الزام شهرداری ها بر ضدعفونی بیشتر معابر و اماکن عمومی، دستورالعمل آرامستان ها برای آموزش کارکنان

به گزارش دوست داشتنی ها، بر اساس مصوبه شورای عالی استان ها، کلیه شهرداری ها و دهیاری ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا موظف شدند ضمن ضدعفونی کردن کلیه وسایل حمل ونقل عمومی و سطوح و معابر شهرها و روستاها، مواد ضدعفونی نماینده را در ورودی ساختمان ها زیر نظر شهرداری ها تعبیه نمایند.

الزام شهرداری ها بر ضدعفونی بیشتر معابر و اماکن عمومی، دستورالعمل آرامستان ها برای آموزش کارکنان

به گزارش خبرنگاران، در بیست و نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، با رای اکثریت اعضای این شورا کلیات دستورالعمل اجرایی اقدامات هماهنگ شوراهای اسلامی شهرداری ها و دهیاری ها جهت پیشگیری کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرها و روستاهای سراسر کشور با اصلاحاتی در مفاد این دستورالعمل به تصویب رسید و برای آنالیز بیشتر و ابلاغ آن به شوراها، شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور به هیأت رئیسه شورای عالی استان ها ارجاع شد.

این دستورالعمل در 27 ماده و 5 تبصره تنظیم شده است که بر اساس آن شهرداری ها و دهیاری های موظف هستند ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، ماشین آلات خدمات شهری، سرویس های بهداشتی عمومی، کلیه پیشخوان ها و سطوح در معرض تماس مراجعین، مراکز خدماتی و ساختمان های اداری تابعه شهرداری ها و دهیاری ها، سطوح و معابر مبلمان در معابر و پارک ها، محوطه بیرونی و ساختمان گرمخانه ها، سامان سراها، اماکن اسکان کارگری زیرمجموعه شهرداری ها و دهیاری ها را ضدعفونی نمایند.

همچنین جمع آوری اصولی و دفن بهداشتی پسماندهای ویژه پزشکی در چارچوب قوانین موضوعه با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تجهیز کلیه مراکز مدیریت پسماند و کارکنان خدماتی آن ها به لوازم ایمنی و بهداشتی از دیگر بندهای این دستورالعمل است.

همچنین، ضمن لزوم آماده باش دهیاری ها و شهرداری ها، ضروری است آرامستان ها، تدفین بهداشتی و آموزش مخصوص کارکنان در جهت انتقال و دفن متوفیان مبتلا به ویروس کرونا را در دستور کار قرار دهند و همچنین ضروری است برگزاری تمام تجمعات شهری از جمله همایش ها، کارگاه ها، کلاس های آموزشی، فرهنگی و ورزشی و جشنواره های زیر نظرشهرداری ها را لغو نمایند.

همچنین تاکید شده است که مواد ضدعفونی نماینده در ورودی کلیه ساختمان های شوراهای اسلامی، شهرداری ها، دهیاری ها و شرکت ها و سازمان های وابسته به آنها تعبیه گردد.

حذف بلیط های کاغذی حمل و نقل عمومی و تعبیه کارت های بلیط چند سفره قابل شارژ در مترو و اتوبوس و توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در واحدهای مراجعات مردمی و رسیدگی و شکایت شوراها و شهرداری ها و دهیاری ها، تامین البسه، تجهیزات و مواد ضدعفونی مخصوص برای پرسنل خدمات شهری و کارکنان خدمات سازمان های مدیریت پسماند و آرامستان ها و ضدعفونی مستمر وسایل اداری در شوراها، شهرداری و دهیاری ها، تعبیه سطل زباله درپوش دار و جلوگیری از استفاده لوازم به صورت جمعی از دیگر مواد این دستورالعمل است.

همچنین در این دستورالعل بر لزوم تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور و تشکیل کارگروه کنترل و پیشگیری در سطح مناطق شهری و روستاها جهت پیگیری اجرای برنامه های پیشگیرانه و کنترلی تاکید شده است.

این دستورالعمل در ادامه اطلاع رسانی و آموزش عمومی به وسیله تبلیغات محیطی، سامانه پیغام رسان هشدار سریع و سایر ابزارهای اطلاع رسانی جهت انتشار عمومی هشدارهای ایمنی و همچنین ارائه آموزش های لازم برای کارگران خدماتی و سایر کارکنان شاغل در شهرها و شورا و شهرداری ها و دهیاری ها را الزامی می داند.

بر اساس این دستورالعمل کلیه کلاس ها و کارگاه های لغوشده زیر نظر شهرداری ها اعم از فرهنگی، ورزشی، آموزشی و غیره، ضمن حفظ حقوق و هزینه های پرداخت شده پس از عادی شدن شرایط برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 71

به "الزام شهرداری ها بر ضدعفونی بیشتر معابر و اماکن عمومی، دستورالعمل آرامستان ها برای آموزش کارکنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام شهرداری ها بر ضدعفونی بیشتر معابر و اماکن عمومی، دستورالعمل آرامستان ها برای آموزش کارکنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید