تماس تلفنی علی اف با اردوغان و گفت وگو درباره مذاکرات بروکسل

به گزارش دوست داشتنی ها، رئیس جمهور آذربایجان در تماس با همتای ترکیه ای خود، درباره نشست سه جانبه بروکسل بین رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان و نیز رئیس شورای اتحادیه اروپا توضیحاتی ارائه داد.

تماس تلفنی علی اف با اردوغان و گفت وگو درباره مذاکرات بروکسل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان پنجشنبه شب با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.

در بیانیه ای که از سوی ریاست جمهوری آذربایجان منتشر شده، علی اف در این گفتگو درباره نشست سه جانبه با چارل میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به مثبت بودن نتایج این نشست، اصول اساسی ارائه شده از سوی باکو از جمله به رسمیت شناختن تمامیت ارضی، صرفنظر کردن از ادعاهای ارضی، تشکیل کمیسیون علامت گذاری مرزی را جزو پیشنهادیه صلح ارائه شده خواند.

اردوغان با خوشحالی از نتایج این مذاکرات، امضای تفاهم صلح بین ارمنستان و آذربایجان و ایجاد راههای ارتباطی در منطقه را موجب ایجاد ثبات و توسعه و رفاه در منطقه خواند.

طرفین همچنین در ادامه این گفتگوی تلفنی، روابط دو جانبه و توسعه آن در ابعاد مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگاران، سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بروکسل توافق کردند که کمیسیون مشترک مرزی را تا سرانجام ماه آوریل تشکیل دهند و به وزرای خارجه خود دستور دهند تا روی پیش نویس توافقنامه صلح آینده کار کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1298

به "تماس تلفنی علی اف با اردوغان و گفت وگو درباره مذاکرات بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تلفنی علی اف با اردوغان و گفت وگو درباره مذاکرات بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید