چهار نکته شگفت انگیز درباره بلندترین سازه های تاریخ

به گزارش دوست داشتنی ها، به منظور ساختن بلندترین سازه های تاریخ بشر، معماران و کارگران با چالش های محیطی و فناوری معاصر خود دست و پنجه نرم نموده اند. اینجا چهار مورد از این سازه های اعجاب آور و چگونگی احداث آن ها را با هم مرور می کنیم.

چهار نکته شگفت انگیز درباره بلندترین سازه های تاریخ

به گزارش العربیه، کلیسای جامع اولم در جنوب آلمان کنونی که با ارتفاع 530 فوت بلندترین کلیسای دنیا است، 513 سال طول کشید تا کامل گردد. کلنگ احداث این کلیسا در سال 1377 زده شد، اما حدود دو سده بعد به علت شروع اصلاحات پروتستان و جنگ های مذهبی متعاقب آن، کار ساختن کلیسا در سال 1543 متوقف شد. این پروژه 301 سال بعد از سر گرفته شد و در سال 1890 به خاتمه رسید.

کاخ پوتالا به بلندای سیزده طبقه 12139 فوت از سطح دریا ارتفاع دارد. این کاخ قرمز و سفید که در اوایل قرن هفدهم برای پنجمین دالایی لاما ساخته شد، در ارتفاع زیاد از سطح دریا در مرکز دره لهاسا در تبت واقع شده است.

کارگران این کاخ را در حالی ساختند که هوای بسیار رقیقی تنفس می کردند، چرا که هوای اطراف کاخ حاوی 40 درصد مولکول های اکسیژن کمتری نسبت به ارتفاعات پایین تر است.

برج ایفل را هر هفت سال یک بار با 6800 گالن رنگ نقاشی می نمایند تا از زنگ زدن آن جلوگیری نمایند. از آنجایی که این برج از 18038 قطعه آهن فرفورژه تشکیل شده است، این به این معناست که کارگران پاریسی باید هر هفت سال یک بار مساحت کل حدود 250000 متر مربع را رنگ کاری نمایند.

برج شانگهای با ارتفاع 2073 فوت، با خمش 120 درجه ساخته شده است تا از فشار باد روی کاسته گردد. هنگامی که معماران چینی کار بر روی این آسمان خراش استوانه ای را در سال 2008 شروع کردند، تندباد های قدرتمند منطقه یکی از نگرانی های جدی آن ها بود؛ بنابراین معماران ظاهر برج را به شکل پیچ دار طراحی کردند تا فشار باد روی سازه را تا 24 درصد کاهش دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1416

به "چهار نکته شگفت انگیز درباره بلندترین سازه های تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار نکته شگفت انگیز درباره بلندترین سازه های تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید