با خیابان بغداد، یکی از شیک ترین خیابان های استانبول آشنا شویم!

به گزارش دوست داشتنی ها، آشنایی با خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد استانبول که در بین ترک ها به اختصار خیابان هم نامیده می گردد از دیدنی ترین، قدیمی ترین و لوکس ترین خیابان های بخش آسیایی شهر استانبول است که یکی از برترین گزینه ها برای خرید در این شهر به شمار می رود. این خیابان دست کمی از خیابان استقلال که در بخش اروپایی واقع شده است ندارد. اگر از پرسه زدن در خیابان های شلوغ و شیک لذت می برید، قدم زدن در خیابان بغداد را نباید فراموش کنید. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با این خیابان بیشتر آشنا شوید.

با خیابان بغداد، یکی از شیک ترین خیابان های استانبول آشنا شویم!

شهر استانبول از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده است که خیابان بغداد با قدمت 400ساله در بخش آسیایی این شهر قرار گرفته است. این خیابان با حدود 14 کیلومتر طول در موازات دریای مرمره ساخته شده است و در آن کافه ها، رستوران ها و بوتیک های فراوانی قرار دارند که جهانگرد ها می توانند یک روز کامل وقت خود را برای گردش در این خیابان اختصاص دهند.

شاید بسیاری ازگردشگران به خیابان استقلال در بخش اروپایی استانبول برای خرید مراجعه نمایند و آشنایی با خیابان بغداد نداشته باشند اما، باید بدانید که این خیابان نیز،یکی از برترین گزینه ها برای خرید در این شهر محسوب می گردد. زیبایی و مجذوب کنندهیت این منطقه ارزش آن را دارد که از بخش اروپایی استانبول به قسمت آسیایی آن سفر کنید. سوار کشتی شدن و تماشا صحنه های مجذوب کننده کنار اسکله، سرزندگی و نشاط در خیابان بغداد و شور و شوق مردم برای خرید، پویایی و امید را به مسافران هدیه می دهد. خیابان بغداد استانبول نماد یک زندگی پر شور و انگیزه است که خاطرات زیبایی را برای گردشگران رقم می زند.

خیابان بغداد از شرق و غرب به دو منطقه مشهور استانبول، یعنی کادیکوی و مال تپ منتهی می گردد . این خیابان یک طرفه می باشد و با چنارهای سر به فلک کشیده فضایی بسیار دلنشین برای قدم زدن و خرید به وجود آورده است. همان طور که گفتیم سرتاسر این خیابان مملو از مراکز خرید بزرگ و مدرن، فروشگاه ها و مغازه ها، بوتیک ها و نمایندگی های برندهای مختلف پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و … است.

علاوه بر این رستوران های بسیار لوکس و سطح بالا، کافه ها، نمایشگاه های لوکس فروش اتومبیل و بانک های مختلف ،این خیابان را به یکی از خیابان های لوکس و پرتردد شهر استانبول تبدیل نموده است. خیابان بغداد استانبول به اعتقاد بسیاری یک مرکز خرید بزرگ و روباز است! دستفروشان و خرده فروشان هر روزحتی یکشنبه ها دراین خیابان حضور دارند که علاوه بر مردم محلی پذیرای جهانگرد ها و مشتریان نیز هستند.

تاریخچه خیابان بغداد استانبول

خیابان فعلی بغداد در گذشته های دور و در زمان امپراتوری بیزانس روم و بعدها در دوران امپراتوری عثمانی جاده ای ارتباطی بین کنستانیپول (قسطنطنیه) و آناتولی (بخش آسیایی) شهر بوده است. این جاده برای اهداف تجاری، بازرگانی و همین طور نظامی استفاده می گردد. در سال 1638 و بعد از تصرف شهر به وسیله سلطان مراد چهارم این جاده به نام بغداد نامگذاری شد. با این حال، جاده اصلی و اولیه از محله اوسکودار آغاز می گردد و در نهایت به کیزیل توپراک منتهی می شد. عثمانی ها در سرتاسر این خیابان چشمه ها و مساجد متعددی ساختند و هنوز هم بعضی محله ها در خیابان بغداد استانبول به نام چشمه های قدیمی شناخته می شوند: سوگوتلو چشمه، سلامی چشمه و چاتال چشمه از جمله این محله ها هستند.

در دوران سلطنت سلطان عبدل حمید دوم (1876-1909)، بعضی مقامات بالارتبه که در دربار عثمانی پاشا نامیده می شدند و تجارت و داد و ستد زیادی در خیابان بغداد انجام می دادند، تصمیم گرفتند در همین حوالی سکونت داشته باشند. از این رو، پاشاها زمین های بایر اطراف خیابان بغداد استانبول را خریداری کردند و خانه های اربابی باشکوه و زیبایی ساختند که بعضی از آن ها امروزه هم به جا مانده است. تا قبل از جنگ جهانی اول، این خبابان با سنگفرش پوشیده شده بود و حمل و نقل با کالسکه انجام می شد. با این حال، بعد از استقرار جمهوری در ترکیه، این خیابان آسفالت شد و خط تراموا بین کادیکوی و بوستانچی، وظیفه جابجایی و حمل و نقل مردم را بر عهده گرفت.

موقعیت جغرافیایی خیابان بغداد

خیابان بغداد استانبول در بخش آسیایی شهر قرار گرفته و حدود 14 کیلومتر طول دارد که در موازات دریای مرمره کشیده شده است. این خیابان یکی از باکلاس ترین و قدیمی ترین خیابان های استانبول است و سرتاسر این خیابان مملو از کافه، رستوران و برندهای مشهور و بین المللی است. بیشتر مسافرانی که به استانبول سفر می نمایند بیشتر نام خیابان استقلال را شنیده اند و برای خرید به آن جا می فرایند. با این حال، باید بدانید که یکی از برترین خیابان های خرید در بخش آسیایی قرار گرفته است و آنقدر مجذوب کننده و تماشایی است که ارزشش را دارد سوار کشتی بشوید و به بخش آسیایی شهر بیایید. اگر می خواهید زندگی شبانه استانبول را از نزدیک لمس کنید به خیابان بغداد بیایید، چرا که این خیابان همواره پرشور و سرزنده است و همواره جمعیت زیادی مشغول خرید و سرگرمی و گشت و گذار هستند.

خیابان بغداد از شرق و غرب به دو منطقه مشهور استانبول، یعنی کادیکوی و مال تپ منتهی می گردد و از نظر معروفیت و اعتبار هم رده خیابان استقلال در بخش اروپایی استانبول است. در حقیقت، بخش اروپایی بیشتر مختص جهانگرد هاست و خودِ مردم محلی استانبول برای خرید لاکچری به خیابان بغداد می آیند. بخش زیادی از این خیابان یک طرفه است و با خیابان های چنار سر به فلک کشیده فضایی بسیار دلنشین برای قدم زدن و خرید به وجود آورده است.

خیابانی پرشور و سرزنده

اگر در روزهای تابستان و در اواخر هفته به این خیابان بیایید پیاده رو خیابان بغداد استانبول شلوغ و مملو از جمعیتی است که برای تماشای ویترین فروشگاه ها، خرید و وقت گذرانی به این خیابان آمده اند. جوان ها هم این خیابان را خیلی دوست دارند و به نوعی پاتوق جوانان استانبولی به شمار می رود. در هر شهری معمولا یکی دو خیابان برای کورس گذاشتن و به اصطلاح دور دور معروفیت پیدا می نماید. خیابان بغداد استانبول هم از دهه 1960 به این طرف به خیابانی محبوب برای اتومبیل سواران حرفه ای تبدیل شد و جوانان با اتومبیل های آخرین مدلشان نیمه شب ها برای کورس گذاشتن و رقابت با هم به این خیابان می آمدند. با این حال، در اواخر 1990 این پدیده به علت سوانح رانندگی متعددی که پیش آمده بود رو به افول گذاشت و امروزه خیابان بغداد استانبول خیابانی امن برای رانندگی است.

اگرچه سرتاسر خیابان بغداد استانبول مملو از فروشگاه و بوتیک است، اما پرترددترین بخش از این خیابان بین محله های Suadiye و Caddebostan قرار گرفته است و بیشتر مراکز خرید مدرن و فروشگاه های برند و فشن در همین محدوده قرار دارند.

فروشگاه های مشهور خیابان بغداد

مهم ترین علت مراجعه جهانگرد ها و افراد بومی به خیابان بغداد وجود تعداد زیادی فروشگاه و مرکز خرید است. بعضی از این فروشگاه ها به علت قدمت و اعتباری که دارند معروفیت بیشتری پیدا نموده اند. در ادامه 5 مورد از معروف ترین فروشگاه های خیابان بغداد استانبول را به شما معرفی می کنیم:

  • پاشاباغچه:

پاشاباغچه یکی دیگر از فروشگاه های مشهور خیابان بغداد استانبول است که می توان مجموعه ای نفیس از ظروف کریستالی و شیشه ای، لوازم دکوری و هنری را خریداری کرد.

  • فروشگاه گیلان (Gilan):

فروشگاه گیلان هم یکی دیگر از فروشگاه های معروف خیابان بغداد استانبول است که جواهرات دست ساز و هنری زیبا و منحصربفردی را به فروش می رساند. اگر در پی یک جواهر و زیورآلات خاص و ویژه هستید می توانید از این فروشگاه تماشا کنید.

  • واکو (vakko):

واکو یکی از شعبه های فروشگاه زنجیره ای واکو در ترکیه است که در این خیابان قرار گرفته است.شعبه این فروشگاه در یک ساختمان قدیمی و چوبی قرار گرفته و یادآور استانبول قدیم و شور و حال زندگی مردم در دهه های گذشته است.

  • بیمن (Beymen):

این فروشگاه یکی از برندهای مشهور ترکی است که انواع البسه با کیفیت عالی عرضه می نماید. علاوه بر این انواع محصولات برندهای بین المللی هم در این فروشگاه پیدا می گردد.

  • کتابفروشی D&R:

یکی از کتاب فروشی های بی نظیر استانبول در این خیابان قرار گرفته است. اگر اهل کتاب خوانی هستید، حتما یک سر به این کتاب فروشی بزنید و مجموعه ای غنی و با ارزش از کتاب های انگلیسی و ترکی را بخرید.این بازدید می تواند شما را با فضاهای فرنگی استانبول نیز آشنا کند.

خیابان جشن های عمومی

خیابان بغداد استانبول یکی از خیابان های مشهور و مهم این شهر است و بسیاری از جشن ها و رویدادهای اجتماعی در همین خیابان برگزار می گردد. در روز جمهوری ترکیه که هرساله در 9 اکتبر برگزار می گردد راهپیمایی باشکوهی در امتداد این خیابان برگزار می گردد. درست همان طور که میدان تکسیم و خیابان استقلال مرکز برگزاری جشن های خیابانی در بخش اروپایی هستند، در بخش آسیایی هم این جشن ها در خیابان بغداد استانبول برگزار می گردد. جشن کریسمس، جشن پیروزی تیم فوتبال فنرباغچه و کارناوال های مختلف در این خیابان برگزار می گردد.

دسترسی به خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد و محله های اطرافش دسترسی بسیار خوبی دارند و علاوه بر تاکسی و اتوبوس، گزینه های متعدد دیگری هم وجود دارد. اتوبوس دریایی (فِری) که در اسکله های کادیکوی و بوستانچی قرار دارند و همین طور قطار شهری که در شمال خیابان قرار گرفته دسترسی به نقاط دیگر شهر را میسر می سازد. در ترمینال بوستانچی کشتی های فِری قدیمی وجود دارند که مسافران را به بخش اروپایی استانبول و همین طور جزایر سرگرمیی مثل پرنس ادوارد منتقل می نمایند.

هتل های خیابان بغداد استانبول

در این خیابان تعداد مناسبی هتل های 5 ستاره و بوتیک هتل قرار گرفته است که با توجه به بودجه خود می توانید آن ها را رزرو کنید از جمله این هتل ها می توان به :

  • هتل هیلتون گزایا تاگی
  • هتل ویندهام گرند کالامیس مارینا

این دو هتل پنج ستاره بوده و دارای امکانات ویژه ای هستند، هتل ویندهام در کنار پارک کالامیش قرار گرفته است و بسیار شیک و مدرن است. منظره این هتل به سمت دریا است. این هتل دارای دو استخر روباز و یک استخر آب گرم سربسته است و سالن بدنسازی ای مجهز به نو ترین امکانات در آن در نظر گرفته شده است.

استخر روباز، تلویزیون، انواع وسایل قهوه ساز، بطری های آب رایگان و … از دیگر امکانات این دو هتل هستند.از دیگر مزیت های این هتل ها می توان به نزدیکی آنها به وسایل حمل و نقل اشاره نمود. به همین علت مسافران می توانند به راحتی به نقاط مختلف شهر رفت و آمد نمایند.

رستوران های خیابان بغداد استانبول

امکان ندارد گشتی در این خیابان بزنید و بوی خوش غذا از رستوران های آن به مشام شما نرسد. بهتر است در زمان پیاده روی در این خیابان سری به رستوران های این منطقه بزنید و غذاهای محلی را امتحان کنید. خوشبختانه از آنجایی که این خیابان، محله ای لوکس و اشرافی در استانبول به حساب می آید، رستوران بد ندارد. در بین تمامی رستوران های خیابان بغداد رستوران بیگ شف و رستوران هپی مون از برترین کیفیت برخوردار هستند.

برترین شعبه بیگ شف در خیابان پرتردد بغداد واقع شده است. روزهایی که هوا خوب است، کارمندان میز و جایگاه ها را بیرون می چینند تا در کنار خوردن غذاهای خوشمزه این رستوران، مشتریان از هوای دل انگیز استانبول نیز لذت ببرند. در منوی سرآشپز رستوران بیگ شف، انواع غذاهای محلی و بین المللی وجود دارد.

در کنار رستوران های خیابان بغداد، در این خیابان مکانی با نام کوچه بارها وجود دارد. همان گونه که از نام این مکان پیداست، با راسته ای پر از بار و کافه های مختلف طرف هستیم. معمولا در شب و ایام تعطیل این رستوران ها و کافه ها بسیار شلوغ هستند. گشت و گذار در این منطقه به علاقمندان به کافه گردی توصیه می گردد.

منبع: en.istanbul.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1372

به "با خیابان بغداد، یکی از شیک ترین خیابان های استانبول آشنا شویم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خیابان بغداد، یکی از شیک ترین خیابان های استانبول آشنا شویم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید