احیای دیوارهای تدافعی دژشهر تاریخی سمیران

به گزارش دوست داشتنی ها، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، احیای دیوارهای تدافعی دژشهر تاریخی سمیران صورت می گیرد.

احیای دیوارهای تدافعی دژشهر تاریخی سمیران

مصطفی ده پهلوان، رئیس موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران ضمن بازدید و اطلاع از مراحل مختلف خواناسازی و پی گردی جداره ها و در نهایت بازسازی و استحکام بخشی از سازه های تدافعی قلعه سمیران اظهار کرد: بهره گیری از تخصص های مختلف در پروژه های بازسازی و احیای بافت های باستانی و مجموعه های فرهنگی تاریخی بسیار مهم است و ضرورت دارد مسئولین به این قبیل مجموعه های فرهنگی تاریخی کم نظیر در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران، پروژه بازسازی و احیای دیوارهای تدافعی دژشهر تاریخی سمیران را نمونه خوب و موفقی در زمینه کوشش ها و فعالیت های میان رشته ای در بازسازی و احیای بناها و بافت های تاریخی دانست.

آرش ضیاءآبادی، مدیر پایگاه تاریخی سمیران نیز ضمن تأکید بر حفاظت از قلعه تاریخی سمیران توضیح داد: بهره گیری از کارشناسان حوزه بازسازی ابنیه و باستان شناسی و در نظر گرفتن استانداردها و ضوابط میراث فرهنگی کشور و نوع بازسازی آناستیلوز اعمال شده از امتیازات ویژه این پروژه است.

وی افزود: امیدواریم با اختصاص بودجه مناسب فرایند عملیاتی حفاظت، بازسازی و احیای این مجموعه شتاب بگیرد تا بدین طریق از تخریب آثار این شهر تاریخی جلوگیری بعمل آید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1124

به "احیای دیوارهای تدافعی دژشهر تاریخی سمیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای دیوارهای تدافعی دژشهر تاریخی سمیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید