استقلال شخصیت قهرمانی گرفته است، تبریزی و مطهری می توانند جای دیاباته را پر نمایند

به گزارش دوست داشتنی ها، بازیکن پیشین استقلال می گوید بازی داربی یک مصاف معمولی نیست و به نوعی 20 امتیازی است.

استقلال شخصیت قهرمانی گرفته است، تبریزی و مطهری می توانند جای دیاباته را پر نمایند

ادموند اختر بازیکن پیشین استقلال در گفت وگو با خبرنگاران، درباره پیروزی آبی پوشان پایتخت مقابل نفت مسجد سلیمان در هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر گفت: استقلال شخصیت پیروز و قهرمانی گرفته است. تیمی که دو بازی خیلی سنگین در لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشت و بعد از فشار آن بازی بیرون بیاید و در مسابقات لیگ برتر پیروز باشد، نشان دهنده این است که تغییرات گسترده ای استقلال را فرا گرفته است. با توجه به این که هزینه های سنگینی صورت گرفته بود، استقلال در نهایت پیروز شد شخصیت خود را پیدا کند و در چنین مصافی مقابل نفت مسجد سلیمان به بازی برگردد و پیروز میدان باشد.

او ادامه داد: فرهاد مجیدی مربی جوان و باانگیزه ای است و با مربی های جوان دیگر فرق دارد آن هم به خاطر این است که او از خانواده استقلال بوده و بازیکن محبوبی بوده است. او استرس طرفداران را درک می نماید. مجیدی همچنین تفاوت سنی زیادی با بازیکنان ندارد و این موجب شده است که همه برای هم دیگر بازی نمایند و یک اتحاد درستی در تیم شکل بگیرد. امیدوارم فرهاد مجیدی بتواند در ادامه راه خود عملکرد خوبی از خود ارائه دهد.

اختر با تمجید از عملکرد ارسلان مطهری گفت: ارسلان جزو بازیکنانی است که من به او اعتقاد زیادی دارم. او تا به اینجای کار بازیکن خوب و تاثیرگذاری بوده است و امیدوارم این فرایند را در استقلال ادامه دهد. مطهری اگر به حاشیه ادامه نرود، حتی می تواند در تیم ملی نیز حضور پیدا کند.

بازیکن پیشین استقلال درباره عملکرد مهدی قائدی گفت: قائدی سوپرایز استراماچونی بوده که توانست از او خوب استفاده کند. برخی اوقات قائدی در پست خودش استفاده نمی شد اما به تدریج توانست شکل خود را به دست بیاورد و خواسته یا ناخواسته یک زوج خوب با دیاباته تشکیل داد.

او اضافه کرد: فرهاد مجیدی هم مربی باهوشی است و راه و مدل استراماچونی را در استقلال ادامه داد. برخی ها در ابتدای کار می گویند سیستم مربی قبلی را قبول ندارم اما فرهاد به بهترین شکل از بازیکنان استفاده کرد و از زوج دیاباته - قائدی به نحو احسن بهره برد.

اختر درباره مسائل اقتصادی باشگاه استقلال و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان گفت: من از موقعی که یادم هست مسائل اقتصادی وجود دارد، کسی وارد استقلال می گردد، باید این مسائل را در نظر بگیرد. استقلال و پرسپولیس باشگاه ورشکسته ای هستند و همواره بدهی داشتند اما باید این را در نظر گرفت قراردادهای تیم های استقلال و پرسپولیس از تیم های دیگر بیشتر است. اگر بازیکنی 40 درصد قرارداد خود را از تیم استقلال یا پرسپولیس گرفته باشد مثل این می ماند در جایی غیر از این دو تیم 90 درصد قرارداد خود را گرفته باشد. بازیکنان استقلال باهوش هستند و انتظار دارند مطالبات خود را به موقع بگیرند.

او اضافه کرد: البته در فوتبال ما هیچ چیز سر جایش نیست و حتی در یک زمین تمرین ساده هم به مشکل می خوریم اما بازیکنان استقلال باید این را در نظر بگیرند در جایی قرار دارند که محبوبیت بالایی دارد و ویترین شان بسیار مورد توجه است. طرفداران سرمایه اصلی استقلال است و آن ها با یک باخت ناراحت و یک برد راضی می شوند. بازیکنان استقلال باید بدانند اول باید به خاطر طرفداران، بعد خودشان و در آخر به خاطر قراردادی که دارند، در استقلال بازی نمایند. همه می دانیم که پرداخت این مطالبات دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

بازیکن دهه هفتاد استقلال در این رابطه که آیا می توان به قهرمانی آبی پوشان در خاتمه فصل امیدوار بود، گفت: الان خیلی زود است که قضاوت کنیم. حدود 13 بازی تا خاتمه مسابقات مانده است.6 تیم بالای جدول واقعا از شرایطی خوبی برخوردار هستند. نیم فصل دوم برای همه تیم ها سخت می گردد و تیمی که آرامش داشته باشد و از موقعیت های خود استقاده کند، می تواند در خاتمه لیگ برتر پیروز باشد. به نظر من در 5-4 هفته خاتمهی می توان قهرمان را پیش بینی کرد. باید دید شرایط در آینده چه خواهد شد اما امیدوارم مسائل باشگاه استقلال باعث پسرفت این تیم نگردد.

او درباره داربی 91 پایتخت و پیش بینی او نتیجه بازی گفت: بازی داربی را نمی توان پیش بینی کرد. تیم پیروز هیچ ربطی به جایگاهش در جدول ندارد. لحظه ها در داربی بسیار از اهمیت زیادی برخوردار است و هر کسی که بتواند از فرصت های خود، خوب استفاده کند و تحت تاثیر جو قرار نگیرد، می تواند در داربی پیروز باشد. امیدوارم که استقلال با خط حمله ویران گری که دارد، بتواند یک بازی تفکرانه و هوشمندانه ارائه دهد و برنده بازی باشد.

اختر ادامه داد: برخی ها می گویند که داربی شش امتیاز دارد، اما شهرآورد پایتخت شش امتیاز ندارد که هیچ، 20 امتیاز دارد. شاید در جدول سه امتیاز باشد، ولی پیروز میدان با یک رویه عالی می تواند در ادامه جهت خود در لیگ قهرمانان آسیا و در کورس قهرمانی قرار بگیرد. امیدوارم که استقلال پیروز میدان باشد و بعد از مدت هایی که طرفداران استقلال زجر کشیدند، بتوانند راضی باشند.

بازیکن پیشین استقلال درباره احتمال حضور نداشتن شیخ دیاباته در داربی پایتخت گفت: دیاباته بازیکن خوب و تاثیرگذاری است اما شما ببینید مرتضی تبریزی بازیکن خوبی بود ولی وقتی به استقلال آمد نتوانست شرایط خوب خودش را ادامه دهد. به نظر من با نبود دیاباته، تبریزی، قائدی یا مطهری می توانند جای خالی او را پر نمایند. در داربی همه باید با تمام وجودشان بازی نمایند. حتی اگر دیاباته و قائدی هم نباشند، باید شرایط طوری پیش برود که همه تمام انرژی خود را صرف بازی نمایند و امیدوارم هر کسی که بازی می نماید اول برای طرفداران و بعد برای خودش بازی کند تا استقلال به پیروزیت برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 25

به "استقلال شخصیت قهرمانی گرفته است، تبریزی و مطهری می توانند جای دیاباته را پر نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال شخصیت قهرمانی گرفته است، تبریزی و مطهری می توانند جای دیاباته را پر نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید