استقبال ایران از انتها عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در سواحل یمن

به گزارش دوست داشتنی ها، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سرانجام موفقیت آمیز عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در آب های نزدیک سواحل بندر الحدیده یمن استقبال کرد.

استقبال ایران از انتها عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در سواحل یمن

به گزارش خبرنگاران، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) 23 مرداد ماه در مورد انتها موفقیت آمیز عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در آب های نزدیک سواحل بندر الحدیده یمن موضع گیری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از انتها موفقیت آمیز عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در آب های نزدیک سواحل بندر الحدیده یمن در دریای سرخ و جلوگیری از خطر نشت آن، استقبال کرد و گفت: حدود سه سال پیش جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل اعلام آمادگی کرد که حاضر است جابه جایی نفت را با نظارت سازمان ملل و یمنی ها به طور داوطلبانه و با هزینه خودش انجام دهد تا خطر محیط زیستی برطرف گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه بر حل و فصل مسالمت آمیز بحران های انسانی یمن تأکید داشته است و در این چارچوب به رایزنی های متعدد خود به منظور انتها دادن به معضل نفتکش صافر و جلوگیری از بروز فاجعه زیست محیطی و انسانی و مالی برای یمن و منطقه ادامه داد.

وی در انتها ضمن قدردانی از اهتمام سازمان ملل متحد و دولت نجات ملی یمن در این خصوص، ابراز امیدواری کرد اقدام اخیر و هماهنگی اجرا شده در جهت حل و فصل یک بحران انسانی و زیست محیطی، بتواند مقدمه ای برای رسیدگی به امور انسانی از جمله برطرف کامل محاصره یمن باشد.

به گزارش فارس، سازمان ملل 13 مرداد ماه گفت که عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در سواحل یمن به نفتکش نو را شروع نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1522

به "استقبال ایران از انتها عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در سواحل یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال ایران از انتها عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در سواحل یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید