آنالیز فعالیت های خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت و گوی فرهنگی

به گزارش دوست داشتنی ها، سیدمحمد معافی مدنی، مدیر گروه فرهنگ رادیو مصاحبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره گفت و گو های کتاب محور رادیو فرهنگ در هفته دولت، اعلام کرد: از جمله برنامه های این هفته آنالیز فعالیت های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از نهاد های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گوی فرهنگی رادیو گفت و گو است. در این برنامه که شنبه(اول شهریور)ساعت 20 پخش می گردد، ایوب دهقان کار، مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، آزاده نظر بلند، معاون کتاب و فرهنگ و رجبعلی سالاریان، مدیر روابط عمومی این موسسه حضور دارند.

آنالیز فعالیت های خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت و گوی فرهنگی

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مدنی اضافه نمود: از دیگر نشست های هفته دولت رادیو فرهنگ که چهارشنبه(5 شهریور ماه) با حضور بهروز جلالی، مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، غلامرضا طریقی، شاعر و شهریار عباسی، نویسنده برگزار می گردد به آنالیز فعالیت های مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اختصاص دارد.

مدیر گروه فرهنگ رادیو تبادل نظر ادامه داد: از دیگر نشست های فرهنگی کتاب محور رادیو فرهنگ به آنالیز اقدامات دولت در حوزه آسیب های کرونا بر صنعت نشر، تاثیر لغو سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، طرح تابستانه، تاثیر پذیری شیوع کرونا بر ناشران، شرایط ترجمه به ویژه در حوزه کودک که نگران کننده ارزیابی می گردد، همچنین شرایط تالیف در حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس و کپی های غیر قانونی اختصاص دارد.

وی با بیان این مطلب که در گفت و گو های فرهنگی رادیو، کوشش داریم به طور کامل اقدامات دولت در آخرین سال فعالیت آنالیز گردد، اضافه نمود: به طور طبیعی مسئولان فرهنگی علاقه مند هستند درباره سیاست گذاری ها و چالش های این حوزه به بحث بپردازند، رادیو نیز تمایل دارد درباره این مباحث پرسشگری کند.

مدیر گروه فرهنگ رادیو تبادل نظر، درباره مخاطبان هدف نشست های فرهنگی رادیو فرهنگ، اعلام کرد: مخاطب شناسی از جمله مهم ترین مباحث حوزه رسانه و علوم ارتباطات محسوب می گردد. در برنامه ریزی برنامه های مرتبط با هفته دولت که به آنالیز و طرح دغدغه هر کدام از صنوف مختلف حوزه فرهنگ به عنوان رسالت و ماموریت رادیو گفت وگو در صندلی یک رادیو نخبگانی اختصاص دارد مخاطب خاص خود را دارد.

مدنی گفت: به عنوان مثال، گفت وگو های اجتماعی، لایه های پایین تر جامعه را درگیر می نماید اما بحثی مانند نمایشگاه کتاب تهران دغدغه مندان از جمله مسئولان، ناشران، پدیدآورنده ها و در لایه های بعد مردم عادی قرار دارند که البته پرسش هایی درباره کتاب دارند، قرار می گیرند. در مجموع کوشش می کنیم برنامه های به گونه ای برنامه ریزی گردد تا برای همه اقشار جامعه شنیدنی باشد.

وی اضافه نمود: در برنامه صبح و گفت و گو رادیو فرهنگ به مناسبت هفته دولت، نیز عملکرد و اقدامات نهاد های فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آنالیز و درباره چالش ها و همچنین تاثیر آسیب های شیوع ویروس کرونا بر فعالان این حوزه با مسئولان بحث خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 371

به "آنالیز فعالیت های خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت و گوی فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فعالیت های خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت و گوی فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید