دردسر باکو با میادین مین؛ جمهوری آذربایجان ربات مین یاب می خرد

به گزارش دوست داشتنی ها، یک مقام ارشد جمهوری آذربایجان با اشاره به دشواری یافتن مین ها در اراضی آزاد شده در جریان نبرد با ارمنستان، از خرید ربات های مین یاب خبر داد.

دردسر باکو با میادین مین؛ جمهوری آذربایجان ربات مین یاب می خرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر شرایط اضطراری جمهوری آذربایجان روز یکشنبه گفت که این کشور برای مین یابی کامل در اراضی اشغال شده در جریان نبرد با ارمنستان ربات های مین یاب خریداری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ترند نیوز کمال الدین حیدروف، وزیر شرایط اضطراری جمهوری آذربایجان گفت باکو ربات های تازه مین یاب را برای استفاده در سرزمین های آزاد شده از اشغال ارمنستان خریداری خواهد کرد.

حیدروف اضافه نمود که تعداد متخصصان مین یاب در حال افزایش است. وی گفت: ارمنستان مین های زیادی را در زمین های قبلاً اشغال شده کار گذاشته است. برای تسریع در کار ساخت و ساز و بازسازی باید هر چه سریعتر زمین ها از مین پاکسازی شود. در حال حاضر علاوه بر دستگاه های مین یاب، کار خرید ربات های مین یاب نیز در حال انجام است.

حیدروف اضافه نمود: این کار از طریق وزارت شرایط اضطراری با همکاری آژانس ملی مین زدایی آذربایجانو وزارت دفاع در حال انجام است.

این مقام ارشد جمهوری آذربایجان اضافه نمود: هر چه فضای سبز بیشتر باشد، یافتن مین ها دشوارتر است.اما اکنون زمستان است، علف ها در حال خشک شدن هستند، عملیات پاکسازی مین به سرعت در حال انجام است.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که نقشه میادین مین ارائه شده از سوی ارمنستان کاملا دقیق نیست. بایراموف اضافه نمود که تنها حدود 25 درصد از این نقش ها دقیق هستند.

وی گفت: نقشه های تازه میادین مین ارائه شده از طریق ارمنستان از طریق کارشناسان در حال تجزیه و تحلیل است. ما می توانیم از افزایش تعداد مرگ و میر در نتیجه انفجار مین جلوگیری کنیم.

جنگ مرگبار سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در نهم نوامبر 2020 (19 آبان 1399) با توافق آتش بس به امضای نیکل پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سرانجام یافت و مسکو به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1221

به "دردسر باکو با میادین مین؛ جمهوری آذربایجان ربات مین یاب می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر باکو با میادین مین؛ جمهوری آذربایجان ربات مین یاب می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید