جام جهانی 2022 قطر؛ اکوادور 1 ، سنگال 2، کالیدو کلید صعود شد

به گزارش دوست داشتنی ها، تیم های ملی اکوادور و سنگال در چارچوب گروه A رقابتهای جام جهانی به مصاف هم رفتند.

جام جهانی 2022 قطر؛ اکوادور 1 ، سنگال 2، کالیدو کلید صعود شد

روی چمن استادیوم خلیفه 22 مرد سرنوشت رویای دو ملت را معین می نمایند.

در یک سمت زمین مردانی از آمریکای جنوبی به صف می شوند و نگاهشان به نگاه جنگجویانی از سنگال گره می خورد. اکوادوری ها در اولین تقابل با کشوری از قاره سیاه در جام جهانی، ماموریتی بس سخت خواهند داشت. البته آنها با اطمینان خاطر بیشتری پا به زمین می گذارند زیرا یک تساوی هم در بازی امروز، آنها را برای دومین بار در تاریخ، به مرحله حذفی جام جهانی می رساند. نکته جالب اینکه در این صورت آنها برای اولین بار بدون شکست از گروهشان صعود خواهند کرد. درخشان ترین ستاره اکوادور ادر والنسیا در پیروزی مقابل قطر به علت مصدومیت از زمین مسابقه به بیرون رفت و باید دید در آماده ترین فرم خود برای این ملاقات نهاده شده است یا خیر؟ والنسیا با 9 ضربه به سمت دروازه حریفان توانسته 6 گل آخر تیمش را در جام جهانی به ثمر برساند. پیش از او اوزه بیو، پائولو روسی و اولگ سالنکو به این افتخار نائل شدند. او با گلزنی در بازی امروز به تنهایی صاحب رکورد 7 گل خواهد شد.

نماینده آفریقا هم کافیست روی پنجه پاهایش بلند گردد و صعود را در دسترس ببیند. پیروزی مقابل اکوادور علاوه بر تضمین دومین صعود تاریخ شیرهای ترانگا، رکورد دو پیروزی متوالی در جام جهانی را هم به نام آنها می زند. سنگال در ملاقات اول مقابل هلند دوبار دروازه اش باز شد اما آنها نمایش قابل قبولی داشتند و تا دقیقه 84 بازی با تساوی بدون گل دنبال می شد. در تقابل با میزبان جام در بازی دوم سنگال به خواسته هایش رسید و سه بار دروازه قطر را باز کرد. آنها با 55 درصد برای دومین بار در تاریخ جام از حریف مالکیت توپ بیشتری داشتند و با رد و بدل کردن 432 پاس، 125 بار از آخرین رکورد خود در جام بیشتر یکدیگر را پیدا کردند. فوق ستاره سنگالی سادیو مانه در جام حضور ندارد اما هم تیمی ها به خوبی از به دوش کشیدن وظایف او برآمدند. به نظر این جام برای شاگردان آلیو سیسه و ملت سنگال متفاوت خواهد بود. آنها امروز فرصت معین سرنوشت را در دنیای فوتبال دارند شبیه به ضرب المثل سنگالی باید به جای نفرین جاده گام بردارند.

بازی های امروز جام جهانی در گروه اول و دوم پیگیری می گردد که در گروه نخست و در حساس ترین بازی اکوادور به مصاف سنگال می رود.

اکوادوری ها شرایط را به سود خودشان تغییر دادند و حالا در آخرین ملاقات مرحله گروهی فقط با یک تساوی دست کم دوم خواهند شد.

این در حالی است که سنگال حتی در جریان شکست مقابل هلند هم تیم خوبی نشان داد، ولی این تیم حالا در شرایط سختی نهاده شده و برای صعود باید اکوادور را شکست دهد.

این اولین بازی تاریخ اکوادور و سنگال مقابل هم در جام جهانی است.تنها بازی دو تیم محبت آمیز بوده است.

داور: کلمنت تورپین (فرانسه)

غایب: سادیو مانه از سنگال و سباس مندز از اکوادور

ستاره تیم: انر والنسیا از اکوادور، کالیدو کولیبالی از سنگال

رده در گروه: اکوادور 4 امتیاز در رده نخست و سنگال 3 امتیاز در رده سوم

رنکینگ فیفا: اکوادور در رده 44 فیفا و سنگال در رده هجدهم فیفا

تیم ملی اکوادور:

هرنان گالیندز، آنجلو پره سیادو، فلیکس تورس، پیرو هینکاپیه، پرویس استوپینیان، آلان فرانکو، کارلوس گروئزو، مویزز کایسدو، گونزالو پلاتا، میشل استرادا، اِنِر والنسیا

سرمربی: گوستاوو آلفارو

تیم ملی سنگال:

ادوارد مندی، یوسف سابالی، کالیدو کولیبالی، اسماعیل جیکوبز، عبدو دیالو، اسماعیلا سیس، ادریسا گاناگی، ایلمان اندیایه، پاپه گیه، اسماعیلا سار، بولایه دیا

اکوادور با چهار امتیاز همراه با هلند صدرنشین است و سنگال با سه امتیاز در رتبه سوم نهاده شده است.

اخطار:

ادریس گانا گویه (66)

توضیح گل:

اکوادور 0 - سنگال 1دقیقه 44:

بازهم سار و بازهم آزار پرسیادو و خط دفاعی اکوادور. اسماعیل در پی توپ از گوشه چپ وارد محوطه اکوادور شد. هینکاپیه خودش را به سار رساند و با خطا او را سرنگون کرد. تورپین داور بازی فورا نقطه پنالتی را نشان داد و یاری داور ویدیویی هم تصمیم او را تایید کرد. سار پشت توپ نهاده شد و با آرامش توپ را به سمت چپ گالیندز که در وسط دروازه ثابت ایستاده بود، فرستاد تا سنگال با یک گل پیش بیفتد.

اکوادور 1 - سنگال 1دقیقه 68:

پلاتا پشت ضربه کرنر نهاده شد و با یک ارسال بلند و مواج توپ را محوطه شش قدم سنگال رساند. فلیکس تورس به هوا بلند شد و ضربه او مقابل دروازه خالی به کایسدو رسید و او به آسانی دروازه را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده گردد

اکوادور 1 - سنگال 2دقیقه 70:

تنها دو دقیقه زمان احتیاج بود تا شیرها به بازی بازگردند.روی یک ضربه ایستگاهی از جناح راست محوطه اکوادور ادریس گویه پشت توپ نهاده شد و توپ را به محوطه اکوادور فرستاد. توپ با برخورد با تورس به کولیبالی رسید و او با خونسردی دروازه گالیندز را برای بار دوم در این ملاقات باز کرد.

دقیقه 77: جرمی سارمینتو دو مدافع را از پیش رو برداشت و توپ را به پلاتا درون محوطه رساند. گونزالو پلاتا درون محوطه سنگال توپ را کنترل کرد و روی پای چپش آورد به سمت دروازه مندی شوت زد ولی مندی با جایگیری مناسب توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه 82: احمد بامبا دینگ بازیکن تعویضی پشت به محوطه اکوادور توپ را گرفت و با چرخش ناگهانی به سمت دروازه گالیندز شلیک کرد ولی توپ او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

لحظات حساس:

دقیقه 3: سنگال با توپ پر پا به میدان گذاشته است. یک ارسال بلند در جناح چپ زمین اکوادور با ضربه سر به اسماعیل جیکوبز رسید و او با نفوذ از جناح چپ به موازات خط محوطه جریمه با یک پاس زمینی در پی یار خودی گشت. پاس جیکوبز به اسماعیل سار رسید و به سمت دروازه شلیک کرد، ولی ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 9: یوسف سابالی با یک پاس کوتاه در جناح راست محوطه اکوادور بولایه دیا را در فضای پشت دو مدافع پیدا کرد. دیا هم توپ را به سمت دروازه گالیندز فرستاد اما ضربه نه چندان دقیق او با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 12: تا اینجا سنگال به خوبی پیروز شده اکوادور را غافلگیر کند. آنها برای دومین بار در این دقایق از جناح راست اکوادور تدارک یک حمله دیگر را دیدند. ایلمان اندیایه پاس زمینی را به محوطه فرستاد و توپ به استپانیان رسید و او هم گوشه دروازه را هدف گرفت اما ضربه او راه به دروازه نداشت.

دقیقه 24: اسماعیل سار تا اینجا خط دفاعی اکوادور را آزار داده. اینبار در سمت چپ و در نزدیکی محوطه و خط طولی زمین، از آنجلو پرسیادو توپ را ربود و پا به توپ وارد محوطه شد و یک ضربه فنی را به سمت دروازه زد ولی توپ او به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 36: ضربه ایستگاهی در میانه زمین اکوادور و در جناح راست برای سنگال بدست آمد. جیکوبز با ارسال بلند و زیبا به محوطه اکوادور فرستاد. پاته سیس بلند شد ولی توپ او بالای سقف دروازه فرود آمد.

حاشیه:

وقتی یورکایف، یورکیاف را می بیند. ملاقات یوری یورکایف با یورکایف رآسکو بازیکن اکوادور در حاشیه ملاقات سنگال و اکوادور

ادای احترام طرفداران سنگال به پاپا دیوپ که دو سال پیش درگذشت. روی بازوبند کاپیتان به یاد او شماره 19 درج شده است.

نرخ تبدیل پنالتی سار پیس از این بازی 40 درصد بود ولی در مهمترین پنالتی عمرش پیروز عمل کرد.

این ششمین بازی سنگال با رهبری آلیو سیسه در جام جهانی بوده و از این حیث او رکورد دار است. پیش از او برونو متسو با 5 بازی این رکورد را در اختیار داشت.

جانی اینفانتینو در جایگاه ویژه استادیوم بین المللی خلیفه حضور دارد و این ملاقات را از نزدیک دیدن می نماید.

پوشش خاص طرفداران سنگال و اکوادور جام جهانی قطر 2022

درحال بروز رسانی

خبرنگاران ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1412

به "جام جهانی 2022 قطر؛ اکوادور 1 ، سنگال 2، کالیدو کلید صعود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام جهانی 2022 قطر؛ اکوادور 1 ، سنگال 2، کالیدو کلید صعود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید