جیمز کلیر؛ نویسنده کتاب معروف عادت های اتمی

به گزارش دوست داشتنی ها، جیمز کلیر سال هاست درباره عادت ها و تصمیم گیری تحقیق می نماید. او نام خود را به عنوان نویسنده یکی از سریع ترین خبرنامه های ایمیل در تاریخ ثبت کرد. این خبرنامه تنها در دو سال از صفر به صد هزار بازدیدکننده رسید. امروزه، خبرنامه او بیش از یک میلیون عضو دارد و مطالب منتشر شده در وب سایتش هر سال ده میلیون بازدید می خورد. او بعلاوه سخنران شرکت های بزرگی مانند سیسکو، هوندا، اینتل و لینکدین است.

جیمز کلیر؛ نویسنده کتاب معروف عادت های اتمی

میلیون ها نسخه از اولین کتاب او به نام عادت های اتمی فروخته و به بیش از 50 زبان ترجمه شده است. او در این کتاب محبوب و معروفش شرح می دهد که چطور با تبدیل عادات کوچک به بخشی از هویت خود می توانیم در طول زمان به اهداف خود برسیم؛ مهم نیست که این اهداف چقدر بزرگ یا کوچک هستند.

زندگی نامه جیمز کلیر

جیمز کلیر یکی از برترین نویسندگان و سخنرانان آمریکایی است که سال 1986 در هامیلتون ایالات متحده متولد شد. او در دانشگاه دنیسون به تحصیل در رشته بیومکانیک پرداخت و سال 2008 فارغ التحصیل شد.

جیمز کلیر یک سخنران مشهور است که سخنرانی های سرگرم نماینده او مخاطبان را درباره عادت های کوچک، تصمیم گیری و بهبود پیوسته مطلع می نماید. جیمز فقط تحقیقات دیگران را گزارش نمی دهد. او کوشش می نماید تا مفاهیم خود را به عنوان آزمایش هایی با ایجاد عادات بهتر به عنوان یک کارآفرین و نویسنده انجام دهد.

سخنرانی های او در مجلاتی مانند مجله تایم، نیویورک تایمز، مجله وال استریت و CBS به نمایش عایدیه و بسیار برجسته شده است. او علاوه بر حرفه نویسندگی، یک سخنران منظم در 500 شرکت ثروت است. کارش به وسیله گروه های NFL ،NBA و MLB استفاده می گردد.

جیمز یک نویسنده پرکوشش است که وب سایت شخصی اش (jamesclear.com) هر ماه میلیون ها بازدیدنماینده دارد و به مرجعی برای تجزیه وتحلیل عادت ها تبدیل شده است. او در این وبلاگ در زمینه پیروزیت و توسعه فردی مطالب زیادی نوشته است.

کلیر سال 2012 آغاز به نوشتن درباره خودسازی کرد. او کتاب های بسیاری را نوشته است که در این بین با کتاب عادت های اتمی که یک راه آسان و اثبات شده برای ایجاد عادات خوب و از بین بردن عادات بد است، معروفیت قابل توجهی را کسب کرد.

جیمز به وسیله دوره های آنلاینی که برگزار می نماید، به بیش از هزاران مدیر، مربی و معلم آموزش داده است. این دوره های آموزش برای افراد و سازمان هایی است که علاقه مند به ایجاد عادات بهتر در زندگی و کار هستند.

او در طول دوره ای که مشغول نویسندگی بود، با بعضی از بزرگ ترین کسب وکارهای دنیا کار کرد. جیمز بعلاوه هوادار مؤسسه خیریه بنیاد علیه مالاریا مستقر در انگلستان است. او پنج درصد از عایدی خود را برای حمایت از این مؤسسه برای توزیع تورها برای محافظت از بچه ها، مادران باردار و خانواده هایی که در معرض خطر بالای مالاریا هستند، اهدا نموده است.

در ادامه این مطلب کتاب فوق العاده عادت های اتمی را به اختصار معرفی نموده ایم.

عادت های اتمی

کتاب عادت های اتمی با عنوان اصلی Atomic Habits: An Easy & Proven Way to Build Good Habits & Break اولین کتاب جیمز کلیر است که اولین بار سال 2018 منتشر شد.

بیش از هشتصدهزار نسخه از کتاب عادت های اتمی از ژوئیه سال 2019 در سراسر دنیا در 9 ماه فروخته شد. این کتاب به مدت 9 ماه در فهرست پرفروش های نیویورک تایمز و 33 هفته در فهرست پرفروش های وال استریت نهاده شد و بعلاوه بیشترین مقدار فروش آمازون را برای 31 سال به ارمغان آورد.

عادات، رفتارهای کوچک و روزمره ای هستند که ما به طور اتوماتیک انجام می دهیم. عادات قدرتمند هستند و تأثیر بسیار زیادی در زندگی ما دارند. در واقع ما همان کاری هستیم که هر روز انجام می دهیم و عادت ها هویت ما را شکل می دهند.

اگر حتی فردی میلیونر باشید ولی بیشتر از عایدی ماهانه تان خرج می کنید، در جهت اشتباهی قدم برمی دارید. اگر این عادت را در خودتان تغییر ندهید، درنهایت انسان پیروز و پولداری نخواهید ماند. در بخشی از کتاب درباره این موضوع، آمده است:

تغییرات مهمی که می خواهید در زندگی خود ایجاد کنید بیشتر به ایجاد عادت های کوچک بستگی دارد تا تغییرات قابل توجه. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید بدن خوش فرمی داشته باشید. در این صورت، برترین راه این است که بهتر غذا بخورید، به طور منظم ورزش کنید و خواب کافی داشته باشید. به جای اینکه وقت خود را برای مشخص اهداف دست نیافتنی با تغییرات شدید تلف کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روزانه یک تغییر جزئی ایجاد کنید. این موضوع در سراسر کتاب عادت های اتمی اجرا می گردد.

در واقع کیفیت زندگی شما به کیفیت عادات شما بستگی دارد. بعضی از عادت ها مانند یک اتم کوچک هستند. همان طور که این عادات اتمی جمع می شوند، می توانند تأثیر قابل توجهی در زندگی شما بگذارند. تغییراتی که در ابتدا کوچک و بی اهمیت به نظر می رسند، اما اگر بخواهید سال ها به آن ها پایبند باشید، نتایج شگرفی را به همراه خواهند داشت.

مؤثرترین راه برای تغییر عادات این است که بر روی آنچه می خواهید به دست آورید تمرکز نکنید، بلکه بر روی فردی که می خواهید تبدیل شوید تمرکز کنید. گفته می گردد تغییر مثبت احتیاج به صبر دارد. عادت های خوب شما را در جهت درست نگه می دارند، حتی اگر بلافاصله نتیجه ای را نبینید.

عادت ها به وسیله شرطی سازی ساخته می شوند. در واقع ما تمایل داریم رفتارهای رضایت بخش را تا زمانی که در ضمیر ناخودمطلع ما قرار گیرند، تکرار کنیم. به عنوان مثال زمانی که شما نوزاد بودید برای آرام کردن خود انگشت شست خود را می مکیدید. این احساس آرامش بخش، نتیجه رضایت بخشی بود که شما را تشویق به تکرار این رفتار کرد. به همین علت است که ترک عادت های بد و جایگزینی با عادت های خوب بسیار سخت است.

کلیر در کتاب عادت های اتمی به ما نشان می دهد که چرا تغییرات تدریجی می توانند تأثیر زیادی در زندگی ما داشته باشند. او شرح می دهد که 1% پیشرفت شخصی در هر روز به این معنی است که سال آینده در همان زمان 37 برابر بهتر خواهید شد. نکته منفی اینجاست که عادت های بد هم می توانند به این روش عمل نمایند.

اهداف نتایجی هستند که می خواهید به آن برسید و سیستم ها فرآیندهایی هستند که به آن نتایج منجر می شوند. تمرکز شما باید روی سیستم ها باشد. اگر این طرز فکر را اتخاذ کنید، هدف از خودش مراقبت خواهد نمود. عادت های بد بارها و بارها تکرار می شوند نه به این علت که نمی خواهید تغییر کنید، بلکه به این علت که سیستم اشتباهی برای تغییر دارید. کلیر در این اثر چند علت حیرت انگیز ارائه می دهد که چرا سیستم ها اهداف را مدیریت می نمایند و به شما یاری خواهد نمود تا تفاوت بین سیستم ها و اهداف و اینکه چرا سیستم مهم تر است را درک کنید.

در واقع همه ما از عادات ساخته شده هستیم و این کتاب ذاتا درباره رفتارهای ما و کارهایی است که همه ما هر روز انجام می دهیم؛ به این علت است که هیچ محدودیتی برای اینکه چه کسی باید کتاب عادات اتمی را بخواند، وجود ندارد.

جیمز کلیر به شما آموزش خواهد داد که چگونه عادت های خوب را در خود ایجاد کنید، عادت های بدتان را کنار بگذارید و بر رفتارهای کوچکی که منجر به نتایج قابل توجهی می گردد، تسلط پیدا کنید.

اگر متوجه شدید که در کوشش برای ایجاد یک عادت خوب یا ترک عادت بد هستید ولی پیروز نمی شوید، به این علت نیست که توانایی خود را برای بهبود از دست داده اید، بلکه به این علت است که هنوز آنچه جیمز در این کتاب آورده است را عملی ننموده اید.

حتی اگر از قبل هم با تحقیقات مربوط به شکل گیری عادت آشنا هستید، خواندن این کتاب به شما یاری خواهد نمود تا از زوایای مختلف به عادت هایی که می خواهید در زندگی تان بپذیرید یا آن را ترک کنید، نزدیک شوید.

به وسیله کتاب عادت های اتمی، یاد خواهید گرفت که چگونه برای عادت های نو وقت بگذارید، بر کمبود انگیزه و اراده غلبه کنید، محیط خود را طوری طراحی کنید که پیروزیت را آسان تر کند و یاد می گیرید که چگونه ردیابی عادات و یافتن شریک مسؤولیت پذیر به پیروزیت شما یاری می نماید.

در قسمتی از کتاب عادت های اتمی می خوانیم:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1300

به "جیمز کلیر؛ نویسنده کتاب معروف عادت های اتمی" امتیاز دهید

1 کاربر به "جیمز کلیر؛ نویسنده کتاب معروف عادت های اتمی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیمز کلیر؛ نویسنده کتاب معروف عادت های اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید