7 جهنم ترسناک برتر در فیلم ها

به گزارش دوست داشتنی ها، مفهوم جهنم برای هر یک از آدم ها می تواند معنای متفاوتی داشته باشد. برای مذهبیون افراطی جهنم به مثابه دلیلی برای توبه است، زیرا روزی در آن با عواقب گناهان خود روبرو خواهند شد، در حالی که برای یک ناباور، جهنم زاییده تخیل آدمی است، یک مکان خیالی دوردست بدون هرگونه رابطه حقیقی با دنیای واقعی. روایت های پیرامون بهشت و جهنم همیشه با هدف ایجاد یک تضاد فاحش میان این دو مکان بوده است. به طوری که جهنم با سایه هایی از رنگ قرمز خشن، آتش و شیاطین متنوع تصویر شده است و در آن سو بهشت با رنگ آبی آرام بخش و روح هایی رستگار که بی دغدغه در این قلمرو زندگی می نمایند توصیف گشته است.

7 جهنم ترسناک برتر در فیلم ها

توصیف مرسوم از جهنم، ترسناک است و تصویری خشن را از آن ترسیم می نماید. با این حال با گذشت زمان از قدرت وحشت زایی جهنم کاسته شده و ما تا حدودی حساسیت خود را نسبت به توصیفات ترسناک از جهنم از دست داده ایم. با این وجود بعضی توصیفات از جهنم حقیقتا ترسناک است؛ نه به این علت که روایت مرسوم از یک شیطان قرمزپوش را در حال شکنجه روح ارائه می دهند، بلکه بخاطر اینکه توصیفشان از شکنجه بیشتر فکری است تا فیزیکی. اگر فکر دچار فروپاشی شود، بدن نیز به دنبالش تباه می شود. فهرست زیر شامل ترسناک ترین جهنم های تصویرشده در فیلم های سینمایی است.

7) اهل جهنم: برپاخیزان جهنم 2 (Hellbound: Hellraiser ll)

  • کارگردان: تونی راندل
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.4 از 10
  • سال انتشار: 1988

این فیلم ترسناک به کارگردانی تونی راندل دنباله ای است بر برپاخیزان جهنم که یک سال قبل تر به نمایش در آمد. مجموعه برپاخیزان جهنم حول محور یک افسر ارتش بریتانیا می چرخد که با باز کردن بسته ای مرموز موجب احضار موجوداتی ماورایی به نام سنوبیت ها می شود. این دنباله به کاوش در ریشه سینوبیت ها می پردازد. داستان فیلم در جهنم اتفاق می افتد که به مثابه هزارتویی آهنین، سرد و بی خاتمه از پوچی تصویر می شود. علی رغم محدودیت های بودجه، فرنچایز برپاخیزان جهنم پیروز می شود که ترکیبی از عناصر گوتیک در کنار فضاسازی خشن ایجاد کند که به خلق دنیایی متمایز و مطابق با خط داستانی آن منجر می شود.

6) ارمنتاری: آهنگر و شیطان (Errementari: The Blacksmith and the Devil)

  • کارگردان: پل ارکیجو آلیس
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.4 از 10
  • سال انتشار: 2018

اگر جهنم در برپاخیزان جهنم یک هزارتوی پولادین بود، جهنم این فیلم به شکل متعارف تری به تصویر کشیده شده است. با الهام از افسانه های فولکلور منطقه باسک، ارمنتاری: آهنگر و شیطان به کارگردانی پل ارکیجو آلیس کوشش می نماید تا دیدنگر را کاملا به اعماق دروازه های جهنم فرو ببرد. فیلمی که به شکل غریبی هم ترسناک است و هم خنده دار، همان چیزی که از دست بردن خلاقانه در یک داستان سنتی ترسناک می توان بیرون کشید. با یک نسخه از جهنم دست ساز بشر در میانه زندگی روزمره که نفس را در سینه حبس می نماید.

5) مرا به دوزخ بکش (Drag Me To Hell)

  • کارگردان: سم ریمی
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.6 از 10
  • سال انتشار: 2009

سم ریمی پس از ساخت مجموعه اسپایدر من و مردگان شیطانی، این فیلم را ساخت. مرا به دوزخ بکش یک فیلم کالت است که همچنان یک فیلم وحشت امروزی به شمار میرود. فیلم حول محور کریستین براون (آلیسون لومان) می چرخد که پس از نفرین یک بانوی پیر رومی به جهنم محکوم می شود. هنگامی که براون متوجه می شود آن پیرزن به وسیله یک نفرین شیطانی را به سوی او فرستاده است فیلم به وحشت خود یک وجه اخلاقی نیز اضافه می نماید. شیطان فیلم، با نام لامیا، روش بسیار خاصی برای شکنجه دارد که بر اساس اعمال خود فرد مورد شکنجه عمل می نماید. اگر در حال و هوای دیدنی یک اثر ترسناک هوشمندانه با حساسیت های اخلاقی هستید، از مرا به دوزخ بکش غافل نشوید.

4) جیگوکو (Jigoku)

  • کارگردان: نوبو ناکاگاوای
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.8 از 10
  • سال انتشار: 1960

اگر بخواهیم برای تولد یک ژانر مادری در نظر بگیریم، جیگوکو همان مادر است برای ژانر فیلم های ترسناک ژاپنی. این فیلمی است که به عنوان یک فیلم کلاسیک ترسناک ژاپنی راه را برای فیلم های مهم دیگری چون کوایدان و… باز کرد. جیگوکو به کارگردانی نوبو ناکاگاوای افسانه ای، پیرامون شخصیت شیرو می شود که زندگی اش پس از یک تصادف و فرار نابود می شود. جیگوکو به معنای لفظی یعنی جهنم و این همان چیزی است که دنیای شیرو را دربرمی گیرد. فیلم تنها به گناهان شیرو و توبه هایش نمی پردازد، بلکه اطرافیانش از خانواده و اهالی دهکده تا خانواده مردی که کشته است را نیز شامل می شود.

جایی که مرگ شروع می شود، فیلم های معمولی به خاتمه می رسند. اما در خصوص جیگوکو چنین فرضی صادق نیست زیرا این فیلم با مرگ زنده می شود و تقریبا آن را به شیوه ای عجیب و غریب و سادیستی جشن می گیرد. در پرده سوم فیلم، تمام گناهکاران به جهنم فرستاده می شوند و در آنجا لحظات بی خاتمهی از شکنجه های بزرگ را از سر می گذرانند، از زنده زنده پوست کندن تا اجبار به نوشیدن چرک به جای آب. با تمام این تفاسیر جیگوکو فیلم آسانی برای دیدن یا فراموش کردن نیست.

3) چه رویاهایی که می آیند (What Dreams May Come)

  • کارگردان: وینسنت وارد
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.9 از 10
  • سال انتشار: 1998

جهنم اغلب با درد و شکنجه همراه شده است. اما چه دردی می تواند با از دست دادن کسی که عاشقش هستید قابل مقایسه باشد؟ چه رویاهایی که می آیند به کارگردانی وینسنت وارد بر این فرض راسخ است. کریس نیلسون (رابین ویلیامز) پس از مرگش خود را در بهشت می یابد. اما پس از خودکشی همسرش او تصمیم می گیرد تا آسایش بهشت را در ازای جستجو برای روح همسرش در تنهایی ابدی جهنم رها کند.

چه رویاهایی که می آیند تصویر بسیار جالب و گیرایی از جهنم ارائه می دهد. هیچ شیطانی وجود ندارد، هیچ شعله آتش ابدی ای در کار نیست و عذابی هم برای گناهکاران تدارک دیده نشده است. در عوض، جهنم درون فیلم یک سرزمین خشک بی خاتمه است که سطحش به جای خاک، از چهره های رو به بالا و بدن های چپانده شده تشکیل شده است. همه این صورت ها با چشمانی ترسناک به نیلسون حین جستجویش برای یافتن همسرش خیره گشته اند.

2) باسکین (Baskin)

  • کارگردان: چان اورنول
  • امتیاز IMDb به فیلم: 5.8 از 10
  • سال انتشار: 2015

باسکین نخستین فیلم فیلمساز ترکی چان اورنول است. داستان حول محور گروهی از افسران پلیس می چرخد که تماسی استرس زا دریافت می نمایند. این گروه که مجبور به آنالیز شرایط هستند، به ساختمانی متروکه می رسند. با وارد شدنشان به ساختمان برای تحقیق، خود را در دنیایی شوم و سوررئالیسای می یابند که گویی هیچ راه فراری از آن نیست. جهنم باسکین پر از خون و خونریزی است و یک نمونه متعارف از آثار وحشت پرجنب وجوش و سادیستی به شمار می رود، به طوری که احساس می کنید با قهرمان داستان در اعماق جهنم گیر افتاده اید.

1) کنستانتین (Constantine)

  • کارگردان: فرانسیس لاورنس
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7 از 10
  • سال انتشار: 2005

کنستانتین حول یک جن گیر به همین نام می چرخد (کیانو ریوز) که به وسیله یک کارآگاه برای تحقیق در خصوص مرگ مرموز خواهر دوقلویش بازپرسی می شود. همانطور که کنستانتین در پرونده عمیق تر می شود، متوجه می شود که مسائلی بسیار بیشتر از آنچه به چشم می آید وجود دارد. او که خود را درست در میانه جنگ ابدی بین خدا و شیطان می بیند، باید برای شانس ورود به بهشت نیمه شیطان ها را در آتش بسوزاند. تصویر جهنم در این فیلم با ابرهایی غلیظ از دود و زبانه های آتش، حال و هوایی پساآخرالزمانی را به فکر متبادر می نماید.

منبع: movieweb

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1398

به "7 جهنم ترسناک برتر در فیلم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 جهنم ترسناک برتر در فیلم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید