تأکید پاشنیان بر لزوم ارتباط مستقیم بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش دوست داشتنی ها، نخست وزیر ارمنستان با اشاره به اینکه چاره ای جز قبول آتش بس در قره باغ نبود و عدم امضای بیانیه سه جانبه، منجر به فاجعه می شد، گفت: ارتباط مستقیم بین ایروان و باکو، به تمایلات خصمانه در منطقه خاتمه خواهد داد.

تأکید پاشنیان بر لزوم ارتباط مستقیم بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان شب گذشته در یک سخنرانی خاطرنشان کرد که خودداری از امضای توافقنامه سه جانبه روسیه-آذربایجان-ارمنستان درباره آتش بس در قره باغ کوهستانی، منجر به فاجعه می شد.

پاشینیان گفت: مخالفان مرا متهم به خیانت به کشور می نمایند. ولی این خیانت چطور رخ داد؟ ما را متهم می نمایند که سرزمین هایی را واگذار کردیم. ما تا جایی که امکان داشت، ایستادگی کردیم و تنها زمانی تصمیم به امضای بیانیه سه جانبه مسکو گرفتیم که دیگر چاره ای وجود نداشت. خودداری از این اقدام، منجر به فاجعه می شد.

نخست وزیر با اشاره به اینکه مخالفان خواهان کنار رفتن دولت خیانتکار هستند، ولی قصد ندارند از سندی که بین سران روسیه، آذربایجان و ارمنستان امضاء شده، صرف نظر نمایند، ادامه داد: چون آنها نیز می دانند که اگر این سند را پاره کنیم، فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

پاشینیان در سخنرانی خود همچنین ابراز عقیده کرد که ارتباط مستقیم بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، می تواند به تمایلات خصمانه در منطقه انتها دهد. وی گفت: مشکل منطقه در آن است که ما بعنوان دشمن تلقی شده و می شویم و این فرایند همچنان ادامه دارد. این یک حلقه بسته است که باید مدیریت گردد. این بزرگترین چالش پیش روی ماست.

نخست وزیر ارمنستان یادآور شد که این مشکل بسرعت قابل حل و فصل نیست و ضروری است تا به فعالیت برای سرو سامان دادن به اوضاع ادامه داد و یکی از راه های حل این مسئله ارتباطات مستقیم منطقه ای، از جمله بین ارمنستان و آذربایجان است و چنین برخوردی، تمایلات خصمات موجود در منطقه را از بین برده و به توسعه مالی دو کشور یاری خواهد نمود.

لازم به یادآوری است، پیش از این الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان نیز اعلام نموده بود که فراهم شدن امکان تماس مستقیم بین مقامات دو کشور آذربایجان و ارمنستان، می تواند نقطه شروعی برای پشت سر گذاشتن کامل مناقشه نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی باشد و باکو برای چنین اقدامی، آمادگی کامل دارد.

به گفته وی، برقراری تماس مستقیم بین مقامات باکو و ایروان، برای همه کشورهای منطقه مفید خواهد بود و امکانات جدیدی را ایجاد نموده و باعث پویایی روابط در سطح منطقه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 774

به "تأکید پاشنیان بر لزوم ارتباط مستقیم بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید پاشنیان بر لزوم ارتباط مستقیم بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید