بحرین خواهان سرانجام دادن به مناقشه های منطقه شد

به گزارش دوست داشتنی ها، بحرین خواهان خاتمه دادن به مناقشات خلیج فارس بخصوص اختلاف میان قطر و 4 کشور عربی شد.

بحرین خواهان سرانجام دادن به مناقشه های منطقه شد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بحرین روز چهارشنبه پیش از نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، خاتمه دادن به مناقشه ها در منطقه را خواهان شد.

نشست بعدی شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات عربی متحده، کویت و عمان، برای روز پنجم ژانویه در عربستان سعودی پیش بینی شده است.

خبرگزاری رسمی بحرین اظهار داشت شورای عالی دفاعی منامه به رهبری حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین در نشستی بر ضرورت خاتمه دادن به بحران ها و مناقشه ها در منطقه به وسیله مسالمت آمیز تاکید نمود.

وی عمدتا به بحران خلیج فارس که از ژوئن 2017، تاریخی که عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع و آن را تحریم کردند، اشاره نمود. این کشور ها قطر را به حمایت از گروه های افراطی و دامن زدن به ناآرامی ها در منطقه با رسانه های خود که دوحه همواره این اتهامات را رد نموده است، متهم کردند.

عربستان سعودی اخیرا اعلام نموده است با سه کشور متحد خود برای دست یافتن به راه چاره نهایی برای اختلافات با قطر به طور کامل هماهنگ است. موضوع اختلاف دیگر در خلیج فارس این بود که دوحه در خاتمه نوامبر بحرین را به نقض حریم آب های سرزمینی خود متهم کرد. بحرین نیز به نوبه خود تاکید نمود دو ناو این کشور که در این پرونده دخیل بودند، به طور نادرست رهگیری شده اند.

بحرین اظهار داشت قطر همچنین 47 قایق ماهگیری بحرین را توقیف نموده است. خبرگزاری رسمی بحرین خاطر نشان کرد منامه روز دوشنبه بر اهمیت مذاکرات دو جانبه مستقیم با قطر برای دستیابی به یک توافقنامه درباره فعالیت های ماهیگیری تاکید نمود. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 643

به "بحرین خواهان سرانجام دادن به مناقشه های منطقه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحرین خواهان سرانجام دادن به مناقشه های منطقه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید