پیش بینی کاهش 5 تا 15 درجه ای دمای هوا

به گزارش دوست داشتنی ها، کارشناس هواشناسی گفت: در روز های آینده کاهش 5 تا 15 درجه دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می گردد.

پیش بینی کاهش 5 تا 15 درجه ای دمای هوا

کارشناس هواشناسی گفت: در روز های آینده کاهش 5 تا 15 درجه دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می گردد.

معصومه احمدی گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی، سامانه بارشی در حال نفوذ به غرب کشور است و امروز در بخش هایی از استان های آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان، ایلام و کرمانشاه بارندگی به صورت برف و باران پیش بینی می گردد که به تدریج به مناطق نیمه غربی و ارتفاعات زاگرس مانند چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان وخوزستان می رسد.

وی گفت: این سامانه به تدریج بخش های شمالی و استان های ساحلی دریای خزر به ویژه گیلان و غرب مازندران و اردبیل را در بر می گیرد و در غرب البرز امروز هم شاهد بارندگی خواهیم بود.

احمدی اضافه نمود: برای فردا نیز سامانه بارشی در مرکز شرق و شمال شرق ادامه پیدا می نماید و در استان های گلستان، سمنان، خراسان شمالی، قم و مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود و بارندگی ها در نوار شمالی کشور تا روز دوشنبه ادامه می یابد و سه شنبه به سمت شرق این سامانه حرکت می نماید و چهارشنبه از مرز های شرقی خارج خواهد شد.

وی افزایش سرعت باد و کاهش قابل توجه دمای هوا از 5 تا 15 درجه را در بیشتر مناطق کشور پیش بینی کرد و گفت: با توجه به بارش برف و سرمای شدید در بعضی نقاط کشور شاهد مه شدید و کاهش دید در ارتفاعات خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 37

به "پیش بینی کاهش 5 تا 15 درجه ای دمای هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی کاهش 5 تا 15 درجه ای دمای هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید