آیا می&zwnjخواهید فرزندتان نابغه باشد؟

به گزارش دوست داشتنی ها، اگر 5000 جوان با عملکرد بالا را به مدت 45 سال ردیابی کنید ، در خصوص پرورش نوابغ چه می آموزید؟ اولاً ، اگر می خواهید فرزندتان توانایی های بالقوه خود را برآورده کند ، واقعاً نباید سعی کنید یک نبوغ را پرورش دهید.

آیا می&zwnjخواهید فرزندتان نابغه باشد؟

به گزارش خبرنگاران، کامیلا بنبو از دانشگاه وندربیلت با جمع بندی تحقیقات فعلی در این زمینه می گوید: هدف برای پرورش یک نبوغ آخرین کاری است که به هر والدینی توصیه می کنیم انجام دهد. وی می گوید ، با تمرکز بر نبوغ ، می تواند منجر به انواع مسائل اجتماعی و عاطفی گردد.

بنابراین اگر گمان می کنید فرزندتان از نظر عقلی استعداد دارد ، در عوض چه کاری باید انجام دهید؟

چگونه به نبوغ کوچک خود یاری کنیم تا جهان را تغییر دهد.

علم بیش از چهار دهه کوشش نموده است تا با مطالعه جوانان زودرس ریاضی ، جواب این سوال را پیدا کند. با استخدام بچه ها به وسیله برنامه های غنی سازی تابستانی در جان هاپکینز و جاهای دیگر ، 5000 دانش آموز مستعد ریاضی را به وسیله تحصیلات و مشاغل بعدی آنها پیگیری نموده است.

اول ، توانایی ذاتی برای نتایج زندگی بسیار مهم است .

جاناتان وای ، روانشناس در برنامه شناسایی استعدادهای درخشان دانشگاه دوک ، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم ، این افراد واقعاً جامعه ما را کنترل می نمایند. بچه هایی که در یک درصد برتر آزمون می گیرند ، تمایل دارند که به دانشمندان و دانشگاهیان برجسته ، مدیران عامل فورچون 500 و قضات فدرال ، سناتورها و میلیاردرهای ما تبدیل شوند.

دوم ، درخشانترین بچه ها واقعاً از فرصت های ویژه بهره مند می شوند. آنها ، همانطور که بعضی از مربیان و والدین فکر می نمایند ، فقط از خود مراقبت نمی نمایند. در حالی که به نگرانی های اخلاقی تأکید بیش از حد بر آزمایش یا برچسب زدن زودرس بر روی بچه ها می پردازد ، همچنین چند پیشنهاد تحقیقاتی را برای کسانی که فکر می نمایند چگونه بهترین حمایت را از بچه های با استعداد خود دارند ، ارائه می دهد.

بچه ها را در معرض تجارب متنوع قرار دهید.

هنگامی که کودکی استعدادهای قوی از خود بروز می دهد ، فرصت هایی را برای رشد آنها فراهم کنید.

از احتیاجهای عقلانی و عاطفی پشتیبانی کنید. اما نگران نباشید که پیگیری کارهای پیشرفته تأثیرات منفی عاطفی یا اجتماعی خواهد داشت. بسیاری از مربیان و والدین همچنان بر این باورند که شتاب دهی برای بچه ها مضر است - این امر به آنها آسیب اجتماعی می زند ، آنها را از کودکی دور می سازد و یا خلا دانش ایجاد می نماید.

با ستایش از کوشش و نه توانایی ، به بچه ها یاری کنید تا ذهنیت رشد را ایجاد نمایند. [دونا روان شناس رشد] متیوز ادعا می نماید که وقتی بچه های که در نزدیکی حد بسیار بالا و پایین دستیابی هستند ، احساس می نمایند که از نظر موفقیت در آینده ارزیابی شده اند ، این می تواند به انگیزه آنها برای یادگیری آسیب برساند و می تواند به آنچه کارول دوک ، روانشناس دانشگاه استنفورد می گوید ، ثابت باشد کلین شرح می دهد که طرز تفکر ترغیب می گردد ، به گفته دوک ، ترغیب به رشد فکری ، که در آن بچه ها بر این باورند که مغز و استعداد فقط یک نقطه آغاز است.

بچه ها را به ریسک های فکری و گگرددن در برابر شکست تشویق کنید.

برای برطرف احتیاجهای کودک خود با معلمان کار کنید. دانش آموزان باهوش اغلب به مطالب چالش برانگیزتر ، حمایت اضافی یا آزادی یادگیری با سرعت خود احتیاج دارند.

توانایی های کودک خود را آزمایش کنید. این می تواند از استدلال های والدین برای کارهای پیشرفته تر پشتیبانی کند ، و می تواند مواردی مانند نارساخوانی ، اختلال کمبود توجه / بیش فعالی ، یا چالش های اجتماعی و عاطفی را آشکار کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 613

به "آیا می&zwnjخواهید فرزندتان نابغه باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می&zwnjخواهید فرزندتان نابغه باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید