ایران میزبان انتخابی جام جهانی می شود؟

به گزارش دوست داشتنی ها، امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره آخرین شرایط مربوط به برگزاری مقدماتی جام جهانی 2022 قطر مطرح نمود: اخبار متعددی در این ارتباط در فضای مجازی از سوی خبرنگاران عربی به انتشار رسید اما چیزی که قطعی شده به این صورت است که بر اساس درخواستی که دو فدراسیون هنگ کنگ و کامبوج به خاطر محدودیت هایی که در کشورشان به آنها روبه رو بوده اند، مقرر شد که مسابقاتی که قرار بود در ماه مارس (فروردین سال آینده) برگزار شود، به ماه ژوئن (خرداد ماه سال آینده) منتقل شود و بنابراین رقابت های تیم ملی ایران نیز در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

ایران میزبان انتخابی جام جهانی می شود؟

وی ادامه داد: نکته مهم در این ارتباط اینکه درباره محل برگزاری مسابقات هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. قرار است روز سه شنبه هفته جاری ویدئو کنفرانسی با حضور نمایندگان تیم های شرکت کننده در گروه ایران، سرمربیان این تیم ها، روسای بین الملل و دپارتمان تیم های ملی برگزار خواهد شد تا در زمینه برگزاری رایزنی گردد مذاکره گردد و سپس تصمیم نهایی اخد گردد.

علوی ادامه داد: باید اشاره ای داشته باشم به نامه ای که دبیرکل فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون آسیا و فیفا ارسال کرده اند. نامه ای که درباره برگزاری رقابت های باشگاهی متعدد در سطوح مختلف فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و حتی حوزه آکادمی و مدارس فوتبال و فستیوال ها در هنگامه شیوع کرونا است. الان برگزاری مسابقات در هنگام کرونا در سطح جهان شکل بهتری پیدا کرده ولی چند ماه پیش شرایط اینطور نبود و دستگاه های مختلفی در ایران همکاری کردند تا این جهت به سلامت طی گردد. ستاد کرونا در فوتبال، ستاد کرونا در ورزش، هیئت های فوتبال، باشگاهها، ادارات کل ورزش و جوانان، وزارت بهداشت دست به دست هم دادند تا مسابقات طبق برنامه به انجام برسد و شور و هیجان فوتبال همچنان در میان مردم باشد.

وی اضافه کرد: این گزارش به استحضار فدراسیون جهانی هم رسیده است. نکته مهم در این ارتباط این است که کشورمان به بهترین شکل مهیای برگزاری و میزبانی است و اگر قرار باشد بازی ها به صورت متمرکز برگزار گردد، حق تیم ملی ایران که خودش را مهیای یک صعود پرافتخار دیگر می کند، نباید ضایع گردد و نیاز است که تصمیم عادلانه ای در این باره گرفته گردد. تیم ملی ایران سه مسابقه بسیار حساس در زمین خود دارد و یک مسابقه در خارج از خانه و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

سخنگوی فدراسیون درباره برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون گفت: تاریخ 10 اسفند روز برگزاری انتخابات خواهد بود. در این زمینه اطلاع رسانی کامل به عمل آمده اما باید نکاتی را در این زمینه مطرح کنم. ساعت 9 صبح روز یکشنبه 10 اسفند به مدت 30 دقیقه پذیرش خواهد بود. ورود به سالن بین ساعت 9:30 تا 9:50 خواهد بود. ساعت 09:50 دقیقه درهای سالن اجلاس بسته خواهد شد و اجازه عبور و مرور به کسی داده نخواهد شد. سالن اصلی برای برگزاری انتخابات تعیین شده است. بخاطر شیوه نامه های بهداشتی، شرایط برگزاری انتخابات در سالن اجلاس سران شرایط مناسبی دارد و تهمیدات لازم در این باره به انجام رسیده است.

وی یادآور شد: بعد از زمان اعلام شده، هیچ گونه عبور و مروری در سالن مجمع میسر نخواهد بود. برای اعضای شرکت کننده آیدی کارت صادر شده است. از همه عزیزان این تقاضا وجود دارد که فرد همراه را با خود به محل برگزاری انتخابات نیاورند چرا که مجوز حضور فرد همراه به کسی داده نمی گردد که دلیل آن رعایت پروتکل های بهداشتی است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 726

به "ایران میزبان انتخابی جام جهانی می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران میزبان انتخابی جام جهانی می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید