خبرنگاران استاندار: از امروز برخی مشاغل همدان یک هفته تعطیل شد

به گزارش دوست داشتنی ها، همدان - خبرنگاران- استاندار همدان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در مناطق قرمز نظیر همدان، ملایر، تویسرکان، نهاوند و منطقه نارنجی بهار، برخی مشاغل و فعالیت ها از امروز به مدت یک هفته تعطیل شدند.

خبرنگاران استاندار: از امروز برخی مشاغل همدان یک هفته تعطیل شد

سید سعید شاهرخی روز شنبه در جلسه اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا بیان نمود: با توجه به اینکه 80 درصد عوامل بروز این بیماری تجمع های مختلف از جماله مراسم عروسی، عزا و سمینارهای است که جمعیت زیادی در آن شرکت می کنند، مقرر شد این جلسات به طور کامل تعطیل شود.

وی ادامه داد: تیم های بازرسی به این محل ها مراجعه می کنند و در صورت مواجهه با افرادی که اقدام به برگزاری مراسم بر خلاف مصوبه ستاد ملی می کنند به منظور حفظ سلامتی مردم با این قشر افراد برخورد می شود.

استاندار همدان افزود: محدودیت هایی برای فعالیت دانشگاه ها، مدارس شبانه روزی و آموزش گاه های فنی و حرفه ای پیش بینی شده است و این مجموعه ها به همراه زبان سراها در این هفته مجاز به فعالیت نیستند.

شاهرخی گفت: آموزشگاه ها و کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه فرهنگی، موزه ها و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، سالن زیبایی و آرایشگاه های زنانه به عنوان عامل شیوع این ویروس تا روز شنبه هفته آینده باید فعالیت خود را تعطیل کنند.

وی ادامه داد: همچنین فعالیتی در مساجد مصلاها و آیین نماز جمعه در این شهرستان ها نخواهیم داشت و برگزاری هر گونه مراسم و اجتماعات فرهنگی، مذهبی، همایش ها ممنوع است.

استاندار همدان گفت: باشگاه های ورزشی به ویژه در رشته هایی که ارتباط نزدیک بین ورزشکاران وجود دارد نظیر کشتی، کاراته و جودو تعطیل هستند و کافه ها، قهوه خانه ها و چای خانه ها به طور کلی در این هفته اجازه فعالیت ندارند.

شاهرخی با بیان اینکه باغ وحش و شهر بازی ها نیز تعطیل هستند افزود: محدودتی نیز در بلوار ارم شهر همدان ایجاد شده است و شهروندان مجاز به نشستن در داخل فضای سبز و مکان های پیش بینی شده در این بلوار نیستند و فقط اجازه پیاده روی دارند.

وی شرایط فعلی استان را از نظر تعداد مبتلایان به کرونا مطلوب ندانست و گفت: دلیل این شرایط بی تجهی برخی از صنوف و شهروندان به دستورالعمل های بهداشتی پس از بازگشایی های صورت گرفته است.

استاندار همدان افزود: شرایط همدان تا خرداد امسال مطلوب بود به گونه ای که از اول خرداد به مدت یکماه میزان فوتی ها به صفر نزدیک شد و شمار مبتلایان مثبت نیز به چهار نفر رسید اما در یکماه گذشته این آمار بین 30 تا 40 درصد رشد داشته است.

شاهرخی بیان نمود: دورهمی های خانوادگی و مراسم های عروسی و عزا عامل ابتلای بخش قابل توجهی از بیماران به ویروس کرونا است که دستگاه های مسوول با همکاری نهاد قضایی با این افراد باید برخورد جدی کنند.

وی گفت: نباید در هیچ باغ و تلاری شاهد برگزاری مراسم عروسی باشیم یا افرادی با بستن ابتدا و انتهای کوچه و معبر عمومی اقدام به برگزاری مراسم کنند و به طور قطع اجرای این مصوبه موجب کاهش 60 درصدی مبتلایان به کرونا می شود.

وی خواستار فرهنگسازی در زمینه برگزار نکردن مراسم های عروسی و عزا و رعایت نکات بهداشتی شد و افزود: جلسات تنها در صورت اضطرار آن هم در سالن های مناسب و دارای تهویه با حضور کمتر از 10 تا 12 نفر برگزار شود.

استاندار همدان تاکید کرد: ویروس کرونا به مثابه دشمن مسلحی است که در برابرمان ایستاده است که در صورت مواجهه با این فرد مسلح باید واکنش درست و صحیح نشان داد تا از تیر رس او در امان بود.

شاهرخی ادامه داد: ارائه دهندگان خدمات، محل ارائه خدمات و گیرندگان خدمات نیز باید شیوه نامه های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی دست ها را جدی بگیرند.

محدودیت های ایجاد شده از امروز 21 تیر آغاز و تا 28 این ماه ادامه دارد.

بگفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 255 هزار و 117 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار جان باختگان کرونا در کشور به 12 هزار و 635 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 358

به "خبرنگاران استاندار: از امروز برخی مشاغل همدان یک هفته تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: از امروز برخی مشاغل همدان یک هفته تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید