آمار کرونا در ایران امروز 15 مرداد 99؛ 2697 ابتلا و 185 فوتی جدید

به گزارش دوست داشتنی ها، سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کووید-19 در کشور طی 24 ساعت گذشته را خاطرنشان کرد.

آمار کرونا در ایران امروز 15 مرداد 99؛ 2697 ابتلا و 185 فوتی جدید

سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 15 مرداد 1399 و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، دو هزار و 697 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 331 نفر از آن ها بستری شدند.

وی اضافه کرد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 317 هزار و 483 نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 185 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 17 هزار و 802 نفر رسید.

وی همچنین گفت: خوشبختانه تا کنون 274 هزار و 932 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

لاری اضافه کرد: 4129 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تا کنون دو میلیون و 587 هزار و 83 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

وی در شرح استان های در شرایط قرمز بیماری نیز گفت: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند.

لاری گفت: همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

وی درباره شرایط بیماری در استان های بوشهر و زنجان که در شرایط هشدار قرار دارند، گفت: در استان بوشهر در اسفند ماه گذشته شاهد خیز نسبتا متوسط در موارد ابتلا و بستری بودیم که این فرایند از فروردین ماه تا حدی رو به کاهش رفت. از اوایل خردادماه همسو با سایر استان های کشور فرایند موارد ابتلا به بیماری و بستری در این استان به شکل صعودی درآمد؛ به طوری که تعداد موارد ابتلا و بستری روزانه در اواسط تیر ماه به بیشترین زمان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

لاری ادامه داد: با اقدامات اجرا شده در سطح ستاد استانی کرونا و به خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف مردم، آمار ابتلا و بستری در این استان شیب نسبتا نزولی پیدا نموده است. هم اکنون شش شهرستان این استان در شرایط قرمز و دو شهرستان نیز در شرایط هشدار قرار دارند. تعداد موارد بستری روزانه در بعضی شهرستان های این استان نظیر بوشهر، برازجان و گناوه دارای شدت بیشتری است.

وی اضافه کرد: طبق گزارشات واصله، به طور متوسط 75 درصد استان بوشهری ها از ماسک استفاده می نمایند و امیدواریم با استفاده جدی تر و همگانی تر از ماسک توسط مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی، شاهد تداوم فرایند کاهشی ابتلا و بستری در این استان باشیم.

لاری درباره استان زنجان نیز گفت: در این استان شاهد خیز نسبتا متوسط بیماری در اسفندماه سال گذشته بودیم و از فروردین ماه فرایند موارد ابتلا و بستری رو به کاهش رفت. از اوایل خردادماه نمودار موارد ابتلا به این بیماری مجددا در این استان به شکل صعودی درآمد؛ به طوری که میانگین موارد ابتلا و بستری در اواسط تیر ماه به یشترین میزان خود از زمان شیروع بیماری رسید. با اقدامات خوب اجرا شده در ستاد استانی، افزایش تست و غربالگری و مراقبت های بیشتر و همکاری خوب مردم استان زنجان، نمودار موارد بستری روزانه نسبتا فرایند کاهشی یافته و به طور میانگین 80 درصد استان زنجانی ها از ماسک استفاده می نمایند که امیدواریم با افزایش این درصد شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری در این استان باشیم.

وی نسبت به خستگی کادر درمان هشدار داد و گفت: خطر خستگی تیم مدافعان سلامت یکی از دغدغه ها و مسایل نگران نماینده این روز های ماست. درخواست داریم که با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک از فشار کاری این عزیزان بکاهیم تا مراقبت های بهتر و بیشتری به بیماران بستری در بیمارستان ها ارایه گردد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلات پیش رو تاکید نمود: در تعطیلات پیش رو از سفر غیرضروری به استان های دارای شرایط قرمز و هشدار بپرهیزید.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 399

به "آمار کرونا در ایران امروز 15 مرداد 99؛ 2697 ابتلا و 185 فوتی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران امروز 15 مرداد 99؛ 2697 ابتلا و 185 فوتی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید