سقوط یک پله ای ایران در رده بندی باشگاهی قاره آسیا، احتمال تغییر سهمیه به 2

به گزارش دوست داشتنی ها، طبق رده بندی سایت جهانی فوتی رنکینگز، فوتبال ایران در رده پنجم جدول باشگاهی قاره آسیا قرار گرفته است.

سقوط یک پله ای ایران در رده بندی باشگاهی قاره آسیا، احتمال تغییر سهمیه به 2

به گزارش خبرنگاران، سایت فوتی رنکینگز رده بندی مسابقات باشگاهی کشورهای قاره آسیا را منتشر کرد که به این ترتیب، ایران با 54.044 امتیاز در جایگاه پنجم واقع شده است.

این در حالی است که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز رده بندی جدیدی را در صفحه خود منتشر نکرده و مطابق رده بندی قبلی، کشورمان پس از عربستان، کره جنوبی و ژاپن در رتبه چهارم ایستاده است.

در صورتی که این رده بندی کشورهای آسیایی تا خاتمه سال 2022 میلادی پابرجا بماند، تعداد سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2024 به 2+2 سهمیه (دو سهمیه در دور گروهی و دو سهمیه در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا) تغییر می نماید. پیش از این قرار بود تیم های اول و دوم لیگ برتر و قهرمان جام حذفی به صورت مستقیم در دور گروهی حاضر شوند و تیم سوم لیگ در دور پلی آف شرکت کند که با محرومیت استقلال و پرسپولیس، فولاد و سپاهان در رقابت های سال 2022 حضور خواهند داشت. ایران در لیگ قهرمانان 2023 نیز سهمیه 1+3 دارد.

رده بندی فوق بر مبنای نتایج تیم های هر کشور در تورنمنت های باشگاهی آسیا ظرف چهار فصل ورزشی گذشته انجام می گردد. ایران پس از عربستان، ژاپن، کره جنوبی و ازبکستان در جایگاه پنجم آسیا جای دارد و رده سوم منطقه غرب قاره کهن را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1213

به "سقوط یک پله ای ایران در رده بندی باشگاهی قاره آسیا، احتمال تغییر سهمیه به 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط یک پله ای ایران در رده بندی باشگاهی قاره آسیا، احتمال تغییر سهمیه به 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید