پایکوبی تابوت آفریقایی از کجا آمد؟

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران: اخیرا هر صفحه یا کانال طنزی را که باز می کنید و یا در انتها ویدیو های طنز، کلیپ هایی کوتاه از اجرای پایکوبی تابوت از طریق شش مرد آفریقایی که توسط یک هم قطار دیگرشان رهبری میشوند را می بینید. آیا تا به حال برایتان این سؤال پیش آمده که این مردان کیستند و از کدام کشورند؟

پایکوبی تابوت آفریقایی از کجا آمد؟

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

پایکوبی تابوت ریشه در چه فرهنگی دارد؟

خانواده ها در غنا به طور فزاینده ای به گروه های نعش کشی روی می آورند که حین پایکوبییدن تابوت را حمل می نمایند تا هم روح عزیزان در گذشته شان شاد شود و هم از آنچه که معمولا یک رویداد بسیار غم انگیز تصور می شود، لذت ببرند.

نعش کشان پایکوبیان نه تنها تابوت را در مراسم خاکسپاری بلند می نمایند، بلکه با یک نمایش زیبا روحیه حضار را بهتر می نمایند. آن ها تابوت را روی کمر و شانه های خود تکان می دهند و همزمان پایکوبی پیچیده ای که شامل چرخش، حرکت پیچیده پا ها و حتی تظاهر به انداختن تابوت می شود را برای لذت مخاطبان اجرا می نمایند.

این یک نمایش عجیب است، اما خانواده های غنا مبلغ زیادی را به این گروه ها پرداخت می نمایند که روح عزیزانشان شاد شود. بنجامین آیدو، که کسب و کار خود را حول گروه های پایکوبی خاکسپاری شروع کرد اکنون حدود 100 مرد و زن را استخدام نموده و به آن ها آموزش می دهد که این پایکوبی را به زیبایی انجام دهند. او همچنین روی لباس های آن ها سرمایه گذاری زیادی می نماید تا تاثیر بصری آن بیشتر شود.

اولین کلیپ های پایکوبی تابوت از کجا آمدند؟

منشا محبوب شدن این ویدیو به سه کلیپ باز می شود. کلیپ اول در سال 2015 توسط فردی که برای شرکت در مراسم عزاداری یکی از بستگانش به کشور آفریقایی غنا سفر نموده بود، روی یوتیوب آپلود شد. این ویدیو پیروز شد بیش از 4 میلیون بازدید کسب کند.

ویدیوی دوم مربوط به یک مستند از BBC است که آنچه این روز ها در کلیپ های طنز می بینیم از آن مستند است. این مستند درباره تابوت بر های رقاص در مراسم خاک سپاری مردم غنا است که در بالا به آن اشاره کردیم.

ایده اصلی پشت پایکوبی تابوت این است که متوفی مورد توجه قرار گرفته و روح او شاد شود. برگزار نمایندگان مراسم در غنا پس از فوت یک فرد، از خانواده وی جویا می شوند که یک مراسم سنتی در نظر دارند یا می خواهند فرد درگذشته با پایکوبی به سفر بهشت برود. پایکوبی در مراسم خاک سپاری یکی از سنت های قدیمی مردم غنا است.

دو سال بعد، ویدیوی سوم در فـیـسـبـوک آپلود شد که در آن رقاصان هنگام اجرای مراسم، تابوت اشتبا ها از دستشان افتاد. این ویدیو نیز در یک سال 2900 واکنش دریافت و 4600 بار بازنشر شد. همچنین توانست 350 هزار بازدید کسب کند.

این ویدیو در فوریه سال 2020 با هدف ساخت ویدیو های طنز توسط کاربرانی از سراسر جهان ابتدا به شبکه اجتماعی چینی تیک تاک و سپس اینستاگرام بازگشتند. در ویدیو های طنزی که می بینید، آهنگی پر انرژی در سبک پایکوبی الکتریک نیز شنیده می شود که Astronomia نام دارد و توسط دو آهنگساز به نام Vicetone و Tony Igy در سال 2010 ساخته شده است.

منبع: برترین ها
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 212

به "پایکوبی تابوت آفریقایی از کجا آمد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایکوبی تابوت آفریقایی از کجا آمد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید