گرانی اقلام حیاتی؛ افزایش هزینه سالانه 40 و 72 درصدی گوشت، سبزیجات و حبوبات برای تولیدکنندگان

به گزارش دوست داشتنی ها، تورم سالانه سبزیجات و حبوبات برای تولیدکنندگان، نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) 72.8 درصد افزایش داشته است. بعلاوه شاخص تورم برای همین گروه در حوزه گوشت گاو با افزایش چهل درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

گرانی اقلام حیاتی؛ افزایش هزینه سالانه 40 و 72 درصدی گوشت، سبزیجات و حبوبات برای تولیدکنندگان

به گزارش ایلنا، براساس گزارش اخیر مرکز آمار قیمت تولیدکننده (تورم براساس محاسبه قیمت تمام شده کالا برای تولیدکننده) در حوزه زراعت، باغداری و دامداری در فصل بهار سال 1401 نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 66.2 درصد افزایش یافته است.

بعضی از اقلام محاسبه شده به وسیله مرکز آمار (مانند گوشت قرمز) از جمله کالا های پرمصرف حساب می گردد. میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) 65.8 درصد افزایش یافته است.

البته شتاب تورمی نسبت به دوره مشابه 1399 تا 1400 اندکی کاهش یافته است. به طوری که در فصل بهار 1401 تورم سالانه زراعت، باغداری و دامداری برابر 65.8 درصد است که نسبت به فصل مشابه قبل آن (66.0)، 0.2 درصد کاهش داشته است.

در این میان قلم پر مصرف سبزیجات و حبوبات که برای خانوار ها و بحث سلامت لازم است، نسبت به دوره بهار سال قبل (نرخ تورم سالانه) 72.8 درصد افزایش داشته است.

قلم حیاتی دیگر که گوشت قرمز است که پس از ارزیابی قیمت تمام شده عمده ترین تولیدکننده آن (گاوداری ها) نسبت به دوره بهار سال قبل (نرخ تورم سالانه) 40 درصدی را داشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1365

به "گرانی اقلام حیاتی؛ افزایش هزینه سالانه 40 و 72 درصدی گوشت، سبزیجات و حبوبات برای تولیدکنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانی اقلام حیاتی؛ افزایش هزینه سالانه 40 و 72 درصدی گوشت، سبزیجات و حبوبات برای تولیدکنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید