اشتغال زایی برکت برای کولبران 44 روستای سروآباد

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرگزاری خبرنگاران- بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای 55 کولبر روستای هزارخانی در استان کردستان شغل ایجاد کرده است.

اشتغال زایی برکت برای کولبران 44 روستای سروآباد

مرتضی نیازی، معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت با اعلام این خبر اضافه کرد: 55 کولبر روستای هزارخانی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد در استان کردستان صاحب شغل شده اند و کولبری را ترک کرده اند.

نیازی گفت: بیشتر این کولبران به مشاغل کشاورزی، پرورش دام سبک و صنایع دستی مشغول شده اند.همچنین اشتغال زایی برای کولبران فقط به خودشان محدود نمی شود و خانواده آن ها از جمله همسران شان را هم شامل می شود.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که این افراد برای همیشه کولبری را کنار بگذارند و شغل ثابت و پایداری داشته باشند.

وی ادامه داد: به همین منظور و در سال آینده به افرادی که مایل به توسعه کسب و کارشان باشند، تسهیلات تکمیلی اشتغال پرداخت خواهد شد.

نیازی با اشاره به میانگین سن کولبری در استان های غربی کشور گفت: میانگین سن کولبری 30 تا 40 سال است اما در روستای هزارخانی از جوان 18 ساله تا افراد مسن 60 ساله به کولبری مشغول بودند.

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت، کولبران روستای هزارخانی از طریق معتمدین و شورایاری روستا شناسایی و تسهیلات اشتغال به آن ها پرداخت شده است.

نیازی با اشاره به فعالیت های بنیاد برکت در شهرستان سروآباد گفت: 44 روستای سروآباد تحت پوشش اقدامات اشتغال زایی بنیاد قرار دارند و در سال جاری 400 میلیارد ریال برای ایجاد شغل در این منطقه ها اعتبار صرف شده است.

وی توضیح داد: زنان کولبر در روستاهای سروآباد نیز شناسایی و در قالب تعاونی های فراگیر اشتغال ساماندهی شده اند.

نیازی درباره اشتغال زایی بنیاد برکت برای کولبران در استان کردستان نیز توضیح داد: در دو سال گذشته 2 هزار و 650 طرح اشتغال زایی اجتماع محور در قالب دستورالعمل راه (رشد اشتغال هدفمند کولبران) برای کولبران روستاهای استان کردستان ایجاد شده است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت گفت: راه اندازی این 2 هزار و 650 طرح اشتغال زایی فراهم آمدن فرصت های کسب و کار را برای 8 هزار کولبر و غیر کولبر به شکل مستقیم و غیرمستقیم در پی داشته است.

وی اضافه کرد: 2 هزار و 800 میلیارد ریال حجم کل سرمایه گذاری جهت راه اندازی این تعداد فرصت شغلی برای کولبران استان کردستان است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1304

به "اشتغال زایی برکت برای کولبران 44 روستای سروآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال زایی برکت برای کولبران 44 روستای سروآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید