لواسانات گفت: در پی سرقت های متعدد کابل های برق منطقه، چهار اکیپ به صورت محسوس و نامحسوس با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه سه سارق را دستگیر و 450 متر کابل برق کشف شد؛ سارقان به سه فقره سرقت اعتراف و توسط کننده اداره برق شناسایی شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 855

به "خبرنگاران از کشف 3 هزار و 500 کیلوگرم مرغ احتکار شده تا اجرای طرح صاعقه پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران از کشف 3 هزار و 500 کیلوگرم مرغ احتکار شده تا اجرای طرح صاعقه پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید