28 هواپیمای نظامی چین وارد حریم هوایی تایوان شدند

به گزارش دوست داشتنی ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه نشریه آمریکایی نیوزویک، وزارت دفاع جزیره تایوان امروز سه شنبه در بیانیه ای ادعا کرد که 28 فروند هواپیمای نظامی چین وارد حریم هوایی تایوان شده اند.

28 هواپیمای نظامی چین وارد حریم هوایی تایوان شدند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس اعلام این وبگاه، هواپیماهای نظامی چین شامل چندین جنگنده و بمب افکن اتمی بودند که رکورد روزانه ادعایی این جزیره در این خصوص را در اختیار دارند.

در بیانیه مذکور در این باره ادعا شده است که نیروی هوایی تایوان امروز در بازه زمانی 5:48 بامداد تا 10:43 صبح (به وقت محلی) حداقل 17 بار به هواپیماهای نظامی چین هشدار داد؛ اما آنها توجهی نکردند.

از سوی دیگر، ناوگروه آمریکایی یو اس اس رونالد ریگان در ادامه تنش میان واشنگتن-پکن، وارد آبراه راهبردی دریای چین جنوبی شد.

آمریکا حضور خود در قلمرو سنتی چین را به بهانه اصل حق آزادی دریانوردی توجیه می نماید؛ حال آنکه هدف اصلی از این اقدام، به چالش کشیدن تمامیت ارضی چین است.

در بیانیه پایانی نشست جی 7 در دو روز گذشته نیر با رویکردی انتقادی به مسائلی از قبیل هنگ کنگ، سین کیانگ، تایوان و همچنین منشاء ویروس کرونا، پرداخته شد.

به گزارش خبرنگاران، چین همیشه به آمریکا و متحدان غربی اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 922

به "28 هواپیمای نظامی چین وارد حریم هوایی تایوان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "28 هواپیمای نظامی چین وارد حریم هوایی تایوان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید